Vragenlijst zelfbeschadiging


Reputatie 7
Badge +7

Hey,

Ik ben best benieuwd over zelfbeschadiging van jullie. Ik noem het in de vragenlijst sh dat is een afkorting in het Engels.

 Hieronder staan de vragen, je hoeft niet perse antwoord te geven. Ik snap dat dit onderwerp heel gevoelig kan liggen. Als je geen antwoord wil geven zet dan een x neer.

1. Sinds wanneer ben je begonnen met sh?

2. Waarom ben je begonnen met sh?

3. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel: 10. Plaats geen triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

4. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel: 10. Plaats geen triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

5. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wie weet dat?

6. Heb je iemand die je helpt jezelf niet pijn te doen?Zo niet, zou je dat willen? Waarom wel? Waarom niet?

7. Als je sh hebt gedaan, hoe voel je je dan?

8. Wil je stoppen? Zo ja, heb je geprobeerd te stoppen?

9. Wat is de laatste keer dat je jezelf hebt beschadigd?

10. Wat houd je soms tegen als je jezelf wil beschadigen?

 

Dit was de vragenlijst! Laat zeker even weten wat je van deze vragenlijst vond :)

 

 

 


11 reacties

Badge

hee, ik ga de vragenlijst even beantwoorden±

  1.  ergens november 2022
  2.  zag het alm niet meer zitten en wilde het ergens op uitweken
  3.  die tekst is vervangen door de kindertelefoon dus kan niet invullen
  4.  zelfde als 3
  5.  nee niemand
  6.  nee niemand, opzich wel want wil het eig niet maar ook wil wel dus zit er erg mee
  7.  fijn maar ook in paniek want meestal stopt het niet met bloeden enz.
  8.  ja opzich wel en heb het geprobeerd en probeer het nu weer maar lukt niet
  9.  2 dagen geleden probeer clean te blijven 
  10.  als er mensen in de buurt zijn of als ik morgen moet gymen enz

vond het een goede vragen lijst! wil je hem zelf mss ook invullen? xx

Badge

Hey hey ik beantwoord de vragenlijst ook maar. 

1 Maart 2022

2 Ik wilde geestelijke pijn verplaatsen naar lichamelijke pijn en zag jet als het enigste dat mij kon tegen houden van zm

5 Nee 

6 Nee heb ik niet en wil dat ook niet want niks helpt zo goed als sh.

7 Geen idee gewoon opgelucht en ik voel lichamelijke pijn waardoor ik me even alleen daarop focus en op het verzorgen van de wonden.

8 Ik wil stoppen maar kan niet anders ga ik over tot zm.  

9 Vandaag

10 Niks 

Badge
  1. Oktober/november 2021
  2. omdat ik me constant heel down voelde en ik niet wist hoe ik het op moest lossen
  3.  x
  4. x
  5. niemand weet het
  6.  ik heb nog niemand die me hierbij helpt, ik zou dit wel heel graag willen zodat ik het bij iemand kwijt kan en er niet alleen mee zit
  7. vaal voel ik me eventjes iets beter en daarna voel ik me leeg
  8.  ik wil wel stoppen, maar ik zie het ook niet als een groot probleem als dat nog niet lukt (er ligt geen druk op)
  9. gister
  1. januari 2018.
  2. om erger te voorkomen, mezelf te straffen en nog meer.
  3. x
  4. x
  5. niemand
  6. ik het gevoel dat niemand wil helpen.
  7. het doet zeer, maar verandert niks aan de situatie.
  8. ja, heb het al geprobeerd.
  9.  10 minuten geleden.
  10. x
Reputatie 7
Badge +7

Ik zal de vragenlijst zelf ook invullen.

1. Begin de zomervakantie 2022

2. Omdat ik me zo slecht voelde en ik dacht dat de enige uitweg was.

3. X

4. X

5. Ja, mijn ouders en therapeut en mijn beste vriendinnen.

6. Nu is mijn therapeut er voor andere dingen maar zou dat wel willen.

7. Opgelucht

8. Ja geprobeerd maar is bijna onmogelijk.

9. 2 dagen geleden.

10. Dat het straks zomer word en ik niet wil dat iedereen het zomaar kan zien.

Reputatie 2
Badge

1. Sinds wanneer ben je begonnen met sh?
sinds november 2021

2. Waarom ben je begonnen met sh?
omdat ik mijn emoties niet op een andere manier kan uiten

5. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wie weet dat?
ja, mijn ouders en mijn hulpverlening

6. Heb je iemand die je helpt jezelf niet pijn te doen?Zo niet, zou je dat willen? Waarom wel? Waarom niet?
niet echt, ik moet mn eigen boontjes doppen. ik vind het ook logisch: ik doe mezelf pijn dus ik moet er ook voor zorgen dat het niet meer gebeurt. daar hebben anderen niks mee te maken

7. Als je sh hebt gedaan, hoe voel je je dan?
vroeger voelde ik me best opgelucht at the moment, maar tegenwoordig voel ik me best kut als ik het weer gedaan heb

8. Wil je stoppen? Zo ja, heb je geprobeerd te stoppen?
ik wil zeker stoppen en ik heb het ook geprobeerd: ik ben vorig jaar een half jaar clean geweest

9. Wat is de laatste keer dat je jezelf hebt beschadigd?
13 dagen geleden

10. Wat houd je soms tegen als je jezelf wil beschadigen?
nou sowieso dat ik dan mn record verbreek en ook dat ik andere mensen dan weer teleurstel. en in de zomer moet je ntl korte mouwen aan….

Badge

1. Sinds wanneer ben je begonnen met sh?

Toen ik 8 was.

2. Waarom ben je begonnen met sh?

Ik  had kort daarvoor mijn arm gebroken, en toen kreeg ik aandacht/liefde en wilde iedereen met me omgaan. Dus dacht als ik iets heb dan houden ze van me. Zo begon het toen.

3. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel: 10. Plaats geen triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

4. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel: 10. Plaats geen triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

5. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wie weet dat? wil je stoppen? Ja, mijn moeder, mentor, in de ggz en paar mensen op school.

9. Wat is de laatste keer dat je jezelf hebt beschadigd?

Vandaag. oeps...

10. Wat houd je soms tegen als je jezelf wil beschadigen?

Afleiding van vriendinnen.

Badge

Heyy mijn antwoorden op de vragen

1. Sinds wanneer ben je begonnen met sh?

Augustus 2020

2. Waarom ben je begonnen met sh?

Zag het voorbijkomen op een social media account, en toen ik eenmaal begonnen was lukte het stoppen niet meer en werkte de pijn als verdoving voor mijn gedachtes.

3. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel: 10. Plaats geen triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

4. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel: 10. Plaats geen triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

5. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wie weet dat?

Mijn ouders een tijdje geleden, ik denk niet dat ze weten dat het nu ook nog speelt. Mijn psycholoog weet het wel.

6. Heb je iemand die je helpt jezelf niet pijn te doen?Zo niet, zou je dat willen? Waarom wel? Waarom niet?

Eigenlijk niet. Weleens een meisje op Discord die mij kon helpen op dat moment, maar een uurtje later heb ik het toch nog gedaan. Ik zou wel iemand willen die een wekelijkse “check” met me heeft en die vraagt of het goed gaat.

7. Als je sh hebt gedaan, hoe voel je je dan?

Best wel kut. Heel schuldig en moe van mezelf. Ik moet dan nog alles opruimen terwijl ik gewoon wil huilen en slapen.

8. Wil je stoppen? Zo ja, heb je geprobeerd te stoppen?

Ja, maar in de afgelopen tijd is het me niet gelukt om langer dan een week sober te blijven. 

9. Wat is de laatste keer dat je jezelf hebt beschadigd?

Afgelopen nacht. Ik moest er bijna de huisartsenpost voor bellen..

10. Wat houd je soms tegen als je jezelf wil beschadigen?

Muziek luisteren en mijn gedachten tekenen of opschrijven hielp mij vroeger.

Badge
  1. Ongeveer een jaar geleden 
  2. x
  3. x
  4. x
  5. Mijn ouders, mijn broer, mijn mentor en 3 vrienden
  6. Niet echt, want ik wil niet stoppen met snijden
  7. Dan voel ik me goed
  8. Ik wil niet stoppen 
  9. Een week geleden 
  10. Als ik niet meteen ergens heen kan waar ik de deur op slot kan doen
Badge
  1. Januari 2023
  2. ik had veel ruzie met vrienden en op school liep het niet lekker.
  3. x
  4. x
  5. mijn ouders zijn er achtergekomen maar ze nemen het niet serieus.
  6. Nee, ik zou het wel fijn vinden.
  7. Heel kut. Het voelt soms heel fijn en op een ander moment heel kut omdat ik het gevoel heb dat ik mensen teleurstel.
  8. Ja, maar het lukt niet. 
  9. twee dagen geleden. 
    10. Het lukt me soms niet om mezelf tegen te houden, maar wat soms helpt bij mij is muziek luisteren.

Hey,

Ik ben best benieuwd over zelfbeschadiging van jullie. Ik noem het in de vragenlijst sh dat is een afkorting in het Engels.

 Hieronder staan de vragen, je hoeft niet perse antwoord te geven. Ik snap dat dit onderwerp heel gevoelig kan liggen. Als je geen antwoord wil geven zet dan een x neer.

1. Sinds wanneer ben je begonnen met sh? Sinds ik een jaar of 11 ben

2. Waarom ben je begonnen met sh? Door problemen die ik thuis heb en de twijfels bij me sexualtijd en gender 

3. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel: 10. Plaats geen triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

4. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel: 10. Plaats geen triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

5. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wie weet dat? Ja een paar van me vrienden weeten het van me

6. Heb je iemand die je helpt jezelf niet pijn te doen?Zo niet, zou je dat willen? Waarom wel? Waarom niet? Nee maar kan met alles waarmee ik zit bij me vrienden terecht maar ik praat zelden over me gevoelens en problemen 

7. Als je sh hebt gedaan, hoe voel je je dan? Ik voel me heel goed maar ook weer heel slecht omdat ik weet dat het niet goed is

8. Wil je stoppen? Zo ja, heb je geprobeerd te stoppen? Heb geprobeerd te stoppen maar het is iets wat nu een vast ritme is als ik kut in me vel zit

9. Wat is de laatste keer dat je jezelf hebt beschadigd? Gister avond nog

10. Wat houd je soms tegen als je jezelf wil beschadigen? Bang dat mensen het zien en met me in gesprek er over gaan

 

Dit was de vragenlijst! Laat zeker even weten wat je van deze vragenlijst vond :)

 

 

 

 

Reageer