Beantwoord

Wanneer is het erg genoeg?

  • 9 January 2020
  • 3 reacties
  • 237 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, 

Ik voel me nu al drie jaar echt ruk. En het is in de laatste 2 maanden maar erger geworden. Ik wil hier eigenlijk voor naar de huisarts omdat ik me gewoon echt depri voel. Ik vind echt niks meer leuk, ik wil gewoon de hele dag in bed liggen. Ik kan lastig slapen (het is nu letterlijk 03:30 maar oké). Ik heb echt veel minder honger, eet eigenlijk alleen maar avondeten en misschien nog iets anders kleins. Ik heb er gewoon geen zin in. Ik heb nergens energie voor. 
Ook voor de dingen die ik eigenlijk normaal leuk had gevonden. Ik vind gewoon niks meer echt leuk. 
 

Maar is dit ‘erg’ genoeg om een afspraak bij de huisarts te maken? 
Ik wil het namelijk wel doen want stel dat het wel iets mis is maar ik heb gewoon zo’n gevoel dat die gewoon gaat zeggen dat het normaal is en dat ik me er geen zorgen over moet maken. 
Ik wil me echt niet meer zo vervelend voelen want ik heb er echt geen tijd voor en zo gaat het niet verder. 
 

ik ben gewoon zo bang dat de huisarts gewoon zou zeggen dat ik me niet moet aanstellen of zo. 
 

Zou ik het toch proberen? (Moet natuurlijk eerst een afspraak regelen wat al een heel ander verhaal is maar ja)

icon

Beste antwoord door CallMeR 9 January 2020, 09:25

Bekijk origineel

3 reacties

Badge

hey hey,

ik ben zelf depressief en dit zijn wel duidelijk sypthonen. Als je ook suicidel bent zou ik sowiso een afspraak maken ( het is wel belangrijk dat je alles verteld anders kom je niet veder ). De huisarts zult nooit zeggen dat je je aansteld ( dat hoort bij hun beroep ). Heb je misschien een vriend, fammilie lid ,therapeut toevallig waar je tegen kan praten? probeer dat anders eerst die willen je vast wel helpen en anders kan de huisarts je misschien doorverwijzen naar iemand waar je tegen kan praten.

stay strong ❤

Badge

Ik denk dat het niet uit maakt hoe erg het is, als jij graag hulp wilt zou ik zeker gewoon eens langsgaan. Ik snap dat je er echt vanaf wilt, misschien met je ouders praten hierover?

Badge

Heyy, 

Ik voel me nu al drie jaar echt ruk. En het is in de laatste 2 maanden maar erger geworden. Ik wil hier eigenlijk voor naar de huisarts omdat ik me gewoon echt depri voel.

Ik vind echt niks meer leuk, ik wil gewoon de hele dag in bed liggen. Ik kan lastig slapen (het is nu letterlijk 03:30 maar oké). Ik heb echt veel minder honger, eet eigenlijk alleen maar avondeten en misschien nog iets anders kleins. Ik heb er gewoon geen zin in. Ik heb nergens energie voor. 

Ik voel dat ook en ik heb ook concentratie problemen 


Ook voor de dingen die ik eigenlijk normaal leuk had gevonden. Ik vind gewoon niks meer echt leuk. 
 

Maar is dit ‘erg’ genoeg om een afspraak bij de huisarts te maken? 

Ja, hij kan iemand stureń ze naar iemand die met jou gaat praten

Ik wil het namelijk wel doen want stel dat het wel iets mis is maar ik heb gewoon zo’n gevoel dat die gewoon gaat zeggen dat het normaal is en dat ik me er geen zorgen over moet maken. 
Ik wil me echt niet meer zo vervelend voelen want ik heb er echt geen tijd voor en zo gaat het niet verder. 
 

ik ben gewoon zo bang dat de huisarts gewoon zou zeggen dat ik me niet moet aanstellen of zo. 
 

Zou ik het toch proberen? (Moet natuurlijk eerst een afspraak regelen wat al een heel ander verhaal is maar ja)

Ik zou proberen als ik jou was en als je het toch nog eng vindt praat daar over met jou mentor of een vertrouwd persoon, zoals je vrienden

 

Reageer