Vraag

Wat is er mis ?

  • 26 April 2018
  • 2 reacties
  • 107 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen (die dit leest )
Ik heb een probleem. Ik heb twee soorten gezichten, namelijk ''de echte'' ik, die heel deppresief is en geestelijk problemen heeft. En de ''fake'' ik, die altijd lacht en bijna nooit een probleem heeft.
Ik weet altijd mijn (slechte) gevoelens weg te stoppen zodat alleen ik het voel. En ik laat mensen me nooit echt leren kennen , want ik vertrouw mensen niet. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet.
Ik ben heel erg in de war.

2 reacties

Hii,

Ik heb precies hetzelfde.
Ik heb het probleem ( groot en deels ) opgelost door proberen in te zien wat nou het probleem was van mijn ongelukkige gevoel. Bij mij was het dat ik geen vrienden heb en heel verdrietig word als ik zie dat andere mensen wel vrienden hebben. Ik ben toen bij een groepje meisjes gaan staan en ben school opdrachten met ze gaan doen. Nu gaat het steeds beter met mij, hoewel mijn fake gezocht nog niet helemaal weg is word mijn echte gezicht steeds blijer.

Dus mijn tips:
1. Zoek uit wat het probleem is.
2. Bedenk een oplossing waar je hezelf goed bij voeld
3. Ik wordt ook blijer van muziek. Dus luister leuke muziek ( dus niet van die depri liefdes liedjes enz. )

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

~Asy
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ookal vertrouw je mensen niet, is het toch verstandig om hierover te praten met iemand. Ik heb zelf ook een fake gezicht ( Masker). En die heb ik 4/5 jaar opgehouden totdat er voor mij gewoon iets knapte. Ik kon niet langer doen dat ik vrolijk en blij bent. Ik ben toen gaan praten met me mentor, of nou ja ik heb er voor gezorgd dat ze met me wou praten. Ondanks dat ik mensen ook niet echt vertrouwde, omdat ik bang was dat ze me niet zouden geloven, of omdat ze me voor gek zouden verklaren, maar integendeel heeft het mij erg goed gedaan.

Omdat ik al 4/5 jaar rond liep met deze gedachtes is het voor mij nu erg moeilijk om zomaar tegen me ouders te zeggen dat het niet goed met me gaat. Wat uitloopt dat ik nu voor de 2e keer ben opgenomen. En ik zeg je dat is niet bepaald leuk. Daarnaast stapelt jouw negatieve gedachtes zich alleen maar verder en hoger op. Dus is het ook moeilijker om er uit te komen!

Daarom zou ik zeggen: " Praat met mensen". Ga met ze in gesprek over je probleem zodat dit opgelost kan worden. En dit hoeft niet perse je ouders te zijn, maar at kan ook je mentor, leerkracht, vrienden, andere familielid, etc. zijn.

Het probleem vinden en bedenken hem op te lossen, zoals hierboven staat. Kan je niet alleen doen. Dit moet je samen met andere mensen doen, dus zoek A.U.B. hulp!!

Als je er echt helemaal door heen zit kan je altijd chatten en bellen met de kindertelefoon. Moet je wel even kijken welke tijden ze beschikbaar zijn.

En als je echt op het punt staat om er een eind aan te maken,
Dan kun je altijd is kijken op www.113.nl Dit is een zelfmoordlijn waarbij je met serieuze mensen kan gaan praten. Het is volledig anoniem en je kan zelfs kiezen voor een gratis online therapie. Misschien is dat wel iets voor jouw!

Maar zoek hulp, echt doen!

Sterkte en blijf positief!

Gr: Mr.S

Reageer