Weet niet wat ik moet doen? HELP

  • 20 January 2019
  • 3 reacties
  • 44 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
K heb n probleem word lastiggevallen door wat oudere jaars bij mij op school en laatst stond de halve kantine opeens voor me omdat k ruzie had met 1 we hadden idd bijde wel uitgescholden enz maar k haal
Ook niey de hele school erbij en wil gwn niet meer naar school want heb geen zin in gezeik en heb ook al genoeg ruzies thuis en kan snel emotioneel worden maar dan ook weer boos en k weet gwn niet meer wat k doe jank mezelf in slaap en schrik snachts gwn wakker t zal wel aan mij liggen ofs want k heb met iedereen ruzie en word er gwn gek van en heb mezelf ookal gesneden en verbrand dus iemand advies?

3 reacties

hoi

K heb n probleem word lastiggevallen door wat oudere jaars bij mij op school en laatst stond de halve kantine opeens voor me omdat k ruzie had met 1 we hadden idd bijde wel uitgescholden enz maar k haal

het klinkt misschien flauw maar ga met de gene in gesprek waar je ruzie mee had. het is de moeilijkste manier maar je kan niet de rest van je leven voor alle ruzies weg lopen.

Ook niey de hele school erbij en wil gwn niet meer naar school

je wilt niet naar school van wege dat je tekens ruzie hebt. probeer dan meer je te fokusen op je vrienden of op je zelf en niet op vervelende jongens.

en heb ook al genoeg ruzies thuis en kan snel emotioneel worden maar dan ook weer boos

je hebt thuis veel ruzie. ga in gesprek met ze. vertel wat jou triggert om ge eriteerd te worden. en laat hun vertrellen wat hun triggert. ik denk dat jullie dan minder ruzie hebben als jullie allemaal een klein beetje rekening houdt met elkaar.

en schrik snachts gwn wakker

waar schrik je snachts wakker van?

t zal wel aan mij liggen

Het ligt niet alleen aan jou. jou om geving speelt er ook een rol in.

mezelf ookal gesneden en verbrand dus iemand advies?

snij en brand je zelf niet het maakt het niet beter. het maakt alleen maar meer problemen

groetjes
bella
hoi


K heb n probleem word lastiggevallen door wat oudere jaars bij mij op school en laatst stond de halve kantine opeens voor me omdat k ruzie had met 1 we hadden idd bijde wel uitgescholden enz maar k haal
het klinkt misschien flauw maar ga met de gene in gesprek waar je ruzie mee had. het is de moeilijkste manier maar je kan niet de rest van je leven voor alle ruzies weg lopen.


Ook niey de hele school erbij en wil gwn niet meer naar school
je wilt niet naar school van wege dat je tekens ruzie hebt. probeer dan meer je te fokusen op je vrienden of op je zelf en niet op vervelende jongens.


en heb ook al genoeg ruzies thuis en kan snel emotioneel worden maar dan ook weer boos
je hebt thuis veel ruzie. ga in gesprek met ze. vertel wat jou triggert om ge eriteerd te worden. en laat hun vertrellen wat hun triggert. ik denk dat jullie dan minder ruzie hebben als jullie allemaal een klein beetje rekening houdt met elkaar.


en schrik snachts gwn wakker
waar schrik je snachts wakker van?


t zal wel aan mij liggen
Het ligt niet alleen aan jou. jou om geving speelt er ook een rol in.


mezelf ookal gesneden en verbrand dus iemand advies?
snij en brand je zelf niet het maakt het niet beter. het maakt alleen maar meer problemen

groetjes
bella

Thnxxx voor je reactie k heb al meerdere keren geprobeerd te praten maar t zijn gwn meiden dusja en k schrik wakker van enge beelden t kan van alles zijn vannacht schrok k wakker omdat k dacht dat k zou afstromen naar een ander niveau dat wil k echt niet maar t kunnen ook herinneringen zijn die zich telkens opnieuw afspelen t is net of r. Een stem in Mn hoofd zit want k zit met best veel dingen enz vaak ook emotioneel Marja ook depressief en al k kan t allemaal niet meer aan
hey,

wat vervelend! Ik zou praten met je mentor of je schoolpsycholoog. Elke middelbare school heeft een schoolpsycholoog of een persoon die anders heet maar hetzelfde doet. Zij kunnen vast advies geven over hoe je kunt handelen. Ik vind de reactie hierboven ook heel goed, inderdaad luisteren naar waarom de anderen boos zijn op jou en vertel waarom jij boos wordt van hen.
Onthou ook dat je jezelf niet hoeft te haten omdat je snel ruzie maakt! Soms heb je dat nu eenmaal dat je in een wat emotionelere periode zit en daar kan je niets aan doen behalve het accepteren en er sorry voor zeggen en proberen het minder te doen. Schuldig voelen helpt niets! Ik heb ook dat ik de laatste tijd sneller ruzie maak dus ik let er op dat ik niet te snel bepaalde dingen zeg, hou me in en blijf rustig en kalm. Dat helpt best wel 🙂

Reageer