wat nu??

  • 17 October 2018
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hai,

ik heb een hele tijd goed contact gehad met een leraar bij mij op school. ik vertelde hem alles en hij ook aan mij, behalve als hij dacht dat ik er mee zou gaan zitten. ik heb hem nu 3.5 maand niet gesproken en hij zal zich waarschijnlijk afvragen waarom. ook vroeg vandaag een vriendin van mij aan hem toen ze hem tegen kwam: 'hoe gaat het met u?' en hij zei "het had een beter gekund'. dit zegt hij nooit. dan is er iets aan de hand.
( misschien ben ik ookwel overbezorgd, maar de vorige keer vertelde hij me een hele tijd niet dat hij ziek was en toen die het eenmaal zei was die 2 maanden weg en dat was niet normaal zwaar voor me. ook omdat het echt heeel slecht met hem ging, hij had namelijk kunnen overlijden) < dit was vorig jaar.
de 3.5 maanden hiervoor zonder hem waren in het begin zwaar voor me, ik ging een soort rouwproces door, maar later ging het steeds beter en beter. daardoor ben ik uiteindelijk uit mezelf niet meer naar hem toe gegaan. (eerst werd het me namelijk verboden)
ik hoef nog steeds niet naar hem toe, want ik ben bang dat hij alles overhoop gaat gooien in me leven en ik misschien weer afhankelijk van hem wordt, of ik ben bang dat ik me depressief ga voelen als ik met hem ga praten. ik heb namelijk een periode gepraat met hem en toen ging het alleen maar slechter, en nu ben ik bang dat als ik hem weer ga spreken het weer slechter met me zal gaan.
maar het gaat dus niet zo goed met hem, en dan boeit het me eigenlijk weinig hoe ik me voel enzo want ik wil er dan gewoon voor hem zijn, en ik wil niet dat hij ineens weer 2 maanden weg is omdat hij heel ziek is.
maar toch ben ik bang dat ik weer helemaal achteruit zal gaan als ik hem weer spreek.

weet iemand misschien wat ik moet doen?

grts

2 reacties

Dit is een moeilijke situatie, aangezien jullie elkaars vertrouwingspersoon waren.
Je zegt dat je er voor hem wil zijn maar dat je bang bent om weer achteruit te gaan. Ik zou zelf gewoon naar hem toe gaan en met hem praten,
maar je moet ook naar je eigen gevoel luisteren.

Hopelijk help je hiermee jezelf en hem, want als je niet naar hem gaat, kan je een schuldgevoel ontwikkelen en ga je daarom achteruit.

Succes!

Grtz Ezgirl
Hey,
Wat aardig van je dat je er voor hem wilt zijn. Hoe rot dit ook klinkt, het is niet jou taak om te zorgen dat het goed met hem gaat. En ik snap dat je hem wilt helpen, misschien kunnen jullie met de klas een kaart maken als hij een tijd afwezig is of een bos bloemen sturen. Hij mag in geen enkele situatie verantwoordelijk zijn van jouw hulp, het is een leraar en jij bent een leerling. Als je je echt veel zorgen maakt, kun je misschien een keer met een vertrouwenspersoon erover praten of chatten met de kt. Heel veel sterkte!!

Reageer