Vraag

Vriendin gebruikt me

  • 8 September 2018
  • 14 reacties
  • 259 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal
Ik ben een meisje van 14 jaar en heb het heel lastig op het moment.
Ik ben vroeger heel erg gepest sinds groep 2 al, en ben depressief en hooggevoelig. En heb een heftig leven achter de rug met onder andere epilepsie.
Maar de reden dat ik deze topic heb aangemaakt is on het volgende:
Ik heb sinds ik 4 ben een vriendin genaamd m, m was de enige echte vriendin die ik heb gehad. Tot het afgelopen jaar, vorig jaar heeft m een vriendin leren ontmoeten genaamd a, a deed altijd al stom tegen mij. Maar nu dat m op een andere school zit doet ze heel raar tegen me, ze negeert en blokkeert me overal for No reason. En afgelopen zomer had ze me ineens nodig omdat ze lonely was, en natuurlijk was ik er voor haar. Maar nu ik haar nodig het laat ze me stikken. En trekt ze enorm op met a, ik ben al depressief. Waardoor dit 100 keer harder aankomt ook vanwege mijn pestverleden, en ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen ik voel me zo depri nu en gebruikt tegelijk.?

Just_a_girl_x

14 reacties

Hey,
Klinkt niet (meer) echt als een leuke vriendin. Hoe jammer het ook is, misschien is het beter om niet meer met haar om te gaan en een andere vriendin zoeken. m maakt je immers nu eerder depressief dan blij.
Zijn er mensen die nu in je klas zitten waar je een goede band mee hebt? Misschien kun je die band verder op proberen te bouwen of als je met niemand echt een band hebt.kun je nieuwe vrienden maken in je klas, op een sport of tijdens andere vrije tijd.
Heb je verder ook al hulp voor je depressiviteit? Dat lijkt me ook verstandig.
Jonah
hey!

als ze dat daadwerkelijk doet is het GEEN VRIENDIN in mijn ogen.
dus ga opzoek naar echte vriendinnen en laat {m} achter je! want ze maakt het blijkbaar vel malen erger
dus denk aan je zelf.
Hoi jonah bedankt voor je berichtje. Ik kan niet echt contact maken met anderen omdat ik heel erg onzeker ben?
Sayittomy ja daar heb je gelijk in ik zal het proberen!
Jeetje wat vreselijk! Nee, dat is idd GEEN VRIENDIN. Ik zal geen contact meer met haar zoeken. Hoe moeilijk dit in het begin ook is. Jouw verhaal is voor mij ook heel herkenbaar. Ik ben ook onzeker, hooggevoelig en nu ook depressief (ook topic over geplaatst eergisteren). Mijn beste vriendin heeft mij ook gebruikt. Zij liet mij ook in de steek op de momenten dat ik haar nodig had. Toen het pesten op school velenmalen erger werd, heeft zij mij laten vallen. Ik heb toen ook al het contact met haar verbroken en ben niet met haar gaan praten. Ze had het al veel teveel gedaan. In heb haar echt een tijd gemist, maar nu besef ik dat het zo beter is, want ze was een slechte vriendin (ik noem dit even, omdat je misschien herkenning fijn vindt....). Maar just_a_girl_x, zij is jouw vriendschap niet waard! Jij bent een eerlijke, echte en trouwe vriendin! En jij verdient veel betere vrienden! Later krijgt zij spijt dat ze zo’n goede vriendin in de steek heeft gelaten!
Loes123 super bedankt voor deze reactie, deze reactie heeft echt heel erg geholpen bedankt!
Probeer gewoon andere vriendinnen te krijgen misschien uit andere klassen en laat m maar een tijdje met rust!
Ahh dat vind ik fijn om te horen! 🙂
Hoi! Ik ben een meisje van 12 jaar en je bent niet de enigste want ik heb dit ook!!! In mijn klas zitten 3 meiden waar ik altijd gezeik mee heb (had) dan hadden hun ruzie en gingen ze heel erg met mij om en dan was de ruzie over en gingen ze vervelend tegen mij doen. Maar nu zijn we een groep hoger (groep 8 ) (ben ooit is blijven zitten in groep 4) en nu negeer ik ze eigelijk en er is geen gezeik tussen mij en die meiden.
Eigelijk is er alleen nog gezeuk tussen hun?
Maar laat je dus niet gebruiken!!
Kom voor jezelf op als niemand anders dat doet. En praat gwn een tijdje niet meer met haar en dan komt het wel goed?

Veel succes
Anoniem x
Haii,

Ik weet snap dat het lastig voor je is om nieuwe vrienden te zoeken, maar in deze situatie is dat echt beter. Laat M maar gewoon doen.

Maar als je zo onzeker bent om nieuwe vrienden te vinden, zorg er dan voor dat je een excuus hebt. Bvb. Ga sporten of zoek andere hobby's die je samen moet doen. En zorg dat je als je voor school een groepsopdracht hebt, je bij mensen in de klas zit die je erg aardig vindt, en als je het dan met je groepje niet afhebt, je dan kijkt of je het bv. Bij iemand thuis kan doen. Vaak krijg je dan ook een sterkere band met mensen.
Saraatjuh zou ik ook wel willen doen alleen ik zit al 1,5 jaar thuis en kan niet sporten door blessure.?
Ohh dat is lastig... Zijn er niet iets van hobby's waar je wel aan mee kan doen met blessure? Misschien in een bandje ofzo?? Geen idee of je muzikaal bent maar idc. ?
Hoi

Wat heftig waar je allemaal mee zit. Vervelend dat m zo eigenaardig doet. Ik vind het heel mooi dat jij er altijd was voor m. Wat jammer dat m jou niet terug steunt.

Je zou m kunnen confronteren met hoe het voor jou aanvoelt. Misschien ziet ze dan in dat ze geen goede vriendin is geweest. Als je aangeeft waar je mee zit, kan m hier rekening mee houden. Doet ze dit niet, vind ik dat jij een betere vriendin verdient.

Misschien kan je nieuwe vriendschappen sluiten op bv. een tekenclub. Je leert tekenen, en terwijl kan je met anderen praten.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 3
Badge +1

Oké tja als ze zo doet denk ik dat jullie uit elkaar zijn gegroeid of m wordt zelf gebruikt door a maar dat is een beetje ver gedacht 

 

Doei 

Reageer