Vriendin met depressie

  • 8 June 2018
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Een vriendin van mij heeft een ernstige depressie. Ze zegt dat ze dit al sinds groep 8 heeft (ik zit nu in klas drie, zij ook). Ik wil haar samen met mijn vrinden graag helpen, maar ze wil niet geholpen worden. Ze heeft meerdere zelfmoordpogingen gepleegd, maar ze zijn allemaal mislukt. Ze weigert naar een psycholoog te gaan of hulp te zoeken bij een hulplijn. Heeft iemand tips?

4 reacties

Probeer nog eens met haar te praten maar Aas het echt zo erg is en ze doet een andere zelfmoord poging moet je dit aan geven bij school of een ander instituut die je kan helpen. Misschien zal ze dan boos op je zijn maar hiermee kan je wel haar leven redden. Voor je vrienden moet je dit doen, dan moet je naar iemand kunnen toelopen en voor hulp vragen ook al zitten er nare consequncies aan voor julie vriendschap uiteindelijk zal ze je bedanken. Want ik denk dat jij en je vrienden niet willen dat er iets met haar gebeurt
Ik ben al aar een vertrouwenspersoon gegaan, maar ze weigerd geholpen te worden. Ze krijgt hulp, maar neemt het niet sirieus.
wat kan ik nog meer don om te helpen?
Ga maar de website www.113.nl dit is even website waar je vragen Kan stellen over zelfmoord en die mensen weten meestal wat je moet doen. Ga met je verhaal naar hun op de chat of bellen

Reageer