Wat is er met me aan de hand?

  • 13 May 2018
  • 1 reactie
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Laatst had ik ruzie met een jongen en zijn we gaan vechten toen heb ik hem het ziekenhuis in geslagen gek genoeg voelde ik er niks van..,
Opzich vond ik het al raar totdat een paar dagen geleden men vader is overleden ook hier voel ik niks bij het lijkt wel alsof ik geen emotionele gevoelens heb wat is er met me aan de hand? (ook heb ik het gevoel dat ik mensen wil pijn doen)

1 reactie

Hoi!

Als je heftige dingen meemaakt, kan het gebeuren dat het lijkt of je gevoelens niet meer werken. Je hersenen doen dat uit een soort "verdedigingsreflex". Het lijkt me aangewezen dat je hierover met iemand praat, aangezien je heftige dingen hebt meegemaakt.

Misschien ben je (onbewust) bang voor het moment dat je iets voelt, omdat dan het verdriet en de pijn naar boven komen. Ook hiervoor lijkt het me aangewezen dat je met iemand, bv. je mentor, ouders of een psycholoog, praat.

Het kan helpen gebeurtenissen af te ronden. Dat gevecht met die jongen bijvoorbeeld. Misschien voelt de situatie nu chaotisch in je hoofd. Het kan helpen die jongen op te zoeken, de situatie samen uit te klaren, en je te verontschuldigen voor de klappen vanuit jouw kant. Als je de gebeurtenis netjes afsluit, vind je misschien rust, en laat je de emoties toe.

Wat verschrikkelijk dat je vader is overleden. Mijn deelneming. Bij een overlijden is er vaak een ceremonie, waarbij nabestaanden afscheid nemen van de overledene. Dit helpt veel nabestaanden om afscheid te nemen, waarna ze verder kunnen. Verder gaan betekent niet vergeten, maar de situatie 'snappen', en de situatie je leven niet laten leiden. Als je goed afscheid kan nemen, laat je onderbewustzijn de emoties misschien toe.

Als je het gevoel hebt dat je mensen pijn wilt doen, is het goed om, niet alleen voor jou, maar ook voor de mensen rond jou, professionele hulp te zoeken. Je kan beginnen met eens te bellen of chatten met de KinderTelefoon. Daar vind je misschien al wat antwoorden op de vragen waar je mee zit. Als je over dingen praat, komen ze minder 'vast' te zitten in je hersenen, en komen de emoties misschien vrij.

Groetjes
x

Reageer