vriendin zm gepleegd


Reputatie 5
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 155 reacties

TW

 

 

 

 

Ik heb al een tijdje contact met een meisje we zijn goeie vrienden geworden maar ik zegt dat ze zo niet meer leeft en nog veel meer zoals ik wil dood ik ben het wel gewend van haar maar dit wordt link. Ik moest douchen en ik bericht haar net maar ik krijg geen reactie meer terug ik ben bang dat ze het echt heb gedaan. Hebben mensen dit ook meegemaakt en hebben ze advies voor als ze het echt heeft gedaan?


14 reacties

Hoii,

Maak je maar geen zorgen! Ik denk dat ze het niet heeft gedaan hoor:) maar voor stel dat ze het echt heeft gedaan zou dat natuurlijk heel verdrietig zijn... Maar als ze gewoon een leuk bericht heeft gestuurd over iets is er (denk ik) niks aan de hand. Als ze een bericht heeft gestuurd met bijvoorbeeld heel random: ik hou van je.. dan denk ik dat je haar ouders even moet bellen en zeggen dat ze de telefoon niet opneemt en of je even via die telefoon met haar kan bellen. Als de ouders zeggen dat ze niet thuis is ofzo zou ik me wel een beetje zorgen maken.. 

Ik heb er geen ervaring mee dus verder heb ik niet echt tips sorry.. 

Succes en ik hoop dat ze er nog is

- Annoniem_meisje 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik ben het met @annoniem_meisje  eens, en kun je haar anders ook bellen?  Of ff video bellen via WA bijv.  Of ken je iemand gezamenlijk? Die  je eerst even kan vragen, bijv iemand die dicht bij haar woont…

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 5
Badge +4

Ze zei ik geloof in je dat jij het wel red dat was één van haar laaste reacties ze reageerde altijd heel snel en heb geen contact met haar ouders en woon niet bij haar in de buurt

Dat is wel echt heel naar.... ga anders even op bed liggen en iets doen waar je rustig van word:) dit klinkt stom maar probeer rustig te worden en jezelf even blij te maken:) als ze het echt heeft gedaan is het niet jou schuld! En heb je haar al geprobeerd te bellen?

Reputatie 7
Badge +17

https://www.113.nl/maak-je-je-zorgen-om-iemand     misschien heb je hier iets aan ?

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 5
Badge +4

Omg ik ben zo blij krijg net een berichtje van haar ze zeg wel ‘helaas leef ik nog’ maar ze leeft nu nog 

Reputatie 7
Badge +17

Gelukkig maar zeg….Stuur haar die link ook, het kan haar helpen !  :) ze kan erheen bellen enzo...danm heb je in elk geval alles gedaan wat je kunt !

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

Heyy gelukkig leeft ze nog mijn zus wilde 4 weken geleden zelfmoord plegen en stond bij de snelweg. Ik zal FF verhaal van maken.

 

we waren ooit aan het praten en ze vroeg: 'heb jij zelfmoord gedachtes?' ik zei nee. en ik vroeg 'en jij?' en P zei 'ja'. ik was toen wel geschokt maar ik had belooft het niemand te vertellen. ze heeft me soort van bedreigd dat ik dan in de problemen zat. ik probeerde alles te vergeten in de hoop dat het voorbij ging maar niet dus. iedereen weet het en ik kan het niet uit mijn hoofd zetten. ik ben bang dat als ik ga slapen dat ik dan nachtmerries krijg. en ik ben bang dat ik op een dag alleen thuis ben met P en dat ik iets wil vragen en dat ik aanklop en geen antwoord krijg en naar binnen ga en dat ik dan een lijk vind. en voor de DUIDELIJKHEID: MIJN ZUS P IS ONDER BEHANDELING, MAAR ZE KAN ZICHZELF WEL DODEN.

woensdag 23 maart 2022.
ik ben er achtergekomen hoe mijn ouders weten dat mijn zus P zelfmoord wilt plegen. eergisteren was ze voor een uur niet op school. een vriendin C is naar haar mentor gegaan om te vertellen wat er gaande was. ik heb er een soort verhaaltje van gemaakt om te kijken wat er in mijn zus hoofd omging toen ze bij de snelweg stond het zijn gedachtes. hier is hij:

ik zit op mijn fiets. ik sla rechts af. waar ik normaal altijd links ga. school is niet de weg waar ik heen wil gaan. school thuis het geeft allemaal problemen. ik fiets harder en harder. gedachtes vliegen door mijn hoofd. ik stop een snel weg ik leg mijn fiets neer. ik sta daar. al die razende auto's ze gaan hard en snel. doet het pijn? de dood. of is het in 1 klap voorbij. ik kijk. nu ga ik echt. nee. je durft niet. je kan niet meer terug. ik doe mensen verdriet. je doet jezelf pijn. er is geen andere oplossing. het helpt niet. ik ben nog zo jong. ik kan nog veel dingen bereiken. PING!!! Een appje van C. 'Waar ben je.' 'praat met je mentor.' ik kom later wel terug. ik spring weer op mijn fiets. ik wil dood. dood is de enige oplossing. waarom laten ze me niet gewoon doodgaan. ik ga later wel terug en dan doe ik het echt.

dit was het eergisteren stond P bij de snelweg en wilde dood. een appje van een vriendin heeft P's leven gered maar ook dat van mijn gezin en van zichzelf. ik ben C oneindig ddankbaar

 

Dit was het verhaal. Ik heb het geschreven zoals ik dacht dat het was en de gevoelens zo goed mogelijk te proberen uitleggen.

Misschien kan je je er nu beter in verplaatsen.

 

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +19

Sorry voor het lange verhaal.

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, wat heftig allemaal ! Een dikke knuffel mag hopelijk wel ! En ik hoop dat jullie iets kunnen met de adviezen hier en de hulp die je krijgt ! Ik  leef mee !  (kus)

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 5
Badge +1

Hoi, ik heb zelf ook weleens een zelfmoordgedachten. Weet ze dat ze met de kindertelefoon contact op kan nemen? Het helpt mij als ik zelfmoordgedachten heb even aan de mensen te denken die van mij houden en hoeveel pijn ik ze zou doen als ik zelfmoord zou plegen. Het helpt (vind ik) ook als je even met een vriendin appt of zo. Ik hoop dat dit jou en je vriendin een beetje helpt. Nog succes! Meer tips heb ik niet. Sorry.

X Wolf

P.S. Ik steun je mentaal

Omg ik ben zo blij krijg net een berichtje van haar ze zeg wel ‘helaas leef ik nog’ maar ze leeft nu nog 

@Lucky ,

Ik ben zo blij voor je! Misschien kan je echt even een keer een goed gesprek aangaan samen? Niet met zeggen van 'hou gwn op met die gedachte' ofzo. Probeer echt te laten merken dat jij er voor haar bent door bijvoorbeeld te zeggen: 'als ik ooit iets voor je kan doen of je kan helpen zeg het maar! Ik ben er altijd voor je en ik hoop echt voor je dat die gedachte weggaan' . 

Ik hoop dat dit helpt:)

- Annoniem_meisje 

Reputatie 5
Badge +4

Denk dat ze dood is

Reputatie 5
Badge +1

Ik wil iets liefs typen maar ik weet niet wat. Dus ik stuur je een virtuele knuffel en veel hoop dat ze nog leeft

Reageer