Vriendin snijd zichzelf

• 17 november 2017
  • 2 reacties
  • 171 Bekeken

Badge
Hallo, mijn vriendin heeft van de week verteld dat ze zichzelf snijd. Ze voelt zich gwn erg kut de laaste tijd, maar waarschijnlijk was ze nooit op het idee gekomen om te gaan snijden als anderen in onze omgeving het niet deden. Ik wil haar heel graag helpen, maar ik weet niet hoe. Ze praat er opzich wel veel over.

2 reacties

Heey,

Ik snap dat dit erg lastig is voor haar. Maar ook voor jou! Je zegt dat je haar graag helpen wilt. Dit is erg goed van je.
Ik denk dat ze er veel over praat omdat ze hulp wil maar niet weet hoe ze dat moet aangeven.

Het is moeilijk om iemand te helpen die zichzelf snijdt. Je kunt niet zeggen dat ze het niet moeten doen want dat helpt niet. Ik snij mezelf ook dus ik weet zo ongeveer hoe t gaat helaas. Wat je kunt doen is er voor haar zijn als ze je nodig hebt. Je kunt tegen haar zeggen dat ze je mag bellen bijvoorbeeld als ze drang heeft om te gaan snijden. Als je je zorgen maakt dan is het ook niet verkeerd om naar haar ouders of een leraar/mentor te gaan. Hier kan ze even boos om worden maar ze zal later inzien dat het goed is wat je hebt gedaan 🙂

Ik hoop je hierbij genoeg te hebben geholpen!!
Veel succes!

x

KpopLover
Badge
Heey,

Ik snap dat dit erg lastig is voor haar. Maar ook voor jou! Je zegt dat je haar graag helpen wilt. Dit is erg goed van je.
Ik denk dat ze er veel over praat omdat ze hulp wil maar niet weet hoe ze dat moet aangeven.

Het is moeilijk om iemand te helpen die zichzelf snijdt. Je kunt niet zeggen dat ze het niet moeten doen want dat helpt niet. Ik snij mezelf ook dus ik weet zo ongeveer hoe t gaat helaas. Wat je kunt doen is er voor haar zijn als ze je nodig hebt. Je kunt tegen haar zeggen dat ze je mag bellen bijvoorbeeld als ze drang heeft om te gaan snijden. Als je je zorgen maakt dan is het ook niet verkeerd om naar haar ouders of een leraar/mentor te gaan. Hier kan ze even boos om worden maar ze zal later inzien dat het goed is wat je hebt gedaan 🙂

Ik hoop je hierbij genoeg te hebben geholpen!!
Veel succes!

x

KpopLover

Dankjewel! Ik heb inderdaad ook met een andere vriendin besloten om naar de mentor te gaan en eerst vond ze dit niet zo leuk, maar later zei ze wel van ik ben wel blij dat jullie dit hebben gedaan want zelf had ik het nooit gedurfd..
Maar heel erg bedankt voor je reactie! Je hebt me heel erg geholpen:$

Reageer