Vraag

waarom en hoe doen mensen zelfmoord?

  • 4 June 2019
  • 7 reacties
  • 222 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
de laatste tijd heb ik veel vragen over het leven en andere dingen maar sommige dingen
worden men niet duidelijk, daarom heb ik jullie hulp nodig om mij te helpen, waarschijnlijk zal ik in de toekomst meer vragen stellen, dus willen jullie me helpen?
en ook helpen deze vraag te beantwoorden? waarom en hoe doen mensen zelfmoord?
als je antwoord zal dat we veel helpen.

7 reacties

Hey,
Er zijn heel veel manieren om zelfmoord te plegen. Ik ga hier geen dingen opschrijven omdat ik niet weet of het mensen op ideeën gaat brengen ofzo, maar als je het wil weten kun je het altijd op internet opzoeken. daar kun je er vast vanalles over vinden.
Waarom mensen het doen kan zijn dat ze veel problemen hebben in het leven waardoor zij het leven nuet meer zien zitten, maar ook veel mensen die bijvoorbeeld een verslaving hebben en daardoor in de war zijn plegen weleens zelfmoord. Meestal doen mensen het om van hun zorgen en problemen af te zzijn
Waarom wil je dit weten? Je schrijft dat je vragen hebt over het leven, denk je zelf aan zelfmoord of ben je gewoon benieuwd?
Jonah
beide (ik ben benieuwd en ik denk wel wat aan zelfmoord maar ik wil gewoon weten waarom zodat ik een beter in zicht heb over hoe andere mensen zich voelen want ik help heel graag andere mensen als het gaar
meestel doen mensen zelfmoord omdat ze problemen hebben of het niet meer zien zitten. Je kan zelf opzoeken hoe ze het doen. En anders creatief zijn. Al is het niet het antwoord op de meeste problemen mensen vluchten eerder dan dat ze vechten. Zoals ik.
Het word soms heel veel en daardoor gaan sommige dingen in je leven wat lastiger worden je denkt steeds meer aan zelfmoord het gaat steeds verder je raakt soms verslaaft en dan kan je niet meer en geef je het op😓maar ik geef wel een advies blijf altijd er heel goed over praten daar voel je je altijd veel beter door hoop dat het helpt
groetjes
loveyourself2004
Het "hoe" gedeelte kunnen wij niet echt antwoorden.
Dat zal niet worden gewaardeerd door de moderatoren.

Zelfmoord wordt gezien als een uitweg, wat niet zo heel vreemd.
Als er zo veel (emotionele) problemen zijn, dat het aanvoelt alsof het onmogelijk is om te ontkomen aan je situatie en je leven een neerwaardse spiraal is, zoeken mensen een uitweg.
Vaak komt dat in de vorm van verslavingen, zoals drugs, maar ook snijden.
En als mensen dan menen dat niets meer helpt, kiezen ze er wel vaker voor om uit het leven te stappen.

Hoe vreemd of naar het ook klinkt, het is niet zo heel vreemd als je eenmaal hun situatie bekijkt.
Er zijn verschillende dingen wrm mensen zelfmoord willen plegen. Vervelende thuissituatie,gepest worden het niet meer weten.
Hoe mensen zelfmoord plegen? Er zijn verschillende dingen die je kan doen. Zoek het anders op internet op want wil niet dat iemand die zm wilt plegen een idee krijgt als ik dingen opschrijf om zelfmoord te plegen
hey

er zijn echt super veel verschillende redenen dat mensen het zoude kunnen doen.

het zou kunnen zijn dat je thuis situatie niet fijn is...

het kan zijn dat je zo desdanig met je eigen in de knoop zit dat in je hoofd de enigste oplossingen lijkt zelfmoord plegen. wat niet zo is.

dat je stemmen in je hoofd hebt die de hele tijd gemene dingen zeggen en het blijven zeggen dat je ze gaat geloven en ze zeggen dat je beter zelfmoord kan plegen

het is denk ik vooral als bepaalde problemen zo erg op lopen dat in jou ogen er geen andere oplossing is.

maar iedereen die het heeft gedaan heeft zijn eigen reden waar je nooit achter zou kunnen komen als zij of hij het niet in een brief hebben gezet.

ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes
bella

Reageer