Vragenlijst snijden/ automulatie


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik vroeg me af waarom anderen zig snijden
1 jongen/meisje
2 welke vorm van automulatie? (Snijden krassen elastiek krabben muur slaan jezelf slaan)
3 waarom doe je het?
4 wat doe je tegen de littekens?
5 waar doe je het? (Arm been enz)
6 weten anderen het? Zo ja wie
7 hoe reageerden ze toen je het ze vertelde/ze er achter kwamen?
8 vind je het erg dat je het doet?
9 hoelang doe je het al?
10 durf je het in t openbaar te laten zien? Durf je te gaan zwemmen

Alvast superbedankt voor het invullen!!!
Ik doe het zelf namelijk ook en wel weten waarom anderen het zouden doen

11 reacties

1 meisje
2 snijden/krassen
3 door pijn en stress die ik niet kwijt kan
4 make up of crème
5 voor arm/pols
6 ja 2 vriendinnen
7 normaal en steunend
8 jawel
9 1 maand ong
10 ja maar dan bedek ik het meestal of snij ik niet als ik weet dat het warm weer wordt
1. Jongen
2. Me zelf snijden/ en slaan enzo
3. Door trauma's die ik niet kwijt kan
4. Crem
5. Op me boven been
6. 1 vriend
7. Steund me heel erg om het niet te doen
8. Ja beste wel
9. Halfjaar
10.niet echt
1 jongen/meisje.
Meisje
2 welke vorm van automulatie? (Snijden krassen elastiek krabben muur slaan jezelf slaan)
Snijden en soms slaan
3 waarom doe je het?
In mijn geval moet hier deed staan, ik ben nu inmiddels vier en een halve maand gestopt. Toen ik mezelf sneed deed ik dat omdat ik niet goed met mijn emoties om kon gaan. Wanneer ik heel verdrietig of boos was, was het snijden een 'oplossing' om met die emotie om te gaan, het kalmeerde mij.
4 wat doe je tegen de littekens?
Ik sneed nooit diep dus wanneer ik het bloederige gesneden deel had schoongemaakt was ik klaar.
5 waar doe je het? (Arm been enz)
Arm, enkels en buik een paar keer heel veel op mijn bovenbenen.
6 weten anderen het? Zo ja wie
Twee goede vriendinnen en een paar meisjes waar ik bevriend mee was. Ik weet het niet zeker maar een paar klasgenoten en mensen van de sportvereniging waarschijnlijk ook. Tijdens het omkleden voor sport heb ik wel eens rare blikken richting mijn been gezien (ookal probeerde ik de wonden altijd te verstoppen)
7 hoe reageerden ze toen je het ze vertelde/ze er achter kwamen?
Vriendinnen heel geschrokken, verbaasd en bezorgt.
8 vind je het erg dat je het doet?
Deed en ja. Zelfbeschadiging hoort niet bij gelukkig zijn en dat wil ik graag bereiken. Dat en het laat lelijke littekens achter. Zelfs als je niet diep snijd.
9 hoelang doe je het al?
Twee jaar geleden ben ik begonnen, nu ben ik vier en een halve maand gestopt. Ik deed het trouwens niet elke dag. Het verschilde echt per week. Ik heb in de periode dat ik nog sneed ook wel een maand gehad dat ik even 'gestopt' was. Toen kon ik het nooit volhouden maar nu heb ik meer motivatie.
10 durf je het in t openbaar te laten zien?
Bovenste stuk van mijn bovenbeen niet. Daarom heb ik tijdens het zwemmen een bikini met een wat langer broekje aan zodat het bovenbeen bedekt is.
1 jongen/meisje? Meisje.
2 welke vorm van automulatie? Snijden. Dit deed ik toen ik 14 was, nu niet meer.
3 waarom doe je het? Ik deed het uit zelf medelijden. Ik vond dat ik niet goed genoeg was, dat ik mezelf moest straffen yada yada yada.
4 wat doe je tegen de littekens? Niets. Ze zijn vanzelf een stuk minder geworden.
5 waar doe je het? (Arm been enz) Arm, benen.
6 weten anderen het? Zo ja wie? Een paar van mijn goede vrienden weten dat ik dit gedaan heb.
7 hoe reageerden ze toen je het ze vertelde/ze er achter kwamen? Ze waren geschokt en probeerden me te helpen.
8 vind je het erg dat je het doet? Ik vind het vooral dom dat ik het deed. Je verpest gewoon een prima lichaam, terwijl anderen moeten leven met bijvoorbeeld extreme acne, of met een ander zichtbaar probleem waar ze zich voor schamen.
9 hoelang doe je het al? Ik deed het ongeveer een half jaar ofzo.
10 durf je het in t openbaar te laten zien? Durf je te gaan zwemmen? Jup, vorige week nog gaan zwemmen. Ik kan makkelijk een excuusje verzinnen omdat niet heel mn armen / benen vol zitten.
Hoi!

1. Meisje

2. Snijden, al 4 maanden mee gestopt. Mezelf slaan, knijpen, andere dingen slaan. Heb ook wel eens dat eleastiekje gedaan.

3. Ik haat mezelf, ik vond/vind dat ik het verdien(de). Het was ook een bepaalde uiting van m'n gevoel.

4. Niks. Ze worden vanzelf minder, of niet. Maakt me niet uit.

5. Ik sneed op m'n linker onderarm. Slaan vooral linker bovenarm. Maar slaan en knijpen zo'n beetje overal.

6. Ja, therapeut. Ouders en goede vrienden (zij kwamen er beiden per ongeluk achter. Ik wou hen niet opzadelen met mijn problemen.)

7. Ze waren vooral verdrietig voor me.

8. Nee, het kan me geen reet schelen. Ik haat mezelf dus verdien ik het... Ik weet dat ik het beter niet kan doen, dus ik houd me echt in.

9. Uhm. Voor het eerst sneed ik mezelf echt 2 jaar geleden ofzo. Net als hoofdbonken. Toen ben ik daar heel lang me gestopt tot half jaar geleden.

10. Ja, ik heb alleen maar vagere littekens op m'n arm die niet opvallen. Toen het nog wonden waren, had ik dat absoluut niet gedurfd.

Gr. Pin
1 meisje
2 ik snijd mezelf en kras en sla dingem en mezelf
3 ik doe het omdat ik vind dat ik het verdien en om vaak mijn pijn weg te snijden
4 ik doe niks met de littekens
5 ik doe het eigelijk overal maar meest op me arm
6 ja paar vriendinne en mijn ouders
7 ze kwamem er achter door de politie want me vriendin maakte zich zorgen en me ouders schrokken heel erg .
8 ik vind het heel erg dat ik het doe en ben bezog te stoppen
9 ik doe het nu al zo'n 3 bijna 4 jaar
10 ik durf het gewoon te laten zien dn te zwemmen het is nu eenmaal zo en ik lan er niks aan doen en ik weet dat ik er hard aan vechten ben om het te stoppe.
Maar als het wonden zijn dan nie echt maar als littekens boeit et me niet

Gr lian

1 jongen/meisje Meisje. 
2 welke vorm van automulatie? Snijden. 
3 waarom doe je het?  Om spanning te verminderen. 
4 wat doe je tegen de littekens? Niks.
5 waar doe je het? Armen, heupen, buik, dijen. 
6 weten anderen het? Ja. 
7 hoe reageerden ze toen je het ze vertelde/ze er achter kwamen? Geschrokken maar verder wel lief. 
8 vind je het erg dat je het doet? Soms wel, soms niet. Mijn rationele brein weet dat het niet goed voor me is maar ik doe het op dat moment met een reden en het helpt me. 
9 hoelang doe je het al? 10 maanden.
10 durf je het in t openbaar te laten zien? Durf je te gaan zwemmen? Nee. 

Badge

1 jongen/meisje Meisje.
2 welke vorm van automulatie? (Snijden krassen elastiek krabben muur slaan jezelf slaan) Snijden.
3 waarom doe je het? Verlichting van spanning en angst.
4 wat doe je tegen de littekens? Niks.
5 waar doe je het? (Arm been enz) Armen.
6 weten anderen het? Zo ja wie Nee.
7 hoe reageerden ze toen je het ze vertelde/ze er achter kwamen? n.v.t.
8 vind je het erg dat je het doet? Ja.
9 hoelang doe je het al? Een paar jaar geleden, toen ben ik een tijdje gestopt en sinds 2/3 maanden doe ik het weer.
10 durf je het in t openbaar te laten zien? Durf je te gaan zwemmen Ja.

Reputatie 1
Badge

1 jongen/meisje meisje
2 welke vorm van automulatie? (Snijden krassen elastiek krabben muur slaan jezelf slaan) mezelf slaan
3 waarom doe je het? door mijn stomme leven en een soort aandacht vragen ofz denk k
4 wat doe je tegen de littekens? niks die heb k nie
5 waar doe je het? (Arm been enz) arm
6 weten anderen het? Zo ja wie mentor
7 hoe reageerden ze toen je het ze vertelde/ze er achter kwamen? ze vonden het heel erg
8 vind je het erg dat je het doet? nee het voelt goed
9 hoelang doe je het al? 1 jaar
10 durf je het in t openbaar te laten zien? Durf je te gaan zwemmen ja

Badge

Hoi ik vroeg me af waarom anderen zig snijden
1 jongen/meisje

Jongen
2 welke vorm van automulatie? (Snijden krassen elastiek krabben muur slaan jezelf slaan)

Meestal snijden, soms andere vormen
3 waarom doe je het?

Ik haat mezelf en ik verdien het
4 wat doe je tegen de littekens?

Ik doe vaak een soort zalf erop die goed werkt tegen littekens. Als ze toch zichtbaar zijn en ik kan geen lange mouwen dragen gebruik ik vaak concealer.
5 waar doe je het? (Arm been enz)

Bovenbeen en soms onderarm/pols
6 weten anderen het? Zo ja wie

Ja, mn ouders weten het en wat vrienden.
7 hoe reageerden ze toen je het ze vertelde/ze er achter kwamen?

Mn ouders waren eerst boos, daarna vooral een soort van verdrietig ofzo. Toen hebben ze me ook weer naar therapie gestuurd.
8 vind je het erg dat je het doet?

Ja, ik wil er ook al lang mee stoppen.
9 hoelang doe je het al?

Sinds begin groep 8 volgens mij, dus dat is nu al weer 3,5 jaar denk ik? Misschien iets langer dat weet ik niet zeker.
10 durf je het in t openbaar te laten zien? Durf je te gaan zwemmen

Ja, maar liever niet op plekken waar een grote kans is dat er mensen zijn die ik ken (behalve met vrienden) en ik probeer het dan toch nog een beetje te verbergen door bijv mn armen strak tegen me aan te houden als ik niet in het water ben

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi ik vroeg me af waarom anderen zig snijden
1 jongen/meisje meisje
2 welke vorm van automulatie? (Snijden krassen elastiek krabben muur slaan jezelf slaan) snijden
3 waarom doe je het? omdat ik niet echt meer weet wat ik met mezelf en mn leven aanmoet
4 wat doe je tegen de littekens? niks, soms wat bodylotion erop smeren
5 waar doe je het? (Arm been enz) linker onderarm
6 weten anderen het? Zo ja wie ja een paar beste vrienden en mn ouders (ik brak ooit mn arm en toen moest ik het wel vertellen anders zouden ze het toch zien bij de HA)
7 hoe reageerden ze toen je het ze vertelde/ze er achter kwamen? ik ga de pijnlijke blik in mijn moeders ogen iig noit vergeten, dat voelde echt alsof er 20 messen in me werden gestoken
8 vind je het erg dat je het doet? ja
9 hoelang doe je het al? sinds ergens in december
10 durf je het in t openbaar te laten zien? Durf je te gaan zwemmen nee, nog niet in ieder geval

Alvast superbedankt voor het invullen!!!
Ik doe het zelf namelijk ook en wel weten waarom anderen het zouden doen

 

Reageer