Beantwoord

wat moet ik doen?!

  • 12 January 2019
  • 2 reacties
  • 231 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Zoals er in mn vorige topic staat heb ik vertelt dat ik misschien faalangst heb. Ik heb dat aan mijn jeugdverpleegkundige vertelt en het zou kunnen dat ik het heb. Hij heeft ook gezegd dat het misschien door al mijn stress thuis komt. Hij zei ook dat het handig is als veilig thuis bij mij komt zodat die mensen mijn ouders een cursus ofzo gaan geven alleen ik wil niet dat ze komen. Ik weet zelf dat het beter is dat ze komen, maar mijn ouders (ik ben 100% zeker van) willen dat niet. Ik had thuis al eerder te maken gehad met veilig thuis en toen moest ik gaan liegen en ik ben bang als veilig thuis weer komt dat mijn ouders boos worden op mij.

Heeft iemand een tip??
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 January 2019, 11:15

Bekijk origineel

2 reacties

Hey,

wat vervelend voor je dat je faalangst heb.

Ik weet zelf niet heel veel van faalangst af, dus sorry als ik nu iets doms zeg. Er zijn cursussen/training om zelfverzekerd te worden. Volgens mij is sta sterk training zo'n soort training. Zelf lijkt het me erg knap als je faalangst hebt en heel erg zelfverzekerd tegelijkertijd bent. Dus misschien is dat wel een optie.


Sterkte!
Hoi,

Meestal worden er op school inderdaad faalangst trainingen gegeven. Je kan daarvoor informeren bij je mentor of misschien wel de jeugdverpleegkundige.

Het is begrijpelijk dat je bang bent in deze situatie, om Veilig Thuis te laten komen. Wat je kan doen, is contact opnemen met Veilig Thuis om er zo voor te zorgen dat je de hele situatie al hebt uitgelegd voordat ze je ouders bezoeken. Dan kun je vertellen dat zij willen dat je liegt en dat je bang bent dat ze heel erg boos op je gaan worden als ze weten dat jij Veilig Thuis hebt ingeschakeld. Wanneer je ze deze dingen vertelt, moeten ze voorzichtiger te werk gaan.

Veilig Thuis is 24/7 bereikbaar op het nummer 0800 2000. Je kan ze GRATIS bellen voor hulp en advies. Je kan ze dus ook eerst bellen om te praten. Je zit dan niet meteen aan ze vast, dat ze bv langskomen.

Ik hoop dat je contact met ze op gaat nemen :)
Gr. Pin

Reageer