Vraag

Wat moet ik doen? Ik wil dit niet meer!

  • 7 July 2018
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal, ik heb een tijdje geleden een angststoornis gekregen het gaat al een stuk beter. Sinds ik dit heb pieker ik heel veel maar dan echt heel veel over van alles. Ik maak me zorgen of mijn gezondheid wordt heel snel bang. Soms wordt ik er zo gek van en dan denk ik dat ik het allemaal gewoon niet meer wil. Hier zijn, leven, alleen maar piekeren en bang zijn. Ik heb geen idee wat ik moet doen ik wil niet dood ofz. Maar ik wil niet me hele leven piekeren ik wordt er zo gek van ik kan niet eens meer goed slapen of andere dingen uit het dagelijks leven. Ik wordt elke keer wel bang of bezorgd. Help me please wat moet ik doen?

3 reacties

Hey mellisaxx2004,
Ik snap wat je bedoelt, maar dit zijn symptomen van suïcide. Je kan ook altijd even een kijkje nemen op:
https://www.113.nl

113 is een website waar je een beetje informatie kan vinden en ook met iemand kan chatten.
Hoi,

Wat rot dat jij hier last van hebt! Dit klinkt namelijk niet fijn!

Je zegt dat het al wel wat beter gaat. Waardoor komt dat?

Heb jij professionele hulp voor deze klachten? Dat lijkt me namelijk wel op zijn plaats. De klachten die jij beschrijft klinken niet niets. Ik denk dat bv een psycholoog jou echt verder kan helpen.

Heb je een idee waardoor je je angststoornis hebt gekregen? Zijn mensen in op de hoogte van jouw angststoornis?

Wat mij bij bepaalde angsten helpt, is relativeren. Dus je probeert het dan af te zwakken door logisch na te denken. "Hoe reëel is het dat..." "Het is helemaal niet mogelijk dat..." "Het stelt niks voor dat..." etc. Soms zit je zo ver in je gepieker dat je niet meer door hebt hoeveel onzin er eigenlijk in je hoofd zit (niet vervelend bedoelt).

Je zegt dat je er zo gek van wordt, dat je misschien niet meer wilt leven. Dat vind ik heel erg heftig. Gelukkig wil je niet écht dood, je wilt alleen dat het piekeren stopt. En dat kan. Mits jij goede hulp krijgt.

Ik snap de gedachte er achter ook wel. Het is ook heel erg naar om altijd maar te piekeren (ik kan er ook wat van). Wat je verder nog zou kunnen doen, is jezelf afleiden d.m.v. activiteiten. Je kan dingen met vrienden ondernemen e.d. Of een boek lezen om je gedachtes te verzetten (en je nieuwe denkstof te bieden).

Ik hoop dat het binnenkort wat rustiger wordt in jouw hoofd! :)

Gr. Pin
Hoi

Je piekert veel. Niet fijn natuurlijk. Zoals @Pin zei, kan een psycholoog je helpen.

Soms wordt het gepieker zo heftig, dat je wilt dat alles stopt. Gelukkig bestaat er hulp voor (nu ja, tegen) dat piekeren. Een leven zonder te veel piekeren kan heel fijn zijn, en met hulp kan je zo'n fijn leven krijgen.

Sommige personen helpt het de piekers (is geen woord, maar je snapt het vast) neer te schrijven. De chaos in je hoofd kan overgezet worden op papier. Misschien helpt het om na afloop van het noteren dat papiertje te verscheuren (wel milieuvriendelijk blijven 😉 ).

Als je er niets aan kan doen, hoef je je er geen zorgen over te maken. Dat jij je zorgen maakt, en daardoor je niet fijn voelt, helpt niemand vooruit.

Groetjes
x

Reageer