Vraag

wat moet ik doen???

  • 27 August 2019
  • 2 reacties
  • 121 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hai, bedankt dat je de moeite neemt om dit te lezen.

Ik heb al in eerdere topics het erover gehad, ik snijd mijzelf en heb nog wat andere mentale struggles. Nu snijd ik al meer dan een half jaar. De drang word steeds groter en ik ben weer begonnen op mijn benen. Ik had vandaag als enige bij sport een lange broek aan en veel mensen vroegen waarom, gelukkig lijkt deze wereld blind te zijn en kom ik er vanaf met ik houd gewoon niet van korte broekjes.

Maar ik wil het graag wel een keertje aan iemand kwijt en liever niet aan mijn familie of vrienden. Ik kan er omheen draaien en smoesjes bedenken dat ik ze niet met mijn problemen wil lastig vallen en zo, maar de waarheid is: Ik ben bang ze teleur te stellen. Hetzelfde geld voor mijn vrienden.

Ik vraag me nou af als je naar een vertrouwingspersoon op school gaat en je vraagt of ze niks tegen je ouders willen zeggen. Tot hoeverre zeggen ze dan ook niks en hebben ze zwijgplicht zoals een huisarts en psycholoog. En als ze dan zwijgplicht hebben, vanaf wanneer mogen ze wel wat zeggen tegen je ouders.

Xx
bedankt voor de antwoorden alvast.

2 reacties

bedankt voor je antwoord, ik weet ook niet helemaal hoe ik dat eigenlijk moet vertellen. ik bedoel dat is niet echt iets waar je random over begint.
Ik weet natuurlijk niet welk advies je al hebt gekregen, dus ik zal mij maar eventjes beperken tot het laatste stukje.

Ik ga er ook nu van uit dat alle vertrouwenspersonen hetzelfde programma volgen, wat niet super gek zou zijn.

Vertrouwenspersonen hebben een zwijgplicht en ik denk dat ze je ouders niet in zullen lichten, als jij daar echt een punt van maakt.
Wat het limiet van hun zwijgplicht is, is een beetje een grijs gebied.
Natuurlijk zullen ze niet zomaar handelen, maar zodra een leerling "in gevaar is" zullen ze waarschijnlijk wel handelen.
Ik kan je niet zeggen wie of wat ze er dan bijhalen, maar het zal waarschijnlijk van binnen en buiten de school komen.
Of snijden en automutilatie erg genoeg is, zou ik je wederom niet kunnen zeggen.
Dat klinkt een beetje stom, maar je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat ze sowieso handelen als de leerling zelfmoordneigingen heeft.
Waar snijden dan ergens in dat grijze gebied land, zal waarschijnlijk aan hun ideeën erover liggen.

Ik zou echt graag betere antwoorden willen geven, maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw school in elkaar zit en de meeste mensen hebben, gelukkig, er niet zo veel ervaring mee.
Niet iedereen heeft dat geluk, helaas.

Reageer