Vraag

Wat te doen?

  • 5 March 2018
  • 5 reacties
  • 143 Bekeken

Reputatie 2
Badge +9
Heey,
Zoals sommige wel weten ben ik een tijdje opgenomen geweest. Dit was voor mij en me ouders beter. Ik heb 2 weken daar gezeten en ben nu dus weer thuis. Ik ga niet meer naar schook omdat het toch niks meer wordt.

De stemmen zijn dankzij de medicatie flink verminderd. Alleen de suïcidale gedachte zijn er nog wel. Tegen me ouders zeg ik dat het weg is. Mede omdat ik bang bent dat ik weer opgenomen wordt.

Nou ja, ik zit nu thuis en verveel me echt dood, haha. Donderdag heb ik pas weer een gesprek met de arts van de crisisdienst.

Ik denk wel dat ik tegen haar ga zeggen dat de gedachtes weer terug zijn.

Oh en de ogen ? zijn er ook nog steeds. Maar daar heb ik weinig last van, ook mede door de medicatie.

Ik wou jullie tot dusverre ook nog erg bedanken voor de reacties en steun. Het gaat langzaam de goede kant op!

Gr:Mr. S

5 reacties

Hi Mr. S,

Ik ben blij om te horen dat het een stuk beter met je gaat. Het is misschien nog niet 100% waar je wilt zijn, maar dat kan ook bijna niet in zo’n korte tijd nadat de behandeling is gestart. Tenminste, dat denk ik, want medicijnen en therapie werken ook niet van het ene op het andere moment. Soms moeten ze nog de juiste dosering of het juiste medicijn vinden.

Ik had wel gelezen dat je naar de crisisdienst was gegaan en gesloten zat. Ik had daarna (vorige week ofzo) volgens mij ook nog wel een paar keer gezien dat je hier ergens iets had gepost. Dus, daar was ik wel blij mee na de dingen die je eerder had geschreven. Je bent er weer.

Supergoed dat je het hier allemaal schrijft. Dan kunnen andere die ook zoiets meemaken, zien en lezen dat er altijd hoop is. Dat doe je goed.

Ik zou wel eerlijk vertellen tegen de dokter hoe het precies met je gaat. Des te sneller kunnen ze misschien de medicijnen aan passen ofzo. Of misschien kunnen ze je geruststellen, omdat de dingen die je nu nog hebt normaal zijn in de eerste weken van de behandeling. Idk. Maar als ik jou was, zou ik het gewoon vertellen tegen de dokter, maar dat ben je toch al van plan las ik.

School is ff niet anders, maar ja, dan heb je wel een heleboel tijd en verveling is dan wel mogelijk.

Ga je nog wel weer naar hockey?
Werken in de nachtdienst is misschien nu niet handig op dit moment of doe je dat nog wel?

Beetje afleiding zoeken op netflix, elke dag even naar buiten gaan en een rondje fietsen of wat sporten. Op bezoek bij vrienden gaan.

Misschien je moeder helpen bij het huishouden. Klinkt misschien stom, maar dan ben je bezig en het is ook goed voor jullie band. Ik weet niet of je koken leuk vindt? Verras je ouders een keertje met een maaltijd. Al is het maar een pizza die je uit de diepvries hebt gehaald en opgewarmd hebt met een salade die je in de winkel gekocht hebt. Misschien heb je wel talent voor koken of taarten bakken, idk.

Strakjes als het weer wat beter wordt, zijn er weer klusje in de tuin te doen, dus als jullie een tuin hebben, kun je misschien daar helpen?

Je kunt muziek luisteren en misschien zelf ook spelen? Welke hobby’s heb je?

Als je een hond hebt kun je er lekker mee gaan wandelen of anders misschien de hond van de buren of een kennis.

Ik weet verder geen dingen op dit moment.. Oh ja, ik weet niet of jullie een buurthuis hebben. Die hebben vaak leuke activiteiten en misschien omdat je al 17 bent mag je helpen met de leiding of organiseren.

Maar ik vind het top dat je er weer bent en dat het goed gaat. Dat je dit topic maakt is denk ik wel de mooiste beloning die mensen, die je hier gesteund hebben, kunnen krijgen.

Ga zo door.

Groetjes,
M&M’s

PS van die stemmen en ogen heb ik geen verstand, maar wel goed dat dat ook beter gaat door de medicijnen, jammer dat het nog niet helemaal weg is
Reputatie 2
Badge +9
Heey M & Ms,

Bedankt voor je reactie! Er staan vele dingen in die ik kan doen.

Ik ga nu nog niet naar hockey meer omdat me ouders bang zijn dat ik niet naar hockey ga of dat ik niet thuis kom. Dat begrijp ik ook wel.

In de nachtdienst werk ik helaas niet meer. De leidinggevende vondt het allemaal wat te lang duren en heeft mij ontslagen. Nou ja.

Ik heb samen met me moeder taarten gebakken voor me oma's verjaardag.

Voor de rest doe ik wat dingen in huis en heb ik elke week een gesprek met een arts en therapeut. En nog leuker over 2 weken samen met me ouders op vakantie!

School heeft al een brief gestuurd met daarin of ik volgend jaar de opleiding opnieuw wou doen of dat ik een andere opleiding ga doen. Dat ga ik dus ook doen. Nu nog even bedrijf zoeken.

Sorry dat ik pas zo laat reageer!

Gr:Mr.S
Hi Mr.S,

Geeft niks dat je niet gelijk gereageerd hebt. Soms heb je gwn andere en belangrijkere dingen aan je hoofd. Heb ik ook wel hoor, soms heb ik ook gwn geen zin of weet ik niet wat en hoe ik dan moet antwoorden.

Belangrijkste is dat jij je weer beter voelt en die lijn doorzet :)

Ik zie dat je al weer wat leuke dingen doet, zoals dat taarten bakken. Het is best leuk en je krijgt meestal ook leuke reacties van diegene waar je het voor doet.

Hockey komt wel weer en een nieuw baantje, tegen die tijd dat je er aan toe bent, gaat vast ook wel lukken. Het was aan de ene kant misschien wel een leuke afleiding en je verdiende er ook nog wat mee, maar aan de andere kant is het ook een bepaalde verplichting die je na wilt en moet komen. Ook op momenten dat je ff niet lekker in je vel zat. Even een beetje rust en de mogelijkheid je tijd zelf in te delen kan nu geen kwaad.

Ik ben blij dat je regelmatig gesprekken hebt en dat die voor je gevoel iets opleveren. Ga daar mee door en vertel de artsen hoe je je voelt en wat je van ze verwacht.

Ik las net een reactie van je in een ander topic en ik ben blij dat je, je er bewust van bent, dat je sommige dingen ook nog op een iets andere manier kunt doen. Zoals echt alles vertellen.

Maar je hebt er wel een “goede” reden voor gehad om het zo te doen.
Je gunt je ouders die mooie vakantie, die ze misschien al langer gepland hadden. Ik vind het knap om ook aan anderen te denken, terwijl je zelf nog niet alles helemaal op de rit hebt. Probeer de juiste balans te vinden en trek, als het echt nodig is, iig aan de bel.

Ik denk dat een vakantie met je ouders wel goed kan zijn. Gewoon om het leuk te hebben, maar ook om nog wat dichter bij elkaar te komen. Weten wat je aan elkaar hebt is altijd goed. Misschien is het dan voor iedereen ook makkelijker om, als het nodig is, iets ter sprake te brengen.

Met school heb je ook al afspraken gemaakt. Dat geeft rust en duidelijkheid. Dan heb je minder dingen die nog in je hoofd rondspoken en waar je wat mee moet. Ik houd wel van die aanpak 😉. Alles weer op de rails zetten.

Zoek je een bedrijf omdat je een stageplek voor je nieuwe schooljaar nodig hebt of is het om bezig te zijn tot het nieuwe schooljaar begint?

Nou, ff denken of ik nog iets weet of kwijt wil…..
…. Natuurlijk wil ik nog iets kwijt en dat is …… (tromgeroffel haha) ….
Fijne vakantie en ga zo door :)

Liefs.

Groetjes,
M&M’s
Reputatie 2
Badge +9
Heey M&Ms,

Bedankt voor de reactie.
Ik ben ook blij dat het bijna weer goed met mij gaat. Daarnaast hoop ik dat alles goed gaat tijdens de vakantie.

Over werk? Ik wil graag een bbl opleiding versneld doen. Dit jaar heb ik een bol opleiding gedaan. Maar ik vond altijd de stages het beste. Dus als ik het nu toch over kan doen, dan ga ik een bbl opleiding doen.

Hopelijk kan de supermarkt waar ik vorig jaar 2x stage hebt gelopen me nu ook goed gebruiken voor de bbl opleiding. Maar dat ga ik met ze bespreken morgen of dinsdag.

Het fijne van geen school is dat je echt nergens zorgen om hoef te maken. En je kan je dag inplannen zoals je dat zelf maar wilt. Nadeel wel is dat je je snel verveeld. Maar dankzij jouw tips kan ik mijn dag beter invullen!

Gr:Mr.S
Hi Mr.S,

Je hebt iig genoeg plannen voor school en werk/stageplek. Supermarkt lijkt me wel een leuke omgeving om te werken. Ook wel afwisselend, want klanten kunnen heel verschillend zijn. Weten en ook snappen hoe het werkt achter de schermen lijkt me ook wel leuk. Veel plezier daar of op een andere plek.

Succes met je gesprek daar of misschien ben je al geweest en weet je al wat meer.

Vakantie komt vast ook wel goed. Je bent met je ouders en die hebben het beste met je voor. Als er iets is of je voelt je een dagje wat minder, dan zijn zij er voor je. Maak daar gebruik van. Ze horen liever dat er een keertje iets is, dan dat je er mee rond blijft lopen.

Geniet er van.

Zonder school heb je idd wat meer tijd om in te vullen, maar volgens mij ben je slim genoeg om zelf ook dingen te bedenken, dus ik geef je de credits terug.

Bij ons zijn er in het voorjaar en zomer vaak muziek- en dorpsfeesten en braderieën en dan vragen ze altijd jongens en meisjes om te helpen aan de bar en in de zaal of op het plein. Papa heeft dan ook altijd extra jongens en meisjes als personeel.

Misschien is er ook zoiets bij jou in de buurt? Als je het leuk zou vinden om te doen (want je bent daar wel oud genoeg voor) kun je al eens rondvragen over een tijdje of er cafés zijn die extra personeel kunnen gebruiken. Dan kun je vaak in 2-3 dagen (of hoe lang zoiets duurt) een lekker centje bijverdienen, veel uren in korte tijd dus, zonder dat je er elke week aan vast zit.

Ook zijn er vaak (sterke) jongens nodig om alles op te bouwen en weer af te breken.

Zelf doen we ook wel eens klusjes bij ons in de buurt bv. tuintjes opknappen in het voor of najaar.

Nou ja, je bent zelf vast creatief genoeg om nog andere dingen te bedenken, als je dat wilt.

Groetjes 🙂,
M&M’s

Reageer