Vraag

Wat is er mis met mij???

  • 2 September 2016
  • 7 reacties
  • 370 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een vrienden ik voel me zo alleen op school voel ik me buitengesloten ik kan alleen maar huilen ik wil zo graag iemand waarmee ik lekker kan chillen in het weekend. Waarmee ik de stad in kan gaan gwn leuke dingen mee kan doen maar ik heb niemand!!!!!! Toen mijn zus mijn leeftijd had, had ze zoveel vrienden ik heb niemand! Ik voel gwn een leegte in mijn leven! Ik heb hier geen zin meer in. Soms als ik naar school fiets en naar een auto kijk denk ik: als die auto tegen mij botst is het voorbij! Ik wil niet dood! En snap ook niet wrm ik opeens deze rare gedachtes heb! Help me!

7 reacties

Hallo, jammer dat dit je zo dwars zit.
Om meer een plaatje in mijn hoofd te krijgen van hoe en wat wil ik even een paar vragen stellen en tips geven hoop dat je dat niet erg vind. Heb je echt niemand waarmee je wel eens chilled? Vraag anders eens of je met je zus mee mag misschien vind zij dat wel gezellig deed ik ook wel eens de mijne vind dat wel leuk. Als deze gedachtes aan houden zou ik wel aanraden om eens met een huisarts te praten, weet niet hoe oud je bent? Of misschien gewoon met je ouders. Ouders hebben ook al veel levenservaring en kunnen zich best inleven in jouw gevoelens. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Wesley
Hoi!

Ik snap je helemaal! Bij mij is dit ook zo! In mijn geval is het al zo erg dat ik al een hoop soort van denkbeeldige vrienden heb. Ik geloof nu zelfs bijna dat ze echt zijn. Het kan zijn dat je je alleen maar inbeeldt dat je wordt buitengesloten, want die dingen horen gewoon bij onze leeftijd. 😉 Waarschijnlijk heb je echt vriendinnen die je niet kunnen missen! Misschien kun je proberen om in de klas eens naast iemand anders te gaan zitten, zodat je bijna verplicht bent om met elkaar te praten.

Succes!
Hallo,

Ten eerste is er helemaal niks mis met jou! Het is heel vervelend dat je je zo alleen voelt! Zo voel ik mij op dit moment ook! Alles wat je goed probeert te doen, wordt niet gewaardeerd. Ik heb één ding geleerd en dit geef ik je dan ook als tip mee. Jij kunt niet beter als je best doen en als mensen dat niet kunnen waarderen, zijn ze het gewoon niet waard. Je bent goed zoals je bent. Misschien kun je er wel eens met iemand over praten. Misschien heeft hij/zij nog tips voor je, hoe je het eventueel aan kunt pakken, want je zo voelen is niet leuk! Ik wens je ontzettend veel succes en een hele dikke (over het internet vliegende) knuffel! Zie het als een opkikkertje!

Groetjes Mia
Heey,

Dat zijn echt rotgevoelens!
Voel je je onzeker op school?

Er is niks mis met jou, anderen hebben nog niet ontdekt hoe leuk jij bent! Dus kom voor jezelf op en ga bijvoorbeeld een praatje aan. Of stel voor naar de stad te gaan.
Als er hechte groepjes zijn waar jij niet tussen lijkt te kunnen komen, laat ze dan gewoon en blijf jezelf (Je hoeft je niet te bewijzen om vrienden te worden met mensen) :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik verzin ook maar wat..

Xz
Kikker
Hey,

heftig dat je deze gevoelens hebt!
Ik ik snap je stuggels denk ik.

Kan je met je ouders of zus over je gevoel praten? Door erover te praten kan je er vaak ook beter mee leren omgaan (ook al is het praten in eerste instantie eng).

Mijn zus had altijd ook veel vrienden, deed t goed op school, naja, mijn zus was kindo perfect. En naja daar verlangde ik zelf ook naar. Aik ook maar die vrienden had, dan zou ik gelukkig zijn. Als ik maar die 10 haalde dan was mijn leven echt beter.
Door zo te denken werd ik alleen maar eenzamer. Want 'ik moet vrienden hebben' geeft je geen vrienden, het herrinnerd je alleen aan het gemis ervan.

Het is, denk ik, heel belangrijk om te accepteren dat jij en je zus verschillend zijn. Jullie leiden nadere levens en dat is oke. het ene is niet beter dan het andere. Jij bent er niet minder om.
Je kan gelukkig zijn zonder hordes vrienden, als je besluit van jezelf te gaan houden! Dat is denk ik veel belangrijker. Accepteer jezelf hoe je bent, in plaats van je af te vragen wat er mis met jou is. Er is namelijk niks mis met jou! jij bent goed zoals je bent! Klinkt cliché maar het is waar.

En dan:
Ga een keer naast iemand zitten in een les.
Ga in de pauze bij een groepje staan en praat mee (voelt gek, maar wat heb je te verliezen).
Vraag aan iemand die jou aardig lijkt of die zin heeft om met je naar de stad te gaan.
Ga op een groepssport en maak daar vrienden.
App iemand en ga 'gewoon' met diegene praten.
Ga met je zus en haar vrienden iets doen.

Nieuw schooljaar, nieuwe kansen!

Heel veel succes,
Liefs,
Pheebe
Badge

Ik vind het echt heel erg voor je en als je wilt wil ik gerust vrienden met je zijn en als de mensen van kindertelefoon dit bericht weghalen opdat het tegen de regels is dan gevè ze gwn niks om de mensen op dit forum.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Anonieme eend ,

 

wat goed dat je wil helpen! Wel wil ik graag even iets uitleggen.

Op het forum vinden we het heel belangrijk dat mensen anoniem zijn. Alleen zo voelen mensen zich vrij om persoonlijke dingen op te schrijven. Het is daarom niet de bedoeling om contactgegevens met elkaar uit te wisselen zoals mailadres, telefoonnummer, insta, snap en dergelijke. Het komt online helaas vaak voor dat mensen zich anders voordoen dan ze zijn, dan denk je contact te hebben met een leeftijdsgenoot maar blijkt het heel iemand anders te zijn met soms slechte bedoelingen. Wij als Kindertelefoon kunnen op dit forum wel alles in de gaten houden wat er geplaatst wordt, maar dat gaat natuurlijk niet meer als mensen prive contact met elkaar hebben. Dat is de reden dat wij dit niet toestaan. Zie daarvoor forumregels 6 en 7.

Natuurlijk kunnen jullie elkaar steunen en op elkaar reageren op het openbare forum.

 

Groetjes,

Marieke

De Kindertelefoon

Reageer