Vriend waarschijnlijk leukemie

  • 23 December 2018
  • 16 reacties
  • 235 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit al een tijdje in de 2e klas, en ik ben vaak met mn vriend, maar hij is vaak misselijk, en gaat al een paar dagen naar het ziekenhuis, en hij heeft vermoedelijk leukemie volgens de dokters. Ik weet niet goed wat te doen, ik ken hem al sinds groep 3 en we zijn heel close en verder heb ik eigenlijk Niemand. 1 andere vriend is ooit al gestorven door leukemie. Ik kan het eigenlijk nog niet verwerken

16 reacties

Hey

Wat een heftig nieuws. Je bent hier vast van geschrokken. Ik hoop dat je afscheid hebt kunnen nemen. Zoals bovenstaande reacties zeggen, kan je hier altijd terecht. Ik hoop dat je ook in je omgeving de nodige steun vindt.

Ik moest aan dit liedje denken. Het gaat (als ik het correct interpreteer) over een sterke vriendschap. Hopelijk vind je er steun in, of biedt het je even wat afleiding.

Groetjes, en een knuffel
Kenshin
Hoi,

Wat een ontzettend vervelend nieuws! Wat een korte tijd zit er tussen zijn diagnose en overlijden. Wat heftig!

Zoals anderen boven mij al zeiden, kun je hier natuurlijk altijd terecht als je wat kwijt wilt.

Verder wens ik je enorm veel sterkte met het verlies van je vriend.

Gr. Pin
Hi @Anoniem1232005,

ik heb net jouw topic gelezen en ik ben er wel van geschrokken. Ten eerste dat jouw vriend leukemie zou hebben en even later lees ik al dat hij overleden is.

Dat is heel snel gegaan.

Ik vind het altijd moeilijk als iemand die zo jong is komt te overlijden.

Voor jou en zijn familie moet het vele malen erger zijn, want jullie kennen hem.

Heel veel sterkte met dit verlies. Neem de tijd om te rouwen. Het is niet niks wat er net gebeurd is.

Heb je hem nog kunnen zien en spreken de afgelopen tijd? Heb je ook nog een soort van afscheid van hem kunnen nemen of kwam het einde toch nog onverwacht snel?

Komende week zal de begrafenis of crematie wsch zijn en dan is er weer een afscheid.

Misschien is er eerst nog gelegenheid om afscheid van hem te nemen voor de begrafenis of crematie.
Iedereen moet voor zichzelf bepalen of ie dat wil en/of kan. Dat geldt dus ook voor jou.

Het kan ook mooi zijn om hem te herinneren zoals hij was, toen jullie met elkaar kattenkwaad uithaalden, gingen zwemmen of een logeerpartijtje hadden.

Ik weet (uit ervaring) dat het belangrijk is als je op je eigen manier afscheid kan nemen. Misschien kun je hem nog iets meegeven, als je dat wilt.
Voor de één is dat door bv. een kort briefje te schrijven met wat herinneringen of gwn wat woorden die belangrijk voor jullie waren en die jullie vriendschap weergeven.
Voor de ander kan dat een foto zijn die een mooie herinnering weergeeft. Of een knuffel(beest) of iets dergelijks.
Weer anderen doen dat liever door er alleen aan te denken, dus zonder iets tastbaars.
Kies jouw manier daarin.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Sterkte,
M&M’s
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Wat ontzettend naar om te horen. Veel sterkte de komende tijd.
Weet dat je hier altijd terecht kan als je wat kwijt moet of simpelweg om alles van je af te typen. Mocht je niemand in je omgeving hebben waarmee je erover wil/kan praten dan kun je ook bij een van de vrijwilliger van De Kindertelefoon terecht. Hier kan je daar meer informatie over vinden.

Nogmaals veel sterkte.
Ik had niet verwacht dat het zo snel ging, hij had het net 1,5 week en hij is er niet meer. Rest in Peace
Hoi,

Wat super naar om te horen!

Ik hoop dat je het fijn met hem kan afsluiten.

Is er iemand in je omgeving met wie je hierover kan praten? Dit is namelijk niet niks.

Heel veel sterkte,
Gr. Pin
Hoi

Wat een zwaar nieuws. Heb je je vriend intussen nog gezien? Het lijkt me fijn om samen wat tijd door te brengen. Hoe gaat hij ermee om?

Weet je omgeving, bv. je ouders van je vriend? Hier alleen mee blijven zitten lijkt me niet fijn.

Groetjes
Kenshin
Mn vriend heeft nog maar een maand hoorde ik vanmiddag😭
Hoi,

Wat naar om te horen dat je vriend leukemie heeft! En dan is dit niet eens de eerste keer dat je zoiets meemaakt! Dat lijkt me erg zwaar voor je!

Weet je al iets over zijn kansen?

Als je vriend dat ook fijn vindt en aan kan, lijkt het me misschien wel fijn dat je hem regelmatig opzoekt. Dan kun je wat leuks met hem doen (spelletje, praten, etc.) Zo kunnen jullie steun in elkaar vinden.

Denk ook aan jezelf hè! Deze situatie is voor jou ook heel moeilijk! Zijn er mensen in je omgeving (die niet direct betrokken zijn bij je vriend) waarmee je het goed kan vinden? Iemand waarmee je kan praten en waarbij je je zorgen kan uiten? Dit lijkt me namelijk erg goed voor jou!

Als je niet direct iemand kent of dit moeilijk vindt, kun je natuurlijk ook altijd bij de Kindertelefoon terecht!

Gr. Pin
Zou je hem kunnen contacteren? Ik vermoed dat hij het fijn zou vinden om van jou te horen.
Hey, wat erg om dit te horen. Ik zou hem zeker vaak bezoeken. Als het echt niet niet gaat kan je altijd nog een berichtje sturen in deze topic! Dan komen we er samen wel uit. Ik zal deze topic volgen, zodat ik op de hoogte blijf. Blijf sterk hè! Gr. Leeemàc
@Kenshin alleen van zn ouders, k heb hem verder nog niet gezien na gisteren
Dat moet zwaar zijn om te horen. Heb je intussen al van hem gehoord?
@Kenshin ja, ze weten zeker dat hij het heeft
Hoi

Een goede vriend van jou is misschien heel ziek. Ik kan me voorstellen dat zwaar is.

Is er intussen al meer duidelijkheid? Als je vriend zich sterk genoeg voelt, zou je bij hem langs kunnen gaan. Hij vindt het vast fijn om te weten dat hij er niet alleen voor staat.

Kan je hier met iemand over praten? Het lijkt me niet fijn om hier alleen mee om te gaan. Je kan met (één van) je ouders, je mentor, de huisarts of een vertrouwenspersoon praten. Zij kunnen je helpen om op een positieve manier om te gaan met deze situatie. Je kan ook anoniem terecht bij de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
Wat ernstig om te horen dat hij dat waarschijnlijk heeft. Zeker als je hem al best lang kent! Ik zou hem gewoon steunen zoveel je kan, waarschijnlijk geneest weer. Maar niet te snel teleurgesteld, want het kan nu ook net zo goed zijn dat hij dat niet heeft. Wij zijn er in ieder geval voor je! Ik hoop meer van je te horen!

Reageer