Vriendschap sluiten, vriendschap verbreken en te zorgzaam zijn

  • 24 April 2018
  • 4 reacties
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii,

Ten eerste: goed nieuws, ik ben zover dat alles steets beter gaat.

Ten tweede: heeft er iemand een idee wat ik moet gaan doen bij de volgende problemen?
1. Ik heb eigenlijk niet heel veel vrienden, en ik wil proberen ook met de andere meisjes uit mijn klas om te gaan. Maar hoe pak ik dat aan?
2. Ik wil van een van mijn vrienden af, ik mag haar niet, eigenlijk haat ik haar. Maar ik wil haar niet kwetsen. En ik ben bang dat ik mijn andere vrienden kwijt raak, want zij zijn wel alle twee haar vriendin.
3. Ik ben te zorgzaam, ik wil er altijd voor iedereen zijn, ik wil iedereen gelukkig zien. En ik wil altijd voor iedereen zorgen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

~Asy

4 reacties

1. Probeer eerst een gesprek aan te gaan met de meiden, bijv. over school en dan ga je daarna verder over vrije tijd. Je kan ook kijken of je met ze in een groepje kan werken op school en dan elkaar beter leren kennen.
2. Dat is lastig, je kan haar moeilijk dumpen, maar je zou wel minder met haar om kunnen gaan en wel met de andere vriendinnen omgaan.
3. Ik herken dat helemaal, echter wordt het door anderen niet altijd gewaardeerd/begrepen en ik dacht daardoor nooit aan mezelf en mijn docent dwong mij om andere niet meer te helpen voor die dag 😛 Dus je zou het beste kunnen proberen om het los te laten, hoe moeilijk het ook is.
Hoi!

Wat goed dat het steeds beter gaat. Ik zal je vraagjes hieronder even beantwoorden:

1. Ik heb eigenlijk niet heel veel vrienden, en ik wil proberen ook met de andere meisjes uit mijn klas om te gaan. Maar hoe pak ik dat aan?
Je kan beginnen met een simpel gesprek. Jullie hoeven niet per se meteen buiten school af te spreken, elkaar leren kennen binnen school kan ook. Als jullie een klik hebben, kan je vragen of ze eens meewil naar bv. de bioscoop.

2. Ik wil van een van mijn vrienden af, ik mag haar niet, eigenlijk haat ik haar. Maar ik wil haar niet kwetsen. En ik ben bang dat ik mijn andere vrienden kwijt raak, want zij zijn wel alle twee haar vriendin.
Vriendschappen evolueren. Sommige vriendschappen zijn niet bedoeld voor altijd te blijven bestaan. Dat is jammer, maar een vriendschap onderhouden waar je je eigenlijk niet goed bij voelt, is nog jammerder.
Om misverstanden te voorkomen, is het belangrijk hier goed over te praten. Leg haar uit dat je geen ruzie wilt, maar dat je je gewoon niet meer zo fijn bij haar voelt als vroeger.

3. Ik ben te zorgzaam, ik wil er altijd voor iedereen zijn, ik wil iedereen gelukkig zien. En ik wil altijd voor iedereen zorgen.
Dat is heel mooi van jou. Het is echter ook vermoeiend, en overbezorgdheid is niet goed. Je zou kunnen proberen je best te doen, en als je dat gedaan hebt, het proberen loslaten. Je hebt gedaan wat je kon.
Als je denkt dat iemand meer hulp nodig heeft, kan je die steeds doorverwijzen naar iemand anders, bv. een mentor. Zo krijgt die persoon hulp, en weet jij dat je goed advies gegeven hebt.

Groetjes
x
Bedankt voor de reactie allebei!
Ik ga er wat mee doen.

Reageer