Vriendin via internet dood???

• 13 november 2016
  • 24 reacties
  • 373 Bekeken

Hallo iedereen.
Dit is een soort vervolg op het vorige topic. In het kort van de afgelopen 2 topics: Ik heb iemand 9 maanden geleden via internet leren kennen en we hebben een best wel goede band, hebben een keer gebeld, en wilden een ontmoeting plaatsen. Het meisje moet wel echt zijn anders kon ze me niet bellen.

In de afgelopen topics hebben jullie gezien dat we elkaar via internet hebben ontmoet. We hadden een ontmoeting gepland staan, maar helaas ging die niet door, want we dachten dat we er niet klaar voor waren.
Een maand ofzo geleden werd ze ziek, het begon met overgeven, en ook bloed overgeven in haar maandelijkse periode. Dit was geen goed teken, en ze had daardoor ijzer tekort, waardoor ze pillen kreeg. Nou ga ik hier niet heel veel op in, maar het werd in ieder geval steeds erger, tot ze een keer op school was flauwgevallen en daardoor naar het ziekenhuis moest voor onderzoek. Hier praatte ik met haar verder en het ging steeds minder goed. Ik maakte me ernstig zorgen omdat ik niet weet hoe erg het is, aangezien alles via internet ging. Toen op een dag kwam ik uit school, en las ik de nieuwe appjes even door. Daar stond iets in de richting van: Hallo (...) ik ben de vader van het meisje.... Het gaat niet goed met haar, ze is nu onder behandeling... Morgen belt ze jou, en dan krijg je meer informatie.
De dag later belde we elkaar op. Ze zei dat het niet goed ging... Ze zei ook : Waarschijnlijk gaan we elkaar niet meer zien...
Ik was daardoor best verdrietig. Een paar uur later kreeg ik van de zus het bericht, dat ze was overleden.
Hierdoor was ik helemaal van slag en besloot het dan ook aan mijn ouders te vertellen...
Ze dachten dat het nooit echt kon zijn omdat er te veel aparte dingen zijn gebeurd die nooit in een echt scenario kunnen gebeuren. Nu ben ik geblokt op insta en Whatsapp, waarschijnlijk omdat die nummers verwijderd worden.

Wat is dit nou?? Is dit echt? Is het nep? Maar waarom zou het nep zijn? We hadden zo'n goede band en het ging alleen maar steeds beter tussen ons :(
Wat moet ik nu doen...

24 reacties

Badge +5
niemnd liegt of iemand dood is. want dat zou onmenselijk zijn. Misschein is het wel echt.
Hoi, dit is een snelle update.
Toen ze in het ziekenhuis lag had ik veel met de zus van haar gepraat over haar medische staat enzo.
Vandaag heb ik met de zus van haar via insta contact op genomen. Ik vroeg of ze me kende, maar ze kende mij niet. Misschien heb ik dus helemaal niet met de zus gepraat....
Ik heb tegen de zus gezegd wat ik in het vorige bericht ook heb gezegd. Ze zei dat ze het niet snapte, ze zei dat ik loog. En daarna blokkeerde ze mij.
Daarna kreeg ik een bericht van het insta account van dat meisje, ze zei: WTF? *mijn naam?*. En toen blokkeerde ze mij weer.

Wat is hier aan de hand???
Badge +8
Ik begrijp je verwarring maar wat ik denk na je update is dat het nep is.
Wss weet die zus van dat meisje niet eens van dat hele (neppe) ziekenhuis verhaal.
Als je een insta bericht krijgt van dat (overlede) meisje dan lijkt het mij dat ze gewoon leeft.
Het kan zijn dat dit gewoon de meest trieste manier is om duidelijk te maken dat ze geen vrienden meer met je wil zijn :(

Maar dit is hoe ik het begrepen heb
Dus als ik het fout heb dan sorry

Mvg Sportfreak
Hoi,
Ik denk dat het ook zo in elkaar zit.. Het ding is alleen, ik wil bewijs hebben.
Ze heeft me op elk account geblokt waarmee ik haar wil bereiken.
Nog een andere optie is het nummer van haar vader. Hij heeft namelijk een bedrijf waar zijn nummer bij staat. Zal ik dat proberen?
Badge +8
Ligt aan hoe graag je het wilt. Als je anoniem belt is het hoogstens een beetje beschamend.
Maar het feit dat er bericht is gestuurd met haar acc na dat ze zou zijn overleden is al redelijk sterk bewijs en dat haar zus (waar je dacht al mee gesproken te hebben) van niks wist en het niet begreep maakt het bewijs nog sterker.
Maar het kan zijn dat iemand anders via dat acc iets naar jou stuurde natuurlijk maar dat lijkt me van niet.

Je wilt toch niet opnieuw vrienden met haar worden toch?

Mvg Sportfreak
Nee, ik ben er een beetje klaar mee, maar ik wil gewoon zeker weten wat er aan de hand is... We hadden een goede band en ik gaf om haar... Ik wil dus graag weten hoe het echt zit.
Reputatie 7
Badge +19
Heb je ooit met haar geskyped? Als dit niet zo is zou alles heel goed nep kunnen zijn. Ik snap dat het echt kan voelen, maar misschien was dit ook wel echt, maar heeft zij dit zo geplant en is ze gewoon geschift.

Weet je het ziekenhuis waarin ze zogenaamd zou zitten? Misschien kun je op die manier wel sterfgevallen achterhalen? Als je haar voor- en achternaam weet kun je ook al meer. Adres?

Als ze je niet meer toelaten dan is er een grote kans dat het nep is. Zij moeten toch weten hoe belangrijk jij voor haar bent als het echt is?

Gr. Pin
Reputatie 7
Badge +19
O gecondoleerd nog trouwens!
Hoi Pin,
Ik weet behoorlijk veel van haar.
We hebben een keer gebeld via de telefoon, maar niet geskyped.
Ik weet waar ze woont, ik weet haar naam, de naam van haar vader en het telefoonnummer van de vader, en ik weet de plaats waar ze in het ziekenhuis lag. Als ik wil kan ik dus nu al naar die vader bellen.

Ik kan er alleen echt met mijn kop niet bij waarom ze dit zou faken.
We hadden een super goede band, we vertelden alles aan elkaar enzo dus ik snap niet waarom ze dit zo zou beëindigen...
Reputatie 7
Badge +19
Tja. Dat weet alleen zij. Ik zou zeggen, ga met je gegevens op onderzoek uit!
Badge +8
Tja. Dat weet alleen zij. Ik zou zeggen, ga met je gegevens op onderzoek uit!
Idd ik denk dat dat het beste is.
Als ze echt dood is dan: gecondoleerd.
Als ze nog leeft dan: ik vind dit heel k*t voor je maar er zijn vast nog leukere vrienden!
Huh? Maar je zag haar toch flauwvallen op school?
Zoek haar op Facebook, check even of daar rauw berichten staan (meestal wel) of ga naar het ziekenhuis en vraag aan werknemers of ze dat meisje kennen en of ze nog leeft? Of ze daar misschien ooit is geweest?
Ga naar haar huis en kijk via een afstand of je haar ergens kan zien? Raar verhaal hoor!
Wanneer is de crematie/begrafenis dan?
En staat ze in de krant misschien?
Ken je haar vriendinnen?
Dan kun je via hun erachter komen?

Succes!
Nee ik zag haar niet flauwvallen maar dat zei ze achteraf over de app, aangezien ik niet bij haar op school zit.

Mijn vader gaat haar vader morgen bellen, en ik weet dat die ouders er waarschijnlijk niks mee te maken hebben als het nep is. Ik hoop dat ik dan een verklaring kan krijgen waarom het misschien nep zou zijn.
Als ik het zo zie, hoe het eerst allemaal leuk was, maar het nu lijkt alsof ze van me af wilt, zou ik bijna zeggen dat iemand anders die laatste dagen haar mobiel had afgepakt ofzo. Wat ik niet kan verklaren is hoe ze me dan kon bellen.
Ik ga in ieder geval morgen met mijn vader bellen, en dan zie ik wel verder denk ik.
Badge +8
oke ik ben wel benieuwd eigenlijk
laat je het ons dan wel even weten?
Oke jongens ik ben erachter...
Ik heb al een tijdje contact met een vriend van haar, die ik via twitter heb ontmoet omdat die ook met mij wilde praten.
Vandaag heb ik tegen die gast gezegd dat ik het niet meer begreep over van alles en nog wat, en hij gaf het toe...
Het was allemaal nep, ze wilde niet meer met mij praten...
Ik snap t goed als ze niet wilt praten, maar als je je f*cking dood faked??? Dat vind ik niet meer normaal.
Mijn vader gaat nog steeds bellen, ook al weet ik dat dat misschien niet zoveel zin heeft.
Ik besef me nu pas met wat voor harteloos kind ik waarschijnlijk heb gepraat. Ik snap nog niet waarom ze me dan zo graag wilde bellen...
Reputatie 7
Badge +19
O wauw, dat is echt erg! Misschien kun je diegene opzoeken om het goed uit te praten. Wie weet ontstaat er alsnog een vriendschap? Ik zou gewoon nog je vader laten bellen. Dat weet die vader ten minste ook wat z'n kind heeft uitgehaald!
Wel fijn om te weten dat ze niet dood is?

Gr. Pin
Badge +8
WoW ik ben ff sprakeloos
Maar toch ga ik proberen wat te zeggen
Laat je vader bellen,
Ik zou als ik jou was geen contact meer met dat meisje opnemen dus na dat je vader gebeld heeft is het klaar maar als je persee wilt weten waarom ze zo'n zielige actie uithaalt dan kan je well contact met haar opnemen de vraag is dan in hoeverre je kan geloven wat zei jou vertelt.
Oke jongens ik heb meer info...
Ik heb een nieuw insta account aangemaakt speciaal om die persoon even alles na te vragen...
Ik zei zo van: Als je niet meer wilt praten kan ik dat begrijpen, maar ik zou het toch fijn vinden als je een beetje respect toont.
Toen heeft de beheerder van het account me bijna alles uitgelegd.
Laten we de persoon waarmee ik dacht te praten even Eva noemen. Eva is niet de echte naam van de persoon waarmee ik te maken had. Er bestaat wel een echte Eva.
Die persoon heeft dus een random persoon gepakt, en zich voorgedaan als die persoon. Dus die Eva bestaat echt, maar zij heeft zich voorgedaan alsof ze Eva was...
Mijn vader heeft vandaag gebeld met de échte vader van de échte Eva, en die zei dat hij hier niet blij mee was en het ging uitvogelen. Het kan dus zo zijn dat de echte Eva dalijk straf krijgt omdat de neppe Eva deed alsof die de echte was, en daarmee haar dood heeft gefaked. Ik wil het natuurlijk niet laten gebeuren dat de onschuldige Eva straf krijgt. Ik denk dat ik een keer naar die man ga bellen, en alles ga uitleggen. Het gezin waar ik dus contact mee opneem is geheel onschuldig.

Helaas kan ik niet naar die neppe Eva, want die woont niet waar ze zegt dat ze woont, daar woont namelijk de echte Eva.

Kortom, er is dus een vieze smeerlap die deed alsof ze Eva was, en daarna alle dingen die die uithaalt aan de broek van de echte Eva hangt.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, maar het is denk ik nogal verwarrend.
Badge +8
Dit zou je als goed nieuws kunnen zien! Toch.?
Maar ze had je gebeld en hoorde je geen stem verschil?
Is het niet zo dat dit een neppe was die verkeerde gegevens aan jou gegeven had en dat jij de echte helemaal niet kent?
Of ken je de echte wel? Dan is dit goed nieuws
Ik ken de echte helemaal niet.
Dit meisje heeft zich voorgedaan alsof er maar één "Eva" was, maar zij was helemaal geen Eva, zij deed een Eva na.
De filmpjes heeft ze denk ik van zichzelf gemaakt, maar ze leek heel erg op de echte "Eva". Ik merkte ook een keer op dat ze er op filmpjes anders uit zag dan op foto's, maar ze vond het niet zo leuk dat ik dat zei.
In de filmpjes heeft ze natuurlijk haar eigen stem, dus die kwam overeen met die van het bellen.
Ik heb dus van begin tot eind een neppe Eva gekend, en nooit contact gehad met de echte...
Badge +8
Oké...
Shit happens
Maar 1 ding is duidelijk er is iets niet helemaal goed mrt de neppe Eva
Laat je dit wel weten aan de ouders van de echte? Anders krijgt zei dadelijk straf.
Of is de echte wel echt overleden? nee toch?
Reputatie 7
Badge +19
Dat is echt een vieze naaistreek! Misschien kun je door deze hele shit wel contact krijgen met de echte Eva. Zou toch grappig zijn.

Succes,
Gr. Pin
Hoi,
Ik vind het echt een verschrikkelijke naaistreek, en die mensen hebben niet in de gaten hoe erg je hier iemands gevoelens aan kan tasten. Mijn opa is namelijk 2 maanden geleden en dat zit nog vers in mijn hoofd, en iedereen snapt dat je zoiets er niet bij wil hebben.

Het zou wel leuk zijn om met de echte in contact te komen, maar ik denk niet dat dat een goed idee is en ik denk ook dat mijn ouders daar fel tegen zullen zijn.
Hey,

dit is echt de meest idiote streek die je bij iemand uit kan halen. Dat iemand zo met je gevoelens durft te spelen! Dat kan toch niet. Waarom zou je zoiets doen?!?! Omdat je jezelf niet durft te zijn? Omdat je dan stoer lijkt ofzo? Nou, geloof me, ik vind je alleen maar stoer als je jezelf durft te laten zien. Niet va die neppe vage shit.

Maar ben blij voor je dat je het nu weet. Hoe je je in ieder geval geen zorgen meer te naken om haar. Maar wel dat het een hele nare streek is natuurlijk.
Veel sterkte!

Liefs,
Gekkerd

Reageer