Vraag

Wat doe je bij een terug val?

  • 20 March 2020
  • 8 reacties
  • 111 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi even een korte vraag naar wat doen jullie als je een terug val hebt op slechte dingen 

Xx saja


8 reacties

Hoi

 

Als ik terugval in slechte gewoonten, wat in mijn geval zelfbeschadiging zou zijn, probeer ik zacht voor mezelf te zijn. Dat je terugvalt kan gebeuren; het is zelfs erg normaal. Stipt bijhouden van de dagen dat ik mezelf niet beschadigd hebt doe ik dan ook niet; het is niet dat me dat zou helpen. 

 

Hoe ga jij om met een terugval, als ik dat vragen mag?

 

Gr. Kenshin

(P.S. ‘terugval’ vind ik best een naar woord. Het doet klinken alsof je een stap achteruit doet, terwijl het toch maar knap is om ongezonde gewoonten een tijd aan de kant gezet te hebben.)

-onnodige quote verwijderd-

hoi het verschilt bij mij eig best wel veel wat ik doe maar eig luister ik heeel veel muziek eerst sad en dan ga ik uiteindelijk toch nog blije muziek luisteren en meestal ben ik dan wel weer heel even blij  maar soms helpt dat ook niet bij mij en eig weet ik dan nooit zo goed wat ik moet doen

 

Mag ik vragen in welke gewoonten je weleens terugvalt? Als het om zelfbeschadiging zou gaan, zou je namelijk dit topic eens kunnen doornemen. Daarin worden allerhande gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging opgesomd. 

 

Gr. Kenshin

Mag ik vragen in welke gewoonten je weleens terugvalt? Als het om zelfbeschadiging zou gaan, zou je namelijk dit topic eens kunnen doornemen. Daarin worden allerhande gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging opgesomd. 

 

Gr. Kenshin

hoi zelfbeschadiging doe ik eig (gelukkig) de laatste  tijd niet meer maar het zijn meer gewoon alle gedachten die door mijn hoofd gaan en ik weet eig niet zo goed hoe ik daar mee moet omgaan ik heb al best veel geprobeerd namelijk ( ik heb ze opgeschreven, er over gepraat en ook heel erg vraag gewoon afgevraagd waarom heb ik ze )

Maar eig werken deze niet zo goed voor mij heb jij misschien nog een idee wat ik hiermee nog kan proberen

 

Saja

 

 

Je zit met gedachten die rondsproken in je hoofd, en hebt al enkele dingen geprobeerd om met deze om te gaan. Misschien helpt het om een gedachte zeg maar te “onderzoeken”. Je zou je bij het opkomen van een gedachte jezelf bijvoorbeeld deze vragen kunnen stellen:

  • Klopt deze gedachte?
  • Hoe reageer ik bij deze gedachte?
  • Op welke momenten, na welke gebeurtenissen, komt deze gedachte bij me op?

 

Gr. Kenshin

hey

 

je vraagt je af wat anderen doen als ze een terug val hebben in negatieve gedachten.

iedereen pakt het op een andere manier op.

normaal gesproken pak ik het zelf verschrikkelijk slecht op en ik ga er helemaal mee in. 

de laatste x zocht ik meteen hulp. ik ben naar iemand (dit x m'n pber maar anders iemand) gegen en die in vertrouwe genomen en ik ben samen gaan kijken wat ik het best kan doen... 

 

groetjes blue 

Hai

Een paar dagen geleden heb ik na maanden stabiel weer een terugval gehad. Ik voelde me weer heel somber, wilde niks meer, begon weer met snijden en kwam in een depressieve toestand. Vervolgens kwam in een manische toestand. Ik was mega vrolijk, energiek, sliep niet, gaf veel geld uit.  

Het eerste wat ik heb gedaan is belangrijke mensen van mij het te laten weten. Zoals een familielid of mijn behandelaar bij de ggz. 

Ik weet niet of er mensen zijn die weten dat je aan zelfbeschadiging doet. Of dat je er al hulp voor krijgt. Want als je aan zelfbeschadiging doet is er altijd een reden waarom je het doet. Uit ervaring kan ik zeggen dat het alleen maar in je voordeel werkt, als je hulp zoekt.

Je zal je vast slecht voelen over dat je bent teruggevallen. In mijn terugval dacht ik, wat zwak dat ik het weer doe, ik voelde me tenminste verschrikkelijk.

Misschien een erg lang bericht. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes

Hai

Een paar dagen geleden heb ik na maanden stabiel weer een terugval gehad. Ik voelde me weer heel somber, wilde niks meer, begon weer met snijden en kwam in een depressieve toestand. Vervolgens kwam in een manische toestand. Ik was mega vrolijk, energiek, sliep niet, gaf veel geld uit.  

Het eerste wat ik heb gedaan is belangrijke mensen van mij het te laten weten. Zoals een familielid of mijn behandelaar bij de ggz. 

Ik weet niet of er mensen zijn die weten dat je aan zelfbeschadiging doet. Of dat je er al hulp voor krijgt. Want als je aan zelfbeschadiging doet is er altijd een reden waarom je het doet. Uit ervaring kan ik zeggen dat het alleen maar in je voordeel werkt, als je hulp zoekt.

Je zal je vast slecht voelen over dat je bent teruggevallen. In mijn terugval dacht ik, wat zwak dat ik het weer doe, ik voelde me tenminste verschrikkelijk.

Misschien een erg lang bericht. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes


dankjewel❤️

Reageer