Vraag

wat moet ik doen? vrienden en drugs

  • 1 July 2019
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een jonger van 13 bijna 14 en ik moet ff iets kwijt. Ik zal je het hele verhaal erachter besparen maar mijn vrienden doen nu best vaak aan drugs (wiet, drank soms xtc maar vooral wiet en shag). Ik vond dit eerst prima en ik deed zelf ook mee maar toen gingen ze het opeens heel vaak doen. Ik kreeg hier een of andere woedeaanvallen van die soms echt heftig uitliepen, alleen drank vond ik wel oke want dat was wel grappig. War er ook mee te maken kan hebben is dat ik met wiet een hele slechte ervaring heb en daardoor had ik direct een hekel aan alle drugs. Nu kan ik er al beter tegen want ik heb gevraagd of ze me er buiten kunnen houden. Ik voelde me laatst helemaal kut en ik had hele wisselende gevoelens, de ene kant van me zei dat ik is een keer mee moest doen met xtc de andere kant had een heel heftige woedeaanval.

Iemand advies

3 reacties

Hoi

Je vrienden nemen regelmatig drugs, en je twijfelt of je met ze mee zou doen. Toen je in het verleden drugs nam had je hier een hevige reactie op, en door een nare ervaring met wiet, ben je eerder terughoudend naar drugs toe.

Op jonge leeftijd kan drank en drugs extra veel schade aanrichten. In de ontwikkelingsfase van je hersenen zijn deze extra gevoelig voor verdovende middelen, en kan je hier op latere leeftijd erge last van ondervinden. Ik vind het goed dat je tot hiertoe grotendeels aan de groepsdruk van je leeftijdsgenoten wist te weerstaan.

Als je je slecht voelt, is het verstandig om nuchter met deze gevoelens te werken. Je zou bijvoorbeeld met iemand kunnen praten, opschrijven waar je mee zit, of anoniem contact opnemen met de KinderTelefoon. Sommige drugs kunnen je gemoed versterken, waardoor je in een slechte bui, je je alleen nog naarder gaat voelen. Daarom is het verstandig om op moeilijke momenten nuchter te blijven.

Groetjes
Kenshin
Kenshin,

Thnx man!
hoi lieverniet,

als ik jou was zou ik er proberen afstand van te houden, ik ben meerdere vrienden kwijtgeraakt door het doen van drugs en werd ook vaak agressief. en de vrienden die ik maakte in die tijd hebben me gebruikt en echt slecht behandeld.

Het was echt heel moeilijk, maar ik ben nu gestopt en heb er echt veel voordelen aan gehad.
Mijn vrienden zijn beter, ik kan het goed met ze vinden en heb het gevoel alsof ik dichter bij ze sta,
Ook heb ik veel minder ruzie met mensen als het gaat over drugs ect.

goed dat je tegen ze hebt gezegd om afstand met je te nemen als ze dit doen.

mijn advies:
blijf er van af als je dit kan, het is slecht voor je en het kost veel geld.
het klinkt misschien heel stoer en op het moment dat je het neemt
voelt dat dus ook misschien zo, maar uiteindelijk werk je jezelf alleen
maar een dieper gat in.

groetjes

thomas

Reageer