Vraag

vriendin snijdt zichzelf

  • 17 August 2019
  • 1 reactie
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Een paar dagen geleden kreeg ik een berichtje van een vriendin, waarna ze me vertelde dat ze zichzelf snijdt. Haar vader heeft haar zus misbruikt, waarna haar zus uit het huis is geplaatst en haar vader is opgepakt. Ze neemt het zichzelf kwalijk dat ze het nooit doorhad, het gebeurde 4 jaar lang en ze waren erg close. Ik weet niet hoever ik het uit haar hoofd heb kunnen praten, ik probeer er zo veel mogelijk voor haar te zijn.
Ik ben alleen erg bang dat ze wat ergers gaat doen. Mijn vriendje wist dat er iets was, en ik heb het hem uiteindelijk ook verteld. Hij heeft me ook echt duidelijk gemaakt dat ik het iemand moet vertellen, het probleem is dat ik geen idee heb wie.
School is nog niet begonnen en ze wil er wel een op een over praten. Ik ook, maar ik wil dat ze zo snel mogelijk hulp krijgt. Haar moeder heeft het er ook moeilijk mee, haar broers zouden het volgens haar niet begrijpen en ze heeft hoop verloren in professionele hulp omdat toen ze eerder hulp kreeg, de regering het heel duur voor ze maakte en ze dus gedwongen moest stoppen.
Ik wil het dus heel graag kwijt, ook al wil ik haar zelf ook de kans geven om het iemand anders te vertellen. Heeft iemand misschien advies voor me?

1 reactie

Hey,

https://www.omgaanmetdepressie.nl/iemand-steunen

Ook kun je haar helpen door deze site te sturen.

Groetjes,

Geen_Naam

Reageer