Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Waarom letten zoveel mensen op mij en waarom kijken ze me angstig/vreemd aan?

• 15 maart 2016
  • 8 reacties
  • 1375 Bekeken

Hallooo mensen,

De laatste maanden voel ik me steeds meer onzeker. Ik durf bijvoorbeeld niet meer naar buiten te gaan of ik durf nergens meer naartoe te gaan. Dit komt allemaal door mijn onzekerheid. Mijn onzekerheid komt het meest door mensen die me vreemd of be angstigend aankijken.ik had bijvoorbeeld vandaag stage. Om bij me stage te komen moet je de bus pakken, omdat het in de 2e zone ligt, dus ik liep naar de bushalte beangstigend en zenuwachtig en ik wachte op de bus het duurde ongeveer 10 minuten. Elke keer als ik iemand zie die te dicht bij mij komt of die mij richting op komt lopen raak ik in paniek. Ik kijk dan diegene met een zenuwachtige blik. Uiteindelijk kwam de bus en ik stapte in. Alweer kijkt iemand mij beangstigend aan . Toen liep ik naar de achterste zitplaats in de bus, omdat daar niemand zat. Na 4 haltes is de bus vol en zit ik zenuwachtig op mijn plek ik ben helemaal omringd met mensen die vreemd naar mij kijken, misschien kan het zijn dat ik een marokkaan ben

8 reacties

Badge +3
Hej,
Weet je zeker dat mensen zo naar je kijken of komt dat ook door je onzekerheid?
Probeer stevig in je schoenen te blijven staan! Jij bent wie je bent en daar moet je niks aan willen veranderen! Ga er eens met iemand over praten. Heb je op school iemand waarmee dat kan? Er zijn trainingen enzo om zekerder te worden...

greetz
Dankjewel voor je reactie FAKE, maar er zijn echt mensen die beangstigend naar mij kijken als ik hun weg nader of als ze me zien, ik word er echt onzeker van
Badge +3
snap ik
heb je iemand met wie je erover kan praten? er zijn ook cursussen om meer zelfvertrouwen te krijgen

greetz
Badge +3
Hej,
weet je of er op school cursussen zijn of mensen waarmee je het erover kan hebben?

greetz
misschien kan je proberen om met een heel zekere blik terug te kijken of zelfs hallo te zeggen..
niet laten merken dat je onzeker bent want mensen pakken je daar graag op..
ik snap dat dat lastig is maar misschien kan je dat proberen? en inderdaad ook misschien een cursus volgen
Sorry maar je ziet er misschien net iets anders uit dan de rest. Maar dat mag ik vind dat wel leuk en interresant. Sommige mensen vinden dat stom. Hun probleem. Andere vinden dat leuk. Bijde groepen kijken naar jou. Iedereen kijk naar iedereen. Dat is nou eenmaal in het openbaar. Maar je moet je niet onzeker voelen want jij bent Nabil. En niemand kan jou iets doen. Je moet gaan werken aan je zelf verzekerdheid. Wat kan het wat schelen wat een of andere meneer van jou denkt. Jij bent Nabil en jij zit zelf verzekert in de bus. Het komt echt wel goed. Je moet minder gaan piekeren over wat andere vinden. Maar wat jij vindt.
Hallo,

Het eerste waar ik aan denk, als ik jouw bericht lees, is dat het misschien tussen je oren zit, dat mensen je beangstigend aankijken.
Ik kan de situatie natuurlijk niet goed inschatten op deze afstand, maar ik weet zeker, dat mensen het niet zo bedoelen, zoals jij het denkt. Natuurlijk zijn er wel eens mensen die je raar aankijken, maar niet alle mensen doen dat.
Dat je van Marokkaanse afkomst bent, is voor sommige mensen misschien heftig, omdat er heel veel verhalen rondgaan, die helemaal niet waar zijn en daar worden mensen een beetje angstig van. Wat mij de laatste tijd opvalt, is dat er mensen zijn die alles op buitenlanders gooien. Is er ingebroken, dan krijgen meteen Marokkanen de schuld en sommige mensen kunnen het soms zo overtuigd vertellen, dat andere mensen erin gaan geloven. Dat is erg triest. Dan krijg je van die dingen, dat mensen je raar gaan aankijken. Natuurlijk wil ik daar niet mee zeggen, dat het bij jou ook zo is en begrijp mijn verhaal niet verkeerd. Ik heb er geen problemen mee.

Aan je onzekerheid moet je inderdaad gaan werken. Als het je leven gaat beïnvloeden moet je er wat aan gaan doen.
Probeer er eens met iemand over te praten. Misschien kan hij/zij jou helpen.

Succes!

Groetjes,
Mia

Reageer