Vraag

Vriend wil vanavond zelfmoord plegen!

  • 19 February 2019
  • 4 reacties
  • 162 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal, ik heb een nogal dringende vraag . Een vriend van me is depressief en vertelde me vanochtend dat hij er vanavond een eind aan wil maken... ik weet niet wat ik hiermee moet doen, als ik niks doe voelt het alsof t mijn schuld is..

maar Ik kan bijv geen contact opnemen met zn ouders want die ken ik verder niet.

is er iemand die me zsm kan helpen?

4 reacties

Hey,
heb je inmiddels al iets van hem gehoord?

Xx A💖
Bij direct gevaar, bel altijd 112!

Heb je inmiddels iets van hem gehoord?
Heel erg bedankt voor je reactie.. alleen maak ik me nu wel echt zorgen..
ik heb heb 2 uur geleden al iets gestuurd en hij heeft nog steeds niet gereageerd op mijn berichtjes.. ook heeft hij op Snapchat ineens zijn locatie uitgeschakeld en op whatsapp kan ik nu niet meer zien wanneer hij voor het laatst online is geweest..

ik ben heel erg bang nu dat hij zichzelf dus misschien al wel iets heeft aangedaan...
Hey,
wat vreselijk dat hij dit wil doen.

als ik in jouw situatie zou staan, zou ik onmiddellijk naar hem toe gaan en hem proberen duidelijk te maken dat dit niet de oplossing is.
zeg dat jij niet zonder hem kunt en probeer hem in te laten zien dat ook hij een toekomst heeft en dat hij zoveel mensen pijn zou doen als hij het zou doen.

kun je misschien een volwassene inlichten?
misschien een van jouw ouders of een kennis of familielid van jouw vriend.

laat je niet wegsturen als jouw vriend zegd dat hij wil dat je gaat, want dan wil hij dat eigenlijk niet.

verder raad ik aan de kindertelefoon te bellen of chatten. Dit zijn volwassene mensen en hebben ervaring met soortgelijke problemen. Zij kunnen je ook vertellen wat je moet doen.

verder raad ik aan om 113 te appen of bellen. Of laat jouw vriend hem bellen.
informatie kun je vinden op de site van 113.
113 is voor mensen die zelfmoord willen plegen of eraan denken. Maar ook voor mensen die iemand kennen die het wil doen, of als je je zorgen maakt om iemand.
ook zij hebben enorm veel ervaring met dit dus twijfel niet en bel ze.

ik hoop dat het allemaal goed komt,
houd je me op de hoogte?
xx A💖

Reageer