Voor de trein



Toon eerste bericht

125 reacties

Sommige gebeurtenissen heb je niet onder controle. Die gebeurtenissen kunnen een negatieve invloed hebben, waar je mee moet leren leven. Je kan werken aan de dingen waar je momenteel mee zit, door met een psycholoog te praten. Misschien ben je bang dat die psycholoog je raar zal aankijken, maar psychologen zijn opgeleid om naar mensen met emotionele problemen te luisteren. Je kan via school of een huisarts doorverwezen worden naar een psycholoog. Je kan vragen om je ouders er niet bij te betrekken.

De tijd kan niet teruggedraaid worden. Dat voelt soms aan als jammer, maar het is zo. We moeten leren leven met het verleden.

Volgend jaar ga je naar het vmbo. Je bent bang daar weer gepest te worden. Gezien alles wat je al hebt meegemaakt, begrijp ik je angst. Het kan echter ook een nieuwe start zijn. Misschien is daar wel de plaats waar mensen inzien hoe goed je bent. Misschien voel je je goed bij de mentor die je daar krijgt. Ik hoop het, want een mentor die je vertrouwt is een hele grote hulp.
Hoi

Ik weet het niet... Ik wil niet naar een psycholoog ik luister liever muziek en zondig me af van de rest ookal wil dat echt niet ik wil net zoals vroeger lekker spontaan praten nu kan en durf ik dat niet meer...... Ik weet het niet ik wil weer wat meer durven met praten enz... Snap je wat ik bedoel ik ben te verlegen en durf niks te zeggen en ik ben want minder socialer geworden daardoor dat vind ik zo jammer... Ik moet nog 7 weken volhouden op school
Ik vind me werk leuk maar ondanks dat wil ik toch zm plegen ik werk er net een week dus ze kennen me niet zo goed wat zouden zei doen als ik zm pleeg zouden ze dat jammer vinden? Geeft er iemand om mij?
Wat moet ik doen?

Gr k

- De tekst is verwijderd, is in strijd met de forumregels -
K

Alsjeblieft doe het niet!
Je vraagt geven er mensen om je? Ja die mensen zijn er ook zie je ze nu niet ze zijn er. En er komen er aldoor meer bij omdat je mensen gaat leren kennen in je leven.

Ronald
- Dit bericht is verwijderd door De Kindertelefoon, mbt forumregel 9 -
Je vindt het jammer dat het niet meer lukt gewoon spontaan te zijn. Je zou graag meer durven praten. Ik vermoed dat je weer socialer kan worden door met een psycholoog te praten. Ik weet dat je dat liever niet doet, maar soms kunnen dingen die je tegen je zin doet, tot goede resultaten leiden. Het gebeurt vaak dat mensen die naar een psycholoog gaan eerst tegen dat gesprek opkijken, maar als ze buitenkomen, inzien dat het een goed effect heeft gehad. Vaak is de stap om hulp te vragen de moeilijkste, en gaat het daarna beter.

Daarom verzoek ik je om een psycholoog te contacteren. Tips hierover kan je krijgen in een chat- of belsessie met de KinderTelefoon.

Ook al werk je nog niet zo lang bij je nieuwe baan, zijn daar vast mensen die om je geven. Het zou ze waarschijnlijk pijn doen als jij er niet meer bent.

De volgende stap lijkt mij het contacteren van een psycholoog. Dat kan eng lijken, maar die kan je echt helpen. Jij kan de sociale persoon worden die je wilt zijn, als je hulp zoekt. Psychologen zijn hiervoor opgeleid.
Hoi

Ik durf niet te vertellen dat ik naar een psycholoog wil...
Verder heb ik dr ook geen zinin en wil ik liever dood ik vind werken leuk maar sporten ook ik ga 3 keer in de week sporten en tja... Ik zou zo graag vaker willen werken om alle nare dingen te vergeten...

-tekst verwijderd i.v.m. overtreden forumregel 9-
Je kan een afspraak maken bij de huisarts, en luisteren naar wat die jou te bieden heeft. Je kan naar de huisarts zonder dat je ouders het weten. De huisarts heeft beroepsgeheim, en mag je ouders niet zomaar inlichten.
Heb je de contactgegevens van de huisarts? Een telefoonnummer of mailadres?

Ik vind het sterk van je dat je, ondanks dat je met deze moeilijke gedachten zit, sport en een baan hebt. Je hebt doorzettingsvermogen.
Het zou goed kunnen zijn dat je meer gaat werken en sporten. Je mentale gezondheid is belangrijker dan je schoolresultaten. Een regeling met school treffen dat je minder naar school moet om je meer op dingen te richten waar je je goed door gaat voelen, kan nuttig zijn.

Elke manier van zelfmoord doet pijn, en elke manier bezorgt andere mensen trauma's. Iemand verliezen door zelfmoord kan iemand een trauma bezorgen. De manier om je situatie aan te pakken met de minste pijn, is door door te zetten, en hulp te vragen. Op die manier kan jouw pijn verlicht worden, en voelen mensen rond jou de pijn van het verlies niet, aangezien je er nog bent.
Hoi

Minder naar is geen optie het mag toch niet en mensen gaan dan weer rare dingen over je zeggen omdat je niet meer op school bent...
-tekst verwijderd i.v.m. overtreden forumregel 9-

Gr
De nieuwsgierigheid van vele mensen doet ze vervelende vragen stellen. Het is jouw recht zaken privé te houden, maar ik begrijp dat het niet fijn is als mensen over je roddelen. Als je denkt dat voltijds naar school blijven gaan je de minste stress bezorgt, is dat misschien het beste.

Je oma is bij je. Ik ben ervan overtuigd dat je oma ook wilt dat je in leven blijft. Ze is er om je te beschermen.

Je hebt dingen waar je plezier in hebt, zoals je baan en sporten. Als je dood bent, kan je dat plezier nooit meer voelen. Als je dood bent, zie je de reactie van de mensen om je heen niet.

https://www.youtube.com/watch?v=H5EXcLSeQpM
Hoi.

Ik zie de reactie vanuit de hemel daar geloof ik in... Maarja het nare gevoel is sterker dan het plezier...

-tekst verwijderd i.v.m. overtreden forumregel 9-
Gr
-tekst verwijderd i.v.m. overtreden forumregel 9-
Dat het bij elke tegenslag erger wordt herken ik bij mezelf. Kleine dingen kunnen het zelfs erger maken. Op dit moment kan jij geholpen worden door een chatgesprek. Praten vind je eng, chatten ook? Voor mij is chatten een stuk minder eng.
https://www.kindertelefoon.nl/chat/

Als je ziek bent gaat het medisch team er eerst alles aan doen om je te doen genezen. Als je ongeneeslijk ziek bent, en ondraaglijk lijdt, kan je euthanasie aanvragen.

Als je niet weet wat je moet zeggen, kan het helpen je gevoelens op te schrijven of te tekenen. Woorden zijn niet altijd nodig, kleuren en vormen drukken het soms beter uit. Je zorgen uit je hoofd op papier zetten kan helpen.
Ik wil niet chatten ik weet niet wat ik moet zeggen...

-tekst verwijderd i.v.m. overtreden forumregel 9-

Gr
Als je chatten en bellen wat direct en eng vindt, wat ik begrijp, vind je mailen misschien fijn. Hier kan je hulp krijgen via mail: https://email.zelfmoord1813.be
Je kan je baseren op wat je hier geschreven hebt. Je kan eventueel knippen en plakken in je bericht hier om de mail op te stellen.
Jullie zijn zo sterk echt waar ❤️❤️

Reageer