Beantwoord

weer depressief

  • 20 March 2020
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey na een lange tijd ben ik weer terug hier
Door al het corona gedoe ( srry dat ik het zo noem) zitten we natuurlijk de hele dag thuis en eig toen we nog op school zaten begon ik me eigenlijk weer heel erg down te voelen het ging best lang wel weer goed maar het komt toch allemaal wel weer terug:
Ben ik wel goed genoeg
Ben ik niet te dik/ te dun

Kan ik niet gewoon beter gaan
Ben ik wel aardig tegen andere mensen enzo.  en nu ik thuis zit ga ik er allemaal steeds meer aan denken maar ik weet nou eig niet of ik weer terug ben gevallen in mijn depressie of dat het gewoon maar een down moment is ik ben zelf namelijk heel erg bang dat het weer het eerste is nu terwijl ik dit type schieten de tranen weer in mijn ogen maar iemand tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan?? ❤️ 
 

Xxx saja

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 March 2020, 01:37

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi saja!

Wat ontzettend naar dat je weer (het gevoel hebt dat) in je depressie terugvalt… 

Maar alsjeblieft, wees trots op jezelf! Want je bent écht goed zoals je bent! Ik weet zeker dat je een topper bent. Het feit dat je er weer in terugvalt zegt niet iets over jou. Je moet niet aan jezelf twijfelen! 

Over dat je denkt dat je beter kan gaan: NIET DOEN! Ik weet dat het soms het beste lijkt, maar dat is het niet. Misschien een tipje is om eens (anoniem) te chatten of bellen met www.113.nl 

 Zij luisteren naar je en geven je tips. Desnoods kunnen ze je ook verder helpen.

Ook kun je afleiding zoeken. En, zoals hierboven al genoemd, kunnen quotes inderdaad heel goed helpen, en inspirerend zijn. Je kunt ze ook voor je zelf opschrijven, net zoals leuke dingen of herinneringen. Als je ze in een potje stopt en als je je heel down voelt er eentje uithaalt hoop ik dat je je er (even) beter door gaat voelen.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, en je je snel weer beter gaat voelen!

 

Groetjes

Just Myself

Hoi Saja,

Je bent helemaal goed, zoals je nu bent! Je moet zeker niet veranderen om anderen! Er zijn altijd mensen die je proberen neer te halen, maar er zijn ook altijd mensen die je accepteren, zoals je bent. Probeer misschien met je vriendinnen of vrienden of met iemand anders die je vertrouwt over je probleem te praten. Een deskundige kan ook zeker helpen. Het kan eng lijken, maar het kan zeker opluchten. Ik snap helemaal dat al dat piekeren heel vervelend is, maar probeer positief te blijven. Denk bijvoorbeeld aan al je goede eigenschappen en kwaliteiten of lach elke ochtend naar jezelf in de spiegel. Quotes op internet kunnen ook goed helpen. Het kan namelijk heel inspirerend zijn:

~ Be happy, just be you. If others don't like it, then let them be. Happiness is a choice. Life isn't about pleasing everybody. ~

~ Self confidence is the best outfit, rock it and own it. ~

~ Everything is hard, before it is easy ~

Ik hoop dat dit je wat heeft geholpen en onthoud je bent niet alleen!

 

Reageer