Waarom Snijden Jullie Jezelf ?

• Anonymous
  • 0 reacties
Hee, ik ben een meisje van 14 jaar en ik snijd mezelf de laatste tijd. Ik vraag me heel erg af wie het zich ook snijd en waarom? Hoop dat jullie je verhaal willen delen! xx

19 reacties

Heyy ik snij niet eigg dus kan nietecht goed antwoord geven maar waarom snij jij dan ?
xx hartjefoood
Dag Hope!,

Ik ben er mee begonnen op mijn 12e. Ik zat in groep 8 en ik voelde me verschrikkelijk. Ik had destijds zo'n glaze naamplaatje op mijn deur en ik vond het kinderachtig worden, dus ik haalde dat naamplaatje er af en het brak. Toen stond ik daar met dat scherpe stuk glas in mijn handen en ik dacht echt van: zo gaat die pijn misschien wel weg, ik doe mezelf gewoon ergens anders pijn. Dus ik sneed, en het hielp inderdaad. Even vergat ik die vreselijke ijn van alles en voelde alleen de pijn in mijn arm. Sindsdien ben ik eigenlijk nooit echt gestopt. De pijn bij het snijden maakte plaats voor een steeds fijner gevoel, het begon geweldig te voelen en drong iedere andere vorm van pijn uit mijn lichaam. Soms gingen wondjes de dag erna wel pijn doen. "Maar who cares, dan snijd ik toch gewoon opnieew?" is wat ik toen dacht. Ik begon me steeds vaker te snijden, meerdere malen per dag. Toen was k een keer met een vriendin bij de winkel en kocht ik zo'n pennenbak waar vanalles bij zat: pennen, potloden, gym, nietjes, nietmachine, liniaal, schaar etc. Je weet wel wat i bedoel. Thuis kwam ik erachter dat er een standley mesje bij zat. Sindsdien begon ik mezelf te snijden met dat mesje. Heel erg lang. Nu heb ik hem afgelopen zomer vakantie of net na de zomervakantie volgensmij weggegooid. Ik moest gewoon stoppen. Het hielp niet. Ik ging door met mijn zakmes. Het was niet zo diep maar toch: het hielp wel. Ik was wel gestopt voor 2 maandjes, maar dat was het ook niet. Dat is niet stoppen, dat noem ik een break. Nu heb ik sinds kort wat anders gevonden. Het dronk gewoon ineens in me kop omhoog. "Ik trap een scheermesje kapot, die zijn ook scherp. Scherper dan mijn zakmes" - mijn zakmes is dus best bot-. Ik ging in mijn moeders kast op zoek, vond een paar nieuwe scheermesjes, trapte ze kapot, gooide het plastic weg en de mesjes liggen nu veilig in mijn kastje waar niemand ze vind. Dit gebeurde deze week. Maandag avond om precies te zijn. Ik legde het mesje tegen mijn arm aan, liet het erover heen glijden zonder kracht te zetten en er kwam al een bloederig krasje, maar het bloede niet echt veel. Ik drukte het opnieuw tegen mijn huid en zette maar een beetje kracht en daar kwam het al: een diepe wond, veel bloed. Dit is nog scherper dan dat ene standleymesje! Nu ben ik dus eigenlijk begonnen met het gebruiken van 'Razors' zoals ik ze noem en ook de engelse naam is. Waarom deed ik het nou? Het nare pijnlijke gevoel moest weg, het fijne gevoel moest terug. Niet alleen dan. Wanneer ik boos was op mijzelf, zo ontiegelijk kwaad. Dan deed ik het ook. Ik strafte mezelf. Ik straf mezelf nog steeds ermee, en ik denk niet dat het zal stoppen.
Nou, dat is mijn verhaal dus,
Ik ben nu ondertussen bijna 15, vandaag precies over een week. Het is dus al bijna 3 jaar aan de gang.

X Me
Hei hope!

ik snijd mezelf al sinds ik 8 jaar ben. Toen ben ik begonnen omdat ik naar een andere groep moest verhuizen en dus ook naar een andere school moest. Op die school werd ik.heel erg gepest. Ik werd buitengesloten, vernederd, uitgescholden, geslagen enz. Toen ik op een dag thuiskwam moest ik heel hard huilen en dacht ik aan een ander meisje op die groep. Zij sneed.zichzelf. ik dacht bij mezelf waarom doet ze dat? En toen sneed ik mezelf voor de 1e keer. Dat ging ongeveer een jaar zo door. Toen moest ik weer verhuizen naar een andere groep en moest ik weer terug naar mijn oude basisschool met al mn vriendinnen en toen ben ik ook gestopt met snijden voor ongeveer 2 jaar. (Ik heb nu bog steeds geen idee hoe het me ooit gelukt is om te stoppen) uitwindelijk mocht ik weer thuis wonen. Ik ging naar de brugklas toe en was de enigste uit mijn klas die naar die school ging. Op die school werd ik ook weer gepest. Slaan, schoppen, vernederen en noem maar op. Toen begon ik weer te snijden. Masr niet net zoals.ik eerder had gedaan,.maar meer sneeen en veel.diepere sneeen. Dit ging zo door totdat ik in de 3e zat en toen stopte het pesten gedeeltwlijk. Ik kwam in een leuke klas waar ik 3 van mijn vriendinnen leerde kennen. Maar het.snijden ging nog steeds door. Het werd wel.iets minder. Maar halverwege dat jaar ging het super slecht thuis. Ik werd geslagen, uitgescholden, er werd gezegd dat niemand van me houd, en dat ik beter zelfmoord kan plegen. (Dat is tot op de dag van vandaag nog steeds zo). Toen ben ik weer veel dieper gaan snijden en kwam.het ook voor dat ik af en toe naar de huisartsenpost moest om het te laten hechten. Nu heb ik net mijn eindexamens gedaan en ga ik misschien naar een andere school.toe. ik ben als de dood.dat ik weer gepest ga worden en dat het snijden daardoor NOG.erger gaat worden.(nja ik weet niet of dat nog wel kan, want ik snijd nu ook super diep en ik snijd mezelf met zo'n groot broodmes 😳 dus of het wrger kan worden weet ik niet)

Sorry voor mn lange tekst.
Xxx
Het lijkt mij heerlijk mezelf snijden het lijkt me super opwindend maar ik durf het niet
Ilovejongenshaha

Je.moet het echt niet doen omdat het je heerlijk en super opwindend lijkt!! DAT IS HET NIET! Als je ermee begint is het verdomd moeilijk om ermee te.stoppen. het is een verslaving. Je wil steeds dieper snijden en meer en meer bloed zien. Wil jw later herinnert worden door je littwkens omdat ke dacht dat.snijden heerlijk/super opwindend was?Wil je dar je kinderen aan je vragen later: "Mama hoe komt dat?" DAT WIL NIEMAND!!
Please.doe het.niet! Alleen omdat het je heerlijk/super.opwindend lijkt

Xxx
bij mij begon het snijden in groep 7, en de shit in groep 4.
in groep 4 werd ik gepest wat gelukkig aan het eind van het schooljaar weer was opgelost.
toen in groep 5 zag ik een verkrachting. in groep 6 gebeurde er niet zo veel. in groep 7 werd ik depri , kreeg anorexia en begon ik met snijden.
nu ga ik naar de 4e en ben ik bijna gestopt, soms brand ik mezelf nog en kras wat maar echt snijden doe ik niet meer

-PAboy
Ik neem terug wat ik zij
Hei, 
Ik ben ooit begonnen omdat iemand me opdroeg om het te doen.
Het meisje was ouder en populair en ik was onder de indruk. 
Ik begon ermee en kwam erachter dat ik het geweldig vond om mezelf zo te straffen. 

Waarom doe jij het, en ben je begonnen? xx
Nou zelf snij ik ook, ik snij al bijna 8 jaar maar dat doet er niet niett toe ???? ik ben beginnen omdat dit leven echt kut is, eigenlijk is niets leuk rond groep 7/8 begon ik omdat ik de meeste dingen niet kon zoals anderen, ik was gwn anders. Ik ken nog wel iemand die ook snijd maar die leeft al niet meer, op een gegeven moment kende ik een heleboel mensen die sneden, daardoor deed ik het zelf ook meer, maar voordat ik sneed, prikte ik naalden in mijn lichaam, het boeide me eigenlijk niet wat het was als het maar iets was. Sinds dien ben ik nooit gestopt met snijden, stoppen wil ik ook niet d'r zit nog een heel verhaal achter trouwens maar die vertel ik even niet, de meeste mensen snijden ook omdat ze eigenlijke rot verleden hebben gehad,
Snijden is dom. Ik weet dat mensen aandacht nodig hebben, maar die krijg je echt niet door te snijden. Ik weet dat je pijn wil voelen of je lichaam haat. Maar dat los je niet op met snijden. Het is een fijn gevoel om pijn te voelen en te huilen als je je rot voelt, maar snijden is echt geen goede oplossing
Ik weet het eigenlijk niet eens. Misschien wel idk. Misschien begon ik omdat mensen me om mijn kledingstijl emo noemen dus dacht ik, laat ik me dan ook maar gaan snijden aangezien ze dat toch van een emo verwachten. Misschien ben ik me daardoor zo slecht gaan voelen, ben ik stiller gaan worden. Werden mensen boos op me, waardoor ik me nog slechter voel en ben ik nu kapot en heb ik het gewoon nodig. Ik vind het fijn, die sneeën zien.
STOP ROMANTICISING MENTAL ILLNESS
Snijden is:

-Zeer verslavend
-Lelijk
-Ziek
-Niet leuk
-Niet cool
-Niet spannend
-Niet opwindend
Snijden is klote. Het is net zo erg als heroïne of coke. Het verziekt je lichaam en je geest. Je wordt er afhankelijk van. Je krijgt er spijt van. 

BEGIN ER NIET AAN
ALSJEBLIEFT
heey nou ik toen me voor het eerst sneed was ik 12 en zat ik in groep 8. ik ben begonnen omdat ik ruzie had met mijn beste vriendin (ik begon de ruzie) en zij wou me niet meer terug. ik was hier kapot van! een vriendin vertelde me dat ze zichzelf sneed en ik schrok daar heel erg van! maar die dag kon ik de drang niet weerstaan ik pakte een mes en begon me in mijn arm te snijden. dit deed zeer maar het was beter dan die andere verschrikkelijke pijn! de volgende dag deed ik het weer 2 sneeën en later op die dag nog 1. en de volgende dag nog 1. ik had dit aan mijn juf verteld samen met mijn vriendin want we vertrouwde haar(nouja ik vertrouwde haar en zei dat we naar haar toe moesten) maar zij heeft het dus doorgelult aan mijn ouders! nou toen moest ik naar maatschappelijk werk en dat vond ik verschrikkelijk!!. ik was gestopt. maar naar een half jaar voelde ik me weer zo kut  dat ik me weer snee in mijn arm een heel klein ondiep sneetje dat bijna niet te zien was! en het voelde weer fijn! maar nee dit moet ik niet doen zei ik tegen mezelf en ik stopte weer. 4 maanden later had ik heel veel ruzie in mijn klas en ik was op scoutingkamp ik was bang dat iedereen mijn littekens zagen! ik heb het uiteindelijk tegen een leiding van mij verteld en zij reageerden heel chill. ze had vroeger zelf ook een vriendin die zichzelf sneed. toen ik thuis kwam heb ik het nog 3 dagen volgehouden maar ik voelde me niet heel kut maar ik was gwn boos opmezelf dat ik weer ruzie had! en ik sneed me in mijn voet en de dagen hierna onder mijn onderbroeken randje. en zo is het doorgegaan tot nu. aan de ene kant wil ik stoppen maar aan de andere kant weer niet! jaaa.. dit was mijn verhaal
hey ik ben een jongen aleen ik snap niet waarom je je zelf zou gaan snijden want je hoeft je zelf nii te straffen plus het is gevaarlijk
Hoihoi,

Misschien kan ik het je een beetje uit leggen. Snijden gebruik je vaak om de pijn van binnen niet de voelen. Het is ook bewezen dat als je bloed ziet je een stofje aanmaakt waar je je beter  van voelt. Verder voelt het vaak juist goed om jezelf te straffen ja ik weet het klinkt volslagen idioot, maar het is echt zo. 

Ver der is het wel goed om te weten snijden doe je nooit voor je lol echt niet! 

Liefs
hee hope!,

Ik snijd mijzelf nu sinds eind februari dit jaar( 2015). Vergeleken met anderen niet lang maar als nog, voor mijn gevoel is het redelijk lang... Ik begon omdat ik niet lekker in mijn vel zat. Ik was heel verlegen, niet zeker van mijn lichaam en had ook nog eens een hoop stres van school. Eigenlijk heb ik daar nog steeds last van en snijd ik nog regelmatig 😕 (ongeveer 2x per week, soms meer). Ik doe het vooral zodat ik alles even vergeet en alleen de pijn nog maar voel. In het begin kraste ik vooral met een nietje in mijn arm. Nu gebruik ik eigenlijk van alles om mijzelf te beschadigen, naja een puntenslijper, een naald, aansteker voor soort van brandplekken (doe ik amper), maar de laatste tijd ben ik ook minder gaan eten en tja gaat het steeds slechter 😕  Gelukkig heb ik een vriendin die me soms helpt alleen zeg ik het niet altijd als ik me weer eens slecht voel... Ik ben bang dat ze me raar gaat vinden. Mijn ouders weten van niks en dat houd ik ook liever zo, ik wil niet dat ze zich zorgen om mij maken. xJuul
Ik vindt een beetje belachelijk om te zeggen dat het dom is, en dat het voor de aandacht is. Snijden doen mensen omdat het hun afleid, en hun emoties te uiten. Snijden is niet iets wat mensen ook zomaar doen. Meestal zitten mensen dan in een soort depressie dus dan doen ze het vooral niet voor de aandacht. zoals sommige ook zeggen het is verslavend om te doen, het doet nauwelijks pijn. 
voor de mensen die mensen raar vinden omdat ze snijden, oke weetje je mag je mening delen, maar ga niet doem alsof je er alles van af weet als je het zelf niet hebt gedaan want je snapt het niet. let it be en ga gwn verder met je leven. jullie moeten niet zoveel vooroordelem gevem over mensem die snijden.voor de mensen die t goed bedoelen oke. maar spot er gewoon niet mee oke.

Reageer