Vriendin wilt zelfmoord plegen

  • 3 November 2012
  • 16 reacties
  • 6650 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, 
Mijn beste vriendin wilt zelfmoord plegen, ze snijdt zichzelf ook. 
Wat moet ik doen?

16 reacties

Badge

Hey, ik heb dit ook, en in deze tijd zit ik er al helemaal mee. Ik ben telkens bang dat ze ieder moment zelfmoord heeft gepleegd, of dat ze in het ziekenhuis ligt door haar sneeën. Als je op YouTube, Instagram of TikTok ofzo een leuk filmpje ziet, of iets wat bedoeld is om iemand beter te laten voelen, stuur het gelijk naar haar toe, gewoon om te laten zien dat je om haar geeft en dat ze geliefd is. Of als je haar al een klein tijdje niet meer hebt gesproken gewoon even een appje sturen dat je van haar houdt, dat ze mooi is enzo. Probeer haar gewoon een beetje blijer te laten voelen. Ik leef met je mee! 

heejj,

ik begrijp je situatie heel goed.
probeer haar heel veel te steunen in deze situatie,toon ook veel begrip.
en euhm,praat er messchien eens met haar over om toch hulp te gaan zoeken,
ze heeft nog een heel leven voor zich,en ze kan nog zo gelukkig worden,geluk moet je zelf maken!! xx
heel veel sterkte zowel voor jou als je vriendin,en succes!!xxx
niks, gewoon uit laten bloeden..

Bericht gewijzigd, in strijd met de forumregels
je kunt niet veel doen. laat haar weten dat ze niet alleen is, en dat jij er voor haar bent. probeer met haar te praten over haar problemen, en laat haar weten dat jij haar begrijpt, en probeer haar te helpen waar je kan. meer kun je niet doen.
X
Probeer er voor haar te zijn, en echt je moet haar ouders inlichten...die kunnen meer doen dan jij. 
Dank je wel, ik zal het haar laten horen
je kunt niet veel doen. laat haar weten dat ze niet alleen is, en dat jij er voor haar bent. probeer met haar te praten over haar problemen, en laat haar weten dat jij haar begrijpt, en probeer haar te helpen waar je kan. meer kun je niet doen.
X


bedankt, zal ik doen x
Bedankt allemaal!
Ik ben op school naar de mentor gegaan en die heeft meteen haar ouders gebeld,
die zijn een dag daarna op school gekomen.
Haar ouders hadden aan haar verteld waarom ze op school waren en mn vriendin wist meteen
dat ik het had verteld. Ik heb er geen spijt van maar ze had me wel een heel erg schuldgevoel gegeven. 
De dag erna hadden we ruzie en ik en mn andere beste vriendin moesten steeds huilen en zij ook, daarna 
hadden we het wel een soort van 'goedgemaakt'. 
Ze moet nu naar de school psychiator, ik hoop echt dat het goed met haar komt.

Groetjes, Indy. 
hoe staat het er nu voor 
Ze is niet meer depri :)
het gaat heel goed met haar, alleen is ze erg onzeker en we hebben vaak ruzie omdat we het niet eens zijn over dingen.
Dat is best wel stom, ik hoop dat het nog beter gaat worden tussen ons. 
laat haar naar dit nummer luisteren, als het goed is begrijpt ze de betekenis van het nummer. ik dacht ook veel aan zelfmoord, toen stond ik een keer met een keukenmes aan mijn nek. iemand kwam aan de deur, diegene heeft mijn leven "gered". ik was een best wel grote fan van die band, dus toen vond ik dit nummer, en ik dacht sindsdien nooit meer daar aan. http://www.youtube.com/watch?v=eaLgZMWv_cE hopelijk brengt het haar ook op andere gedachten
ik heb dit nu al 3 x meegemaakt 2 ervan wouden zelfmoord plegen en alle 2 snijden zichik zit er ook enorm mee

1.ik ga met een vriendin (die het ook weet) naar een vertrouwenspersoon op school
en als je ziet dat ze zichzelf snijd probeer haar tegen te houden!
soms lukt het en soms ook niet
maar probeer dit eens.

2. 2 vriendinnen waren bijna dood!
de 1ste was toen ik in de 1ste zat maar zij had veel meer problemen maar dat doet er niet toe. ze is voor de bus gesprongen die stopte gelukkig net
mn ander vriendin die is op de trein staan w8 toen ze een sms kreeg van degene wrrm de reden was dat ze dat wou doen en daar stond in dat ze het niet moest doen.

3. mijn 3de vriendin snijdt zichzelf echt heel vaak en dat zegt ze dan wel maar als ze 1x verkeerd snijd is ze dood 😢 en dat wil ik echt niet dus ik probeer haar te stoppen want ze wil ook aan iedereen bewijzen dat ze het ook echt doet!


duss... maar probeer haar vooral veel begrip te geven ervoor en probeer eens met een persoon te praten die je vertrouwd. Het lucht echt heel erg op want als dit soort dingen zijn onmenselijk om voor je te houden, en je kunt er knettergek van worden!

xxx ik wens je veel suc6
en word please niet gek!
ben er voor je
Veel sterkte
Hey
Ik ben blij dat je naar je mentor bent gegaan. Heb er zelf ook mee te maken gehad.
De ruzie die kwam is best te begrijpen dit is niet niks maar dit was gelukkig snel over.
Je mag best trost jezelf zijn dat je het hebt aangegeven ook dat kan erg lastig zijn.
Veel sterkte nog
je kunt er niets aan doen als ze die gedachten hebben mijn vriendin (nu ex vriendin) heeft ook zelfmoord gepleegd ze heeft de ader in haar pols door gesneden ik heb er nooit met iemand over gepraat ik kan het gwn niet zelfs mijn ouders weten het niet ik ben r gwn kapot van wat moet ik doen?????
hoe staat het er nu voor 
laat haar naar dit nummer luisteren, als het goed is begrijpt ze de betekenis van het nummer. ik dacht ook veel aan zelfmoord, toen stond ik een keer met een keukenmes aan mijn nek. iemand kwam aan de deur, diegene heeft mijn leven "gered". ik was een best wel grote fan van die band, dus toen vond ik dit nummer, en ik dacht sindsdien nooit meer daar aan. http://www.youtube.com/watch?v=eaLgZMWv_cE hopelijk brengt het haar ook op andere gedachten


dit nummer is ook een aanrader:

http://www.youtube.com/watch?v=AfVwSUTQva8

Reageer