Vraag

Waarom snijden mensen zich?

  • 5 January 2020
  • 6 reacties
  • 127 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey zoals je aan de titel al kan zien heb k n vraag: wrm snijden mensen zich? Mijn broer en zus hebben zich allebei gesneden maar zijn er nu mee gestopt en ze hebben ook hulp enzo maar het is nu allemaal afgerond en dat is toch een vraag die ik nog heb. Ik denk altijd dat het is zodat ze iemand pijn kunnen doen omdat ze zich kut voelen en dan dus willen ofzo. En ja hoe ze zich snijden snap k ook ni echt want t zijn niet hele diepe littekens die ze hebben maar wel heel veel. Ikzelf ga mezelf nooit snijden denk ik want het gevoel dat ik iets scherps over mijn arm bij mn pols zou moeten halen vind k een hele nare gedachte.

Iemand ervaring met snijden? Plz tell me want ik wil t echt weten. 

Bye iiii]; )'

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 9.


6 reacties

Heyo,

Yay ik heb ervaring met snijden! Ik ga niet in details omdat het niet is toegestaan.

Op de vraag hoe ze snijden. Je kent vast en zeker wel een aantal scherpe voorwerpen. Nou dat gebruiken ze.

De meeste mensen die snijden doen het niet omdat ze iemand anders pijn willen doen.  Ze doen het om hun huidige gedachten even te vergeten. Als jij constant denkt aan zelfmoord dan kan snijden die gedachten even wegnemen. Je denkt dan even alleen aan het voorwerp op je pols of arm, de snee en het rode streepje.  Een andere reden kan zijn dat het een schreeuw om aandacht is. Ik sneed mezelf om mensen te laten zien dat ik me echt kut voelde. Ik hoopte dat iemand er met mij in gesprek meeging. Maar helaas.

Of mensen snijden uit verveling, woede, angst, als straf. Van ik heb het weer verpest nu moet ik mezelf snijden. Maar je hebt ook mensen die het gewoon fijn vinden zonder om gedachten te vergeten of wat dan ook. 

Hoe ze snijden. Met een scherpvoorwerp. Zoals je als laatste al zei. Iets scherps op je huid is geen prettig gevoel. Dat merkte ik ook altijd.  Dus een diepe snee is niet makkelijk te zetten. Hard en diep.  Nou dat is zeker geen fijn gevoel.  De meeste maken dus lichte verwondingen.  Snel en zacht.  Dat is waarschijnlijk ook wat je ziet op de polsen of armen van je broer en zus.

 

Ga nooit snijden, ook niet omdat je nieuwsgierig bent naar het gevoel. Het is precies zoals je momenteel denkt! En de littekens blijven altijd. Ook als je je beter voelt,  zullen zij blijven en dat is niet altijd fijn.

 

See ya!

Spookyzx. 

Hai,

Een beetje hetzelfde als de vraag, waarom roken mensen? 

 

Mensen die snijden willen eerst de pijn vergeten, of ze willen zichzelf straffen.

Ze denken misschien: ah dit is maar eenmalig.

Het nadeel aan roken en snijden is dat door het te doen je een hormoon extra aanmaakt; endorfyne, dit hormoon geeft je een voldaan/goed gevoel.

Nou wat willen depresiefe mensen, dat gevoel, daarom willen ze het nog een keer en nog een keer. Je kan er namelijk verslaafd aan raken..

Dit en de gedachte dat het helpt om van de pijn af te komen maakt het dat mensen zichzelf snijden, helaas.

 

Ik raad het ten zeerste af

Waarom snijden mensen zich?

Ik snij mezelf niet maar ik doe wel aan zelfbeschadeging ik doe het zodat ik geestelijke pijn (gevoelens) niet voel ik zet het om in lichamelijke pijn, het doet pijn maar minder pijn als de gevoelens of je kan het doen als zelfstraf. Je kan je helemaal focussen op de plek en niet op je gevoelens.

 

Hoe snijden mensen zich?
Daar weet ik niet heel veel van, maar ik druk zelf nagels ik mijn arm voor ik in slaap val en op stressvolle momenten, zoals tijdens gesprekken met hulpverleners, op school of op drukke openbare plekken.

Waarom snijden mensen zich?

Ik snij mezelf niet maar ik doe wel aan zelfbeschadeging ik doe het zodat ik geestelijke pijn (gevoelens) niet voel ik zet het om in lichamelijke pijn, het doet pijn maar minder pijn als de gevoelens of je kan het doen als zelfstraf. Je kan je helemaal focussen op de plek en niet op je gevoelens.

 

Hoe snijden mensen zich?
Daar weet ik niet heel veel van, maar ik druk zelf nagels ik mijn arm voor ik in slaap val en op stressvolle momenten, zoals tijdens gesprekken met hulpverleners, op school of op drukke openbare plekken.

"I hurt myself from the outside to try to kill the thing on the inside”

Badge

Hey, ik heb erge depressie en snijd mezelf redelijk vaak. Ik doe het meer om de gevoelens te vergeten, als je meer vragen hebt beantwoord ik ze graag

 

Hey

Ik snij mezelf heel veel vaak ook dieper. Dit is vaak omdat de pijn van binnen, emoties teveel en zelfmoord gedachtes te verdoven. Of om zelf te straffen. 

En ja het is scherp wat je gebruikt.

 

Nooit aan beginnen !

Reageer