Wat ik van mezelf vind...

  • 4 February 2019
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Dus ik heb al veel berichten over andere dingen...buiten 1 ding wat eigenlijk mijn grootste probleem is.
En dat ben ik zelf...Ik vind mezelf dik, lelijk, irritant, dom,...
Ja ik heb gewoon niks goed over mezelf te zeggen en... ik kan mezelf niet eens in de spiegel aan te kijken serieus zo erg is het op dit moment foto's nemen doe ik ook nooit als mensen vragen waarom niet omdat ik mezelf gewoon niet kan zien op foto of in de spiegel...
Het was ooit zo erg dat ik serieus begon te huilen omdat ik mezelf zag in de spiegel..
Ok mijn zelfvertrouwen is naar beneden gegaan omdat ik hard ben gepest geweest..
Maar nog steeds ik blijf mezelf elke dag afbreken... en niemand ziet of weet het...
Ik wil dat ik blij ben gelukkig maar tegelijkertijd verdien ik dit want ik ben niks niks waard....
En....ik kan het gewoon niet meer...
Soms als mensen vragen wat zou je willen veranderen aan je uiterlijk.... mijn antwoord is altijd alles...
Maar wat ik soms wil antwoorden is mijn lach omdat het enige wat ik doe ik fake lachen...
Nooit maar echt NOOIT lach ik is real het is als fake ik zeg ook altijd dat het goed gaat omdat ze zich anders zorgen beginnen te maken en ik verdien niet dat iemand om mij geeft...
Oh dit bericht is best erg...

Maar ja voor mij is het gewoon de waarheid en soms maak ik wel grapjes over mezelf... dat denken de andere dan maar stiekem zeg ik gewoon hoe ik mezelf zie....
Sorry dit moest er ff uit...
Maar ja ik haat mezelf te hard dat is de grootste reden waarom ik zelfmoord wil plegen....

2 reacties

Hoi

Ik ga je proberen te helpen. Maar ik ben er niet zo goed in als andere...

En dat ben ik zelf...Ik vind mezelf dik, lelijk, irritant, dom,...

Dit klinkt dat je een laag zelf beeld hebt.
Misschien een hele flouwe op merking maar ik ga hem toch typen je bent niet dik! Je hebt mensen die het huis niet meer uit kunnen omdat ze niet meer door de deur passen. Ja dit bestaat echt.

Ik weet zeker dat je niet lelijk bent! Maar daad kan ik niet een oordeel over geven. Ik kan wel zeggen dat je een mooi innelijk hebt.

Je bent pas irritant als je de hele dag aan iemands kop zit te zeuren omdat je je zin niet krijgt...

Je bent zeker niet dom! Ik vind het slim dat je op het forum de steun die nodig hebt op zoekt. Dat is heel slim!

ik kan mezelf niet eens in de spiegel aan te kijken serieus zo erg is het op dit moment foto's nemen doe ik ook nooit als mensen vragen waarom niet omdat ik mezelf gewoon niet kan zien op foto of in de spiegel...

Ik kan alleen zeggen probeer dan spiegels in huis te vermeiden. En foto's zijn niet verplicht... Ik ga echt nooit op de foto.

Ok mijn zelfvertrouwen is naar beneden gegaan omdat ik hard ben gepest geweest..

Heb je hier wel eens over gepraat met iemand?

Maar nog steeds ik blijf mezelf elke dag afbreken... en niemand ziet of weet het...

Heb jij een persoon in gedachten die je vertrouwd en in vertrouwen wilt nemen?

Ik wil dat ik blij ben gelukkig maar tegelijkertijd verdien ik dit want ik ben niks niks waard....

Je verdient het zeker wel! Iedereen verdient het om gelukkig te zijn. Maar bij sommige duurt het langer tot ze het zijn.

En....ik kan het gewoon niet meer...
Soms als mensen vragen wat zou je willen veranderen aan je uiterlijk.... mijn antwoord is altijd alles...

Toen ik deze zin las dacht. Waarom schrijft ze precies op wat ik altijd zeg als mensen dat vragen...

Maar wat ik soms wil antwoorden is mijn lach omdat het enige wat ik doe ik fake lachen...

Praat je met iemand over hoe je je voelt? Zo ja misschien zou je als je die gene vertrouwd stap voor stap alleen bij die gene je masker afbreken/af doen. Ik kan je alvast zeggen dat kan heeeeel lastig zijn maar hoe langer je wacht hoe moeilijker het woord.

Nooit maar echt NOOIT lach ik is real het is als fake ik zeg ook altijd dat het goed gaat omdat ze zich anders zorgen beginnen te maken en ik verdien niet dat iemand om mij geeft...

Ik denk precies het zelfde dus ff iets slims bedenken. 🤔
Je verdient het wel. Het is misschien lastig om dat te accepteren omdat jij zelf vind dat je niks waard bent. Maar dat ben je zeker wel!

Oh dit bericht is best erg...

Ik vind het niet 'erg' omdat jij vertelt hoe jij over je zelf denkt. En dat is echt super knap van je.

Maar ja voor mij is het gewoon de waarheid en soms maak ik wel grapjes over mezelf... dat denken de andere dan maar stiekem zeg ik gewoon hoe ik mezelf zie....

Misschien moet je als je zoon grapje vertelt uit leggen waarom je dit zegt. Dan zien zij ook dat het geen grapje hebt.

Sorry dit moest er ff uit...

Je hoeft er geen sorry voor te zeggen. Als je het kwijt wilt mag dat daar is dit forum ten slotte voor.

Maar ja ik haat mezelf te hard dat is de grootste reden waarom ik zelfmoord wil plegen....

Mijn belangrijkste tip voor nu is. Ga met iemand in vertrouwen praten in real life hoe f*ck*ng lastig het ook is. Het zou je echt kunnen helpen. Het zou ook kunnen zijn als jij je zelf haat uit spreekt. Het eerst als een klap binnen komt maar daarna het op lucht en dan de ander sh*t ook minder woord..

Ik hoop dat hier wat aan hebt

Groetjes
Bella
Wat vervelend dat je zo over jezelf denkt.... Ik denk dat de beste optie nu toch is om met iemand te praten, op school kan je maar je mentor of vertrouwenspersoon gaan, heb je een goede vriend/ vriendin waar je terecht kan? Misschien met je ouders praten? Je verdient het zeker weten wel om gelukkig te zijn, iedereen verdient dat dus jij ook.
Als tip om je zelfvertrouwen te verbeteren zou ik iets gaan doen en daar veel tijd in investeren zodat je er ook echt goed in word, het kan een sport zijn maar ook een spel of een vak. Een sport helpt overigens wel met het verbeteren van je lichaamsbeeld.
Ik hoop je voldoende geholpen te hebben als je nog vragen hebt stel ze dan alsjeblieft, je verdient het echt.
Ook een mooie quote die nu misschien wel toepasselijk is als volgt: "Soms lijden de moeilijkste paden naar de meeste mooie bestemmingen"

Veel succes!

Reageer