Vraag

vragen over de dood


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ik heb 2 vragen aan julie over de dood:

-waar ga je heen als jij dood bent volgends jou

-kun je nog contact maken met de aarde of de mensen als je dood bent?

-


18 reacties

 

-waar ga je heen als jij dood bent volgends joudat is voor iedereen persoonlijk.  Ik zelf ben niet gelovig dus kan ik zeggen dat als je dood bent ben je dood, ik hoop wel voor iedereen dat zijn of haar uitkomst klopt . Voor mij is het dus dat ik of in de kist lig onder de grond of in een urn (of misschien een klein zakje sturen naar de belastingdienst met een briefje eraan geplakt met de tekst: Zo nu hebben jullie alles. Vind ik op zich wel geestig) 

-kun je nog contact maken met de aarde of de mensen als je dood bent? dat is voor iedereen anders . Ik zou zelf denken dat als ik onder de grond lig of in een urn ,ik altijd in contact blijf met iets, dus bijvoorbeeld de grond of de vensterbank ofzo. Niet in de vorm van dat ik contact krijg met mensen als ik dood ben. Ik hoop wel dat mensen die geloven , dat dat voor hun uitkomt.

-

Groetjes Gebruiker c 

 

Ps. Je hoeft je geen zorgen te maken hierover, je bent nog jong en die tijd komt hopelijk pas veel en veel later

Reputatie 1
Badge

-waar ga je heen als jij dood bent volgends jou

Ik zou het eigenlijk niet weten, ik ben ook niet gelovig dus ik kan ook niet echt veel erover zeggen. Ik denk dat er na de dood vast nog wel iets moet zijn, maar wie weet. Ik zou zeggen dat je vooral moet genieten van het leven, en vooral niet de hele tijd over de dood moet gaan nadenken. (Want dat is ook wel een beetje deprimerend :/ 

-kun je nog contact maken met de aarde of de mensen als je dood bent? 

Ik zou het wel fijn vinden als dat zou kunnen, maar ja ik kan nog niks erover zeggen . We zien het wel over een hele lange tijd.

 

Gr, van mij :)

Heyo,

waar ga je heen als jij dood bent volgends jou

Ik zelf vind de reïncarnatie eigenlijk best logisch klinken. Maar stel dat ze je de keuze geven van nou wat wil je doen? Dan zou ik kiezen voor ergens hoog in de bergen in een huisje ofzo, maar misschien zijn we al dood gegaan en moeten we nu wachten om weer terug te komen naar onze normale leven. Idk.

-kun je nog contact maken met de aarde of de mensen als je dood bent? Ik hoop het eigenlijk niet. Als je dood bent, dan ben je dood en ga je verder. Dan wil ik in iedergeval niet nog contact kunnen hebben met aarde. Wat wel cool zou zijn is dat je oude familieleden terug kan zien. Ik zou graag opa en oma tegen die tijd wel weer willen spreken.

See ya!

Spookyzx. 

Hey ik heb 2 vragen aan julie over de dood:

Hoi, ik zal deze vragen proberen te beantwoorden!

-waar ga je heen als jij dood bent volgends jou

Ik ben gelovig, veel mensen die dit lezen geloven dit misschien niet.. het is ook best moeilijk  voor ons als mensen om het te geloven. Ik geloof dat als je sterft je of naar de hemel of naar de hel gaat. De hemel is waar de Heere woont, Hij regeert alles en ziet ook alles, als je een nieuw hart van Hem mag ontvangen, dan moet je met een waar geloof bidden en bijbel lezen, Zijn geboden houden. Dan zal je in de hemel komen, wat zal dat mooi zijn! Geen pijn meer, geen rouw meer, voor eeuwig vrede! Verlang je daar niet naar?

Maar is dat niet zo, geloof je niet? Ben je een christen maar je hebt geen waar geloof in Hem? Dan is het erger dan je hier op aarde in je leven kan meemaken.... de hel is waar de duivel regeert...  daar wil je echt niet komen geloof me! Daar is altijd pijn, altijd verdriet, voor eeuwig! 

Wees dus bereid om te sterven! Hoor bij Hem!

 

-kun je nog contact maken met de aarde of de mensen als je dood bent?

Nee, dat kan dan niet meer!

Het is best goed dat je er al over nadenkt! Dat hoeft niet elke dag natuurlijk, maar als je jong bent KAN je sterven! 

 

-

 

Reputatie 7
Badge +19

Heyhoi

ik denk echt vaak aan deze vragen dus hier is wat ik denk:

-waar ga je heen als jij dood bent volgends jou

Wat ik hoop en denk zijn 2 verschillende dingen. Ik denk dat je na de dood naar de hemel gaat, hoe dat er precies uit ziet geen idee maar het is een fijne plek. Soms als ik er te lang over nadenk vind ik het onrealistisch enzo maar het idee is wel fijn, het is ook wel wat ik hoop. Maar wat ik echt hoop dat er na de doos is, is dat je nog een keer kan leven (reïncarnatie) maar dan wel gwn als mens niet zoals een dier of plant ofzo iets. Ik denk alleen dat dit niet zo is dus daar geloof ik eigenlijk niet in.

-kun je nog contact maken met de aarde of de mensen als je dood bent?

ik denk van niet, misschien dat je mensen van de aarde kunt zien maar ik geloof niet dat je met ze kan praten ofzo aangezien ik ook nog nooit met een dood iemand gepraat heb. Ik denk dat je wel contact kan hebben met dode mensen maar idk.

 

joeee

Ik denk dat we een soort energie zijn. Dat we iets hebben wat mensen een geest noemen, maar wat ik eerder energie zou noemen. Ik denk dat die energie vrijkomt als je doodgaat en dan een wordt met de natuur. Jij als in, jouw persoonlijkheid en bewustzijn gaat wel verloren, maar je energie blijft dus altijd in de kringloop van het leven op aarde. 

-waar ga je heen als jij dood bent volgends jou

-kun je nog contact maken met de aarde of de mensen als je dood bent?

Dit beantwoordt eigenlijk beide vragen. Je gaat dus naar de aarde. Zowel jouw energie als jouw lichaam. Of dat nu via as is of dat je lichaam wordt verteerd onder de grond of nog wat anders; je keert terug naar de natuur. 

Ik denk dus niet dat je nog contact kan maken, want jij en je bewustzijn houden op te bestaan op een manier dat wij als mens dat nu zien in de levenden.

Gr. Pin

Hey,

  • Ik ga naar de hel want ik ben gayyyy. Nee JK. Ik denk niet dat ik ergens heenga nadat ik dood ben. Dan lig ik gewoon in een kist in de grond. Dood te zijn.
  • Het lijkt me niet logisch dat je na de dood nog met mensen contact zou kunnen maken. Ik heb mensen verloren en ik heb nog nooit contact met ze gehad na hun overlijden dus als het zo is dat je contact kunt maken met dode mensen is dat wel heel matig geregeld allemaal lol.

Hey,

  • Ik ga naar de hel want ik ben gayyyy.   

Met gay zijn is niks mis dan ga je nie gelijk naar de hel hoor!

Maar als er nou wel iets zou zijn wat dan?

 

Ik ga naar de hel want ik ben gayyyy. 

Ik ging echt stuk hierom. Ik maak ook vaak die grap omdat ik queer ben.

Badge

Hey ik heb 2 vragen aan julie over de dood:

-waar ga je heen als jij dood bent volgends jou

-kun je nog contact maken met de aarde of de mensen als je dood bent?

-

ik geloof in jesus ik zie als mijn vader en mijn vriend

ik heb vaak contact met hem ookal kan dit gek klinken 

maar ik denk als ik goed ben voor de medemens dat ik bij hem terecht kom

 

Hoi!
Hier zijn mijn ideeën over je vragen!
 

  1. Waar ga je heen als jij dood bent volgens jou?

Ik geloof dat je lichaam op aarde blijft maar je ziel naar de hemel!

Ik denk dat je in een soort slaap beland dat voor de mensen op aarde jaren duurt maar voor jou voelt het als een paar minuten.

Hetzelfde als je vanavond slaapt.

Daarna wordt je gewekt door Jezus en zal er een nieuw begin komen in een wereld waar alles goed is!

  1. Kun je nog contact maken met de aarde of de mensen als je dood bent?

 Ik denk dat wanneer je dood bent en contact wil maken met levende mensen niet lukt.

Ik denk dat wanneer je dood bent voor een tijd niks meer voelt en denkt.

Maar wanneer de dag komt dat Jezus terug keert zal je je familie en vrienden weer zien.

Je krijgt dan een hemels lichaam!

Dit zijn mijn ideeën over de dood.

Je hoeft hiermee het niet mee eens zijn!

Liefs Anoniempje_cool

 

1. Nergens. Het licht gaat uit, je ziet niks meer, hoort niks meer, voelt niks meer, en tis gewoon klaar

2. Hoewel ik hier boven een ontzettend atheïstisch en droog antwoord heb gegeven, ga ik er wel vanuit dat de energie, de geest (niet spook. Geest.) van overledenen kan blijven hangen in hun omgeving. 

Hey,

  • Ik ga naar de hel want ik ben gayyyy.   

Met gay zijn is niks mis dan ga je nie gelijk naar de hel hoor!

Maar als er nou wel iets zou zijn wat dan?

 

Hey J4250,

Het was als grappie bedoelt hoor, ik val daadwerkelijk op jongens en daar is uiteraard niks mis mee! Sommige religieuze mensen denken dat LGBTQ+ mensen naar de hel gaan na hun dood en ik maak daar graag grapjes over omdat ik dat een beetje raar vind.

 

Badge

ik ben er van overtuigt doordat ik christen ben, dat je of naar de hel of naar de hemel gaat. dat gebeurt echt. denk er over na, niet als je oud bent maar nu!

 

Badge

Ik geloof dat je naar de hemel of hel gaat. Ik geloof wel maar ik denk liever niet aan de hel terwijl het wel bestaat. Op je tweede vraag kan ik geen ant. geven. Sorry

Reputatie 2
Badge +2

waar ga je heen als jij dood bent volgends jou. Ik geloog in reincarnatie 

-kun je nog contact maken met de aarde of de mensen als je dood bent? ja, bijvoorbeeld als je een dierbaren hebt verloren voel jij diegene zijn of haar aanwezigheid nog

Badge

Hey 

Ik hoop dat ik een tweede leven kan lijden als een dier .... Maar ik denk dat als ik dood ga dat ik eigenlijk verdwijn in een zwarte leegde en het gevoel heb als of ik eindeloos naar beneden kan vallen maar dat ik daarna kan rusten van het leven   

Ik wil niemand kwetsen maar dit is gewoon wat ik denk  ik heb niks tegen mensen die in God geloven<3 

 

Reputatie 1
Badge +1

Als ik echt iets zou moeten bedenken, dan: 


Na ons dood reïncarneren we onmiddellijk naar een ander vorm van leven. Hier herinneren we niks van. 

In de volgende reïncarnaties kunnen we totaal anders in denkwijze en perceptie zijn. We kunnen andere mensen worden, andere diersoorten, en misschien zelfs planten. 

Met perceptie en denkwijze bedoel ik niet alleen maar personaliteit. 


Nou heb ik nog een belangrijke vraag voor mezelf; zouden de leefomstandigheden in totale chaos zijn als we zouden herinneren wat we de vorige keer waren? 

 

Reageer