wat moet ik doen mn vriendin is zwanger

  • 26 February 2021
  • 13 reacties
  • 360 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik kreeg net een bericht van mn gf en zij dat ze zwanger is en zi is nog maar 13 wat moet ik doen wat met ik doen help alsjeblieft


13 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hulp van een volwassene inschakelen 

Reputatie 4
Badge +3

ja idd schakel zo snel mogelijk hulp in zodat ze geen moeder hoeft te worden op deze leeftijd.

Reputatie 1
Badge

Hulp van een volwassene inschakelen 

ja idd schakel zo snel mogelijk hulp in zodat ze geen moeder hoeft te worden op deze leeftijd.

Ik heb haar net gesproken maar ze weet niet of ze hij/zij weg wil

 

Reputatie 5
Badge +6

Zeg het tegen een volwassene zoals hierboven al is gezegd, je kan haar vragen of ze de baby wilt houden of abortus wilt plegen… abortus is wel extreem, maar dan had ze maar de pil moeten nemen, als je 13 bent moet je ook nog geen onveilige seks hebben… 

Badge +1

Heyy, dit is best wel heftig.

Zeg het eerst tegen een volwassene, het beste is dat je abortus laat plegen ook als is dat best wel heftig. Je moet wel het binnen 24 weken doen want anders kan het niet meer. Maar als je 13 bent en je hebt nog school dan zou ik nog geen kind nemen.

Als je 13 bent doe het dan veilig, maar ja als je het onveilig doet doe het dan met een pil.

Suc6

 

Hulp van een volwassene inschakelen, zoals je ouders, haar ouders of je huisarts. Is waarschijnlijk spannend om te zeggen maar wel echt belangrijk, want hier moet je niet alleen mee rond blijven lopen. 
Succes en sterkte ermee

Hoi,

 

Wat moet jij het moeilijk hebben zeg. 
Het is van belang (wat al eerdere reacties zeggen) dat je een volwassene inschakelt. 
Begin bij haar ouders, neem haar ouders in vertrouwen. Zij staan als het goed is het dichtste bij haar. 
Hoe moeilijk het ook is, doe dat!
En even over abortus, nee dat is geen oplossing. 
Abortus is echt geen oplossing. 
Laat het kindje leven, geef het desnoods uit aan adoptie. Maar laat het kindje geen dupe hiervan worden. 

 

Ik wens je kracht en wijsheid toe! Samen met je vriendin, en jullie kleintje.

 

Groeten,

@Wezelman : Abortus is een heftige ingreep inderdaad en de meningen erover zijn sterk verdeeld, maar uiteindelijk blijft het natuurlijk @gekiin en zijn vriendin hun eigen keuze om de zwangerschap voort te zetten. 

Of om de zwangerschap niet voort te zetten

Reputatie 4
Badge +3

@Wezelman abortus is wel een optie, het is natuurlijk geen leuke optie maar als deze jongen en zijn vriendin  er nog niet klaar voor zijn om ouder te worden moeten ze de optie krijgen om het kind weg te laten halen. 

Want ook geven ze het kind weg voor adoptie is dat nog steeds een verandering op het leven van hen. Mijn  mening is daarom dus ook dat @gekiin  en zijn vriendin helemaal zelf mogen bepalen of ze de zwangerschap doorzetten.

 

Reputatie 2
Badge +2

zeg het echt tegen een volwassenen!

Heb je meer info wat jullie hebben gedaan 

Reputatie 5
Badge +3

dit is heftig beslis verstandig en blijf er niet alleen mee rondlope is er een docent die je vertrouwt?

Reageer