Vriendin snijdt zichzelf ?

  • 9 January 2018
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,
Één van mijn vriendinnen snijdt zichzelf soms met een mes en denkt aan pillen pakken enzo... ik vind het heel erg en zou er graag iets aan doen maar zij weet niet dat ik het weet want ik weet het van onze vriendin (Lotte) zij had het tis tegen Lotte vertelt en Lotte dan tegen mij! Ik zou haar graag helpen maar weet echt niet wat ik moet doen misschien wordt ze kwaad als we het iemand vertellen 😞 wat moet ik doen? HELP!

5 reacties

ik had een vriend die zichzelf sneed probeer diegene zoveel mogelijk leuke dingen te doen en het positieve van het leven laten inzien laat vooral weten dat je er voor haar bent
succes
allereerst zou ik haar keuze een soort van accepteren. en ik zou proberen haar te laten inzien dat het geen helpende optie is o lange termijn
Hoi,

Net zoals jij dit heel heftig vindt, denk ik dat jouw vriendin Lotte dat ook vindt. Zo'n groot geheim bewaren is erg lastig. Ik vind het niet raar dat ze het daarom ook tegen jou heeft gezegd.

Ik denk dat het voor jullie alle drie slim is om het hier met elkaar over te hebben. Als jij en Lotte hier samen een keertje met je vriendin over praten, kan dit heel erg helpen.
Ik heb mezelf vroeger ook gesneden en daar zijn mijn vrienden per ongeluk achter gekomen. Zij maakten zich ook veel zorgen. Ik heb met ze gepraat en hierdoor waren ze enigszins gerustgesteld. Het was voor mij eigenlijk ook wel prettig dat zij het wisten. Dat was weer een zorg minder voor mij.

Wat je ook doet, doe geen dingen achter haar rug om. Dat schaadt alleen het vertrouwen. Probeer het met haar 'op te lossen' en alleen er iemand bij te halen als het echt uit de hand loopt.

Vraag aan haar wat ze van je nodig heeft. Vaak betekent een luisterend oor bieden al heel veel!

Succes en sterkte,
Gr. Pin
Danku voor de reacties maar het probee is dat mijn vriendin niet weet dat ik het weet en misschien wordt ze dan wel boos op Lotte en dan zijn ze boos op mij
Het kan inderdaad dat ze boos wordt, maar zij moet ook snappen dat het een heel zwaar geheim is en dat Lotte het net zoals je vriendin zelf, het ook met iemand moest delen. Als je gewoon uitlegt waarom, denk ik wel dat ze het snapt en dat ze bijdraait.

Gr. Pin

Reageer