Wat voor waarde heb ik nog?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik hoor hier niet..

Ik zeg altijd dat het het waard is om te leven. Maar daar twijfel ik aan...

Ik heb bijna geen familie meer, ik kan nergens terecht, niemand mag me...

Ik wil gewoon niet meer leven...
Ik heb ook een Engels gedicht gemaakt over hoe ik me voel

Why am I alive?
Why am I on this planet?
I hate this.
I hate everything.
I hate everyone
Go away.
Now!
Please.
Dont look at me
I am just a human.
Why couldn't I be dead?
Please go away.
Now i asked you 2 times.
To go away.
You don't care about me
You just want to bully me.
Go away
NOW!
I don't need your help!
Nobody likes me.
Nobody cares about me.
I am just a human.
But what else could I be?

Ik voel me dus superrot.
Ik woon nu nergens...

15 reacties

Plz reageer... iemand
Ik heb nu iemand nodig... anders dan ja...
Hey,
Je heb waarde voor mensen, misschien zie je dat nu nog niet maar mensen houden van je daarnaast later in de toekomst ga je mensen ontmoeten die je aardig vind en andersom.

Kan jij niet jeugdzorg bellen en vragen voor opvang? Of familie, vrienden, school?
Waar overnacht je dan aldoor?

Ronald
Ik overnacht onder de brug bij mij in de buurt
Kan je niet iemand zoeken om even in te wonen?

Zoals ik al zei: familie, vrienden, schoolmensen, jeugdzorg, pleegouders?
Jeugdzorg kan niks voor me vinden waar ik me veilig voel...
Op school haat bijna iedereen me, vrienden wonen alleen ver weg (ik woon ergens in Groningen).
Familie heb ik niet. (Op mn zus en zusje na)

Ik voel me nergens veilig.

Ik kan niet meer leven...
Ik hoop dat ik dood ga..
Hey

Dan kan je proberen naar groningen te gaan?
Aliciaatje
Ik wil je helpen maar ik zit zelf heel erg met pijn.

Ik probeer te reageren en te helpen! Maar mijn antwoorden zullen niet zo lang of goed zijn
Ik woon in Groningen, maar al mn echte vrienden wonen in Utrecht (provincie) en 1 in België
Ow uhm kan je dan naar Utrecht gaan, het zijn je vrienden al leg jij de situatie uit zouden ze je waarschijnlijk wel laten slapen.
Onder een brug kan gewoon niet.
Ik heb te weinig gels..
hey !

Dit is absoluut geen gezonde situatie hé !
Allereerst je slaapplek : Waar slapen je zussen , of waarom kan dit niet op dezelfde plaats ? Ik snap goed dat de alternatieven die jeugdzorg biedt je niet super veilig doen voelen , maar ik denk dat ze toch stukken beter zijn dan onder een brug . Zoek desnoods organisaties die daklozen helpen een slaapplek vinden . Of probeer via liften etc. bij je vrienden te geraken . Het kan toch niet dat niemand voor je zorgt , echt , alsjeblief , zoek hulp , alles is beter dan ... niets ! Je kan ook proberen een studenten job te krijgen .

Over je suïcidale gedachten : Ook hier mag je zeker niet aan toegeven , ik ben zeker dat jou nog een heel mooie toekomst te wachten staat , tenminste als je nu doorzet ! Ga zeker met mensen praten over deze gedachten , met de leerlingenbgeeiding van school , een psycholoog/psychiater , de zelfmoordlijn (https://www.113.nl/ of https://www.zelfmoord1813.be/ ) , de Kindertelefoon , of probeer bij je vrienden te geraken ( of via internet) en praat er met hen over , het zal je echt opluchten ! Er houden zo ontzettend veel mensen van je , dat besef je nu niet , maar je zou enorm veel mensen intens verdrietig maken als jij echt zelfmoord zou plegen . En ja , daar ben ik zeker van !

Groetjes , Lot
Heb je al bij organisaties zoals zienn en linor gekeken, zij bieden onderdak voor jongeren
Lieve Aliciaatje,

Het doet me iedere keer weer pijn als ik een reactie/topic van je lees. En dat ligt zeker niet aan jou, laat dat even duidelijk zijn. Dat ligt aan de mensen in jouw omgeving die zo slecht, vervelend, gemeen en hersenloos zijn om jou dit aan te doen. Juist jij zou veel en veel beter verdienen en ik vind het dus ook naar dat dit niet gebeurt!

Ik vind het heel eigenaardig dat Jeugdzorg jou onder een brug laat slapen. Dat school jou onder een brug laat slapen en dat de familie die je nog wel hebt (je zus toch?) je onder een brug laat slapen. Dat kan echt niet!

Dus even een dingetje; je voelt je wel veilig onder een brug, maar niet in een andere opvanglocatie waar andere kwetsbare jongeren zitten en waar het dus VEILIG is? Kijk, ik snap waar je angst vandaan komt, wat jij allemaal hebt meegemaakt is niet niks en daar bouw je zeker vertrouwensproblemen mee op. Echter denk ik dat het jou geen goed doet om vanaf nu onder een brug te gaan leven. Wat als straks je geld op raakt? Wat als er iemand langskomt die je wilt verkrachten? Wat als het gaat vriezen (oké, die lijkt me momenteel niet heel waarschijnlijk, maar oké, je snapt vast mijn punt wel. Het weer is onvoorspelbaar)?

Ook is alleen onder een brug leven niet bevorderlijk voor je eigen waarde, want ja, jij bent het waard en jij hoort op deze wereld, alleen niet onder een brug. Jij hoort in een lief gezin met mensen die om je geven en je steunen. Dat gun ik jou en ik weet zeker dat er ergens een gezin op je staat te wachten om je op te vangen en je een veilig gevoel te geven. En nee, dat gevoel zul je niet meteen krijgen als je daar binnenstapt. Dat is een proces, iets wat langzaam moet groeien en wat je een kans moet geven. Want zeg nu zelf, dat is toch beter dan onder een brug?

Je vertrouwen in mensen is er niet meer, dat snap ik. Echt waar, ik snap dat het moeilijk is, maar niet iedereen op deze wereld is slecht. Ik hoop dat je je dat kan realiseren en dat je durft te vertrouwen dat er ook nog goede mensen rondlopen. Mensen die jou willen helpen en ervoor kunnen zorgen dat jij weer wilt leven!

Dus, bel je zus, bel Jeugdzorg, bel des noods de politie een daklozenopvang of vraag de Kindertelefoon om advies. Ga langs bij het eerste beste huis wat je tegenkomt. Echt alsjeblieft, kom onder de brug vandaan!

Groetjes Pin
Je slaapt onder een brug en ik neem aan de je geen stopcontact hebt duss hoe kan je dit sturen

Reageer