Voor de trein



Toon eerste bericht

125 reacties

Je kan bij je leerlingenbegeleiding aangeven dat je liever hebt dat jullie eerst wat gesprekken hebben zonder dat je ouders ingelicht worden. Misschien kunnen jullie eerst bespreken hoe jullie het gaan aanpakken.

Als je ouders elke dag vragen hoe het met je gaat, is dat uit bezorgdheid. Als mijn zoon met zo'n heftig verhaal naar mij zou komen, zou ik ook bezorgd zijn. Ik begrijp dat het vervelend kan zijn als ze de hele tijd vragen of het gaat. Iets wat mijn mentor aan mij voorgesteld heeft is een schriftje dat in de woonkamer ligt. In dat schriftje kan ik iets opschrijven als ik dat wil, bv. als er iets gebeurd is. Mijn moeder kan in dat schriftje kijken, en op die manier hoef ik niet rechtstreeks dingen te zeggen, maar kan ik dat via dat schriftje doen. Zo'n schriftje kan voor je ouders een geruststelling zijn dat jij een manier hebt om met hen te communiceren. Vind je dat wat? Dit kan je aan de leerlingenbegeleider voorstellen. Zij kunnen met je ouders bespreken hoe ze jou kunnen helpen. Jij kan aangeven wat je fijn en wat je niet fijn vindt.
Het pesten is veel te ver gegaan. Jij wordt hier heel ongelukkig van. De dingen die ze tegen je zeggen zijn belachelijk.

Je hebt ruzie gehad met je moeder. Dat zij tegen je zegt dat je niet boos mag worden en niet mag schelden terwijl zij dat wel doet is niet rechtvaardig. Zij begrijpt waarschijnlijk niet waar jouw boosheid vandaan kwam. Ik denk dat dit het moment is waar je haar over het pesten moet vertellen. Vertel maar wat er vandaag, en al die vorige keren, gebeurd is. Ik vermoed dat ze jouw woede zal begrijpen.

Het leven is jou wel gegund. Het is jammer dat er een paar triestige individuen zijn die, waarschijnlijk uit verveling of eigen frustratie, anderen lastigvallen. Dit hoeft de rest van je leven niet te bepalen. Je bent erg gekwetst door wat die pesters zeggen, wat heel begrijpelijk is, maar kiezen om uit het leven te stappen is hier niet de juiste oplossing.

Aangezien de beledigingen van die pesters je heel ongelukkig hebben gemaakt, ben je hier misschien mee geholpen: https://www.113.nl

Kan je aan je moeder, vader of mentor zeggen wat er aan de hand is? Of kan je ze een brief schrijven? Dit communiceren is nu belangrijk. Het pesten is veel te hard uit de hand gelopen. Je kan aan je ouders of mentor vertellen over de pesters, hoe ongelukkig het je maakt, en welke gevolgen dit voor je heeft, bv. je gedachten aan zelfmoord.
- aangepast door de Kindertelefoon ivm duidelijkheid.-

De enige die die pestkoppen kan geven wat ze verdienen, ben jij. Als jij dit met iemand deelt, bv. je familie, zullen ze inzien wat voor personen die pestkoppen zijn, en kan jij met je eigen ogen zien hoe zij gestraft worden.

Je hoeft niet te sterven om rechtvaardigheid te bekomen. De juiste manier om rechtvaardigheid te bekomen, is door dit met iemand te delen. Als jij in opstand komt tegen de pestkoppen, is de kans groot dat je niet alleen jezelf helpt, maar ook andere (toekomstige) slachtoffers van de pestkoppen.

Hoe moeilijk het nu ook is, hoe veel verdriet je nu ook voelt, blijf doorzetten. Je kan er komen, als je nu doorzet, en de stap naar hulp zet. Ik zou heel trots op jou zijn als je dit met iemand deelt, bv. je familie of mentor.
Ik heb wel eens gevochten met ze omdat ze me zo zaten uit tedagen maar zij zijn veel groter en niemand helpt me


Gr mij
Je mentor kan je helpen, een leerlingenbegeleider of een ouder kan je helpen. Er zijn heel veel mensen die jou kunnen helpen. Dat de pesters groter zijn dan jou zal dan wel fysiek zijn, want mentaal vind ik jou veel groter. Jij bent, ondanks hun belachelijk gedrag, blijven doorzetten.

Ik zou het heel jammer vinden als je zelfmoord pleegt. Ik ken je niet in het echt, maar iemand op zo'n jonge leeftijd verliezen door pesters vind ik heel erg.

Dat je moet huilen is normaal. Je bent heel erg gekwetst, en het is goed dat je je tranen laat komen, en ze niet inhoudt.

Je hebt al een grote, positieve stap gezet door naar hier te komen met je problemen. Dat heb je verstandig gedaan. De volgende stap lijkt me iemand in vertrouwen nemen die je kan helpen. Ze nemen jou serieus als je eerlijk bent. Zelfmoordgedachten zijn een serieuze zaak.

Helpt het als ik, ook al is het via internet, jou een knuffel geef? Het is het idee en de intentie die tellen, dus bij deze: *virtual hug*
Hoi

Iemand in vertrouwen... Ik weet het niet maar ik ga een afscheidsbrief schrijven en dat laat ik op me laptop staan en dan verwijs ik ze ook door naar kinderforum want iemand in vertrouwen nemen lukt niet meer naar al die tijd dat ik gekwetst ben

Gr
Hoi

Ik mag de mentor en andere docenten niet dus dat word hem niet.

Gr
Iemand in vertrouwen nemen kan eng zijn, zeker als je al vaak gekwetst bent geweest. Je mentor en andere docenten mag je niet, dan zoeken we iemand anders. Is er een leerlingenbegeleider die je mag? Of je huisarts? Je familie, een nonkel of tante, je moeder, ook al doet ze soms moeilijk?

Wat zou je in de afscheidsbrief schrijven? De dingen die je daarin schrijft, kan je aan je ouders laten lezen, zodat ze weten wat er gaande is. Jij hoeft niet te sterven als je die brief afgeeft, integendeel, dat kan het begin zijn van een betere periode, Ć©Ć©n waarin je hulp krijgt.

Iemand in vertrouwen nemen voelt soms aan als een risico, dat begrijp ik. Soms moet je dat risico nemen. Hulp vragen lijkt nu moeilijk, maar zelfmoord plegen is nog zo veel moeilijker. Echt.
Hoi

Geen ouders ik wil het liefst niet dat zei iets weten van mijn pesten en zelfmoord en ik wil ook niet naar leerlingbegeleider. Maar zm plegen is moeilijk klopt. Ik weet niet iemand om in vertrouwen te nemen huis arts kom ik tevaak en geen familie.

Ik weet het echt niet meer
Je hebt liever geen familie en geen leerlingenbegeleider. Bij de huisarts kom je te vaak. In sommige gevallen kan dat een voordeel zijn. Je verhaal doen bij iemand die je al kent is soms minder eng. Aan de andere kant kan het soms fijn zijn iemand voor je te hebben die je helemaal niet kent, omdat je je daar beter bij voelt.

Als jij aanvoelt dat je je beter voelt bij iemand die je niet kent, kan je aan je huidige huisarts vragen je door te verwijzen naar een andere huisarts of psycholoog. Je huisarts heeft geheimhoudingsplicht, beroepsgeheim, en mag niet zomaar je ouders inlichten. Als hij/zij jou vraagt waarom je van huisarts wilt veranderen of een psycholoog wilt, is het jouw recht dat voor jezelf te houden.

Denk je dat je je goed kan voelen bij een huisarts of psycholoog die je niet kent? Het lijkt me aangewezen dat je met iemand praat. Je voelt je vast veel beter als je dit met iemand gedeeld hebt. Huisartsen en psychologen hebben in hun opleiding geleerd met dit soort zaken om te gaan.

Alle manieren om jezelf van het leven te ontnemen doen pijn, fysiek en mentaal. Je eigen leven nemen gaat in tegen de overlevingsreflex die in je zit. Ongelukkig sterven lijkt me heel eng. Het besef dat je niet weet wat volgt of wat er gaat gebeuren. Een natuurlijke dood in vrede met mezelf en mijn omgeving lijkt me fijner.
Hoi

Ik weet het echt niet meer maar opzich wil k wel naar een psycholoog maar dan denken mensen dat ik gek ben. Ik wik gewoon dood.... Ik krijg mijn leven niet meer zoals ik het wou...


Gr
Jij kan je leven nog wel krijgen zoals je het wilde. Nu is het moeilijk, maar betere tijden zijn onderweg.
Mensen die denken dat je gek bent als je naar een psycholoog gaat, weten niet wat een psycholoog inhoudt. Psychologen zijn er voor kleine en grote problemen. Sommige mensen gaan elke maand naar de psycholoog, omdat ze die uitlaatklep nodig hebben. Zijn die mensen dan gek? Nee. Ze zijn verstandig, aangezien ze hun mentale gezondheid goed onderhouden.

Jij hoeft niet aan iedereen te vertellen dat je naar een psycholoog gaat. Jij vertelt dat aan wie je het wilt vertellen. De leerlingenbegeleiding of de huisarts kan je naar een psycholoog doorverwijzen. De leerlingenbegeleiding betrek je er liever niet bij, maar je huisarts is als ik het goed begrijp nog steeds een optie. Je kan een afspraak maken of via mail vragen om een doorverwijzing. Je huisarts kent de procedure, en zal hier discreet mee omgaan.

Door de problemen en pijn waar je momenteel mee zit, kan het moeilijk zijn de mooie dingen en kansen in het leven te zien. Een psycholoog kan je hiermee helpen. Samen kunnen jullie naar een oplossing zoeken, en jou doen inzien dat je het waard bent, en dat er nog een mooi leven voor jou te wachten kan staan.
Hoi

Ik ga liever ook niet naar de huisarts mij ouders gaan erook heen en ik zie mijn leven niet meer rooskleurig ik wil het niet meer misschien krijg ik er ooit spijt van maar dan heb ik wel de rust... Ik wou dat ik een ziekte had dan had ik een reden om euthanasie te plegen nu heb ik geen reden...


Gr
Dat je ouders naar dezelfde huisarts gaan, wil niet zeggen dat je huisarts het recht heeft hen in te lichten. Jij kan aangeven dat je wilt dat wat tussen de huisarts en jou gebeurt tussen jullie blijft, en je huisarts moet dat respecteren.
Je kan bellen of chatten met de KinderTelefoon. Ook dit kan je doen zonder dat je ouders ervan weten. Bij de KinderTelefoon luisteren ze naar je, en hebben ze advies voor je. Misschien weten zij iemand waar jij naartoe kan.

Ik zie mijn leven ook niet rooskleurig. Echter weet ik niet wat de toekomst brengt, daarom leef ik verder.
Je valt er niet buiten want er zijn meer die er buiten vallen waar door ze binnen een andere groep vallen jij hebt jou groep alleen nog niet gevonden...
Hoi

Wanneer vind ik mijn groep?
Want ik ben heel ongelukkig ik haat mijn leven ik wil dood. Ik wil rust en gelukkig zijn
Het kan oneerlijk lijken dat je de juiste vrienden nog niet bent tegengekomen, hoewel je ze verdient. Vroeg of laat zul je ze ontmoeten, wanneer de tijd daar is. Er zijn zeker mensen die je weten te appreciƫren. Rust en gelukkig zijn kan je ervaren als je leeft, ook al is het nu moeilijk.

Heb je een initiatief genomen tot het aanspreken van hulp? Ik vermoed dat, als het pesten aangepakt wordt, je je al een stuk beter zal voelen.
Hoi

Het is nu vooral uitschelden en rasistische opmerkingen het pesten was vooral verleden maar dat blijft altijd bij me en dat heeft me veranderd...... Ik kan het niet terugdraaien.... ik heb nu ook geen vrienden

- tekst verwijderd i.v.m. overtreden forumregel 9 -


Gr
Uitschelden en rascistische opmerkingen zijn naar mijn mening pesten. Je zegt dat het pesten vooral verleden was, maar naar wat jij vertelt vind ik dat het nog steeds bezig is.

Nare gebeurtenissen kunnen je beĆÆnvloeden. Ze laten een litteken achter waar je moet mee leren leven. Je kan er echter mee leren leven.

Je had niemand om erover te praten. Dat moet het nog zwaarder gemaakt hebben. Er nu over praten kan het lijden verzachten. Als je het gevoel hebt dat je niet de juiste personen kent om mee te praten, kan je je richten tot personen die als job voor het helpen van mensen hebben gekozen. Dit zijn bv. je huisarts, een psycholoog, de moderators van de KinderTelefoon, enz.

Je kan een volgende stap zetten door met de KinderTelefoon te bellen of te chatten. Je ouders hoeven dit niet te weten, en je bent anoniem. Met een moderator praten kan je een fijn gevoel geven. Info vind je hier: https://www.kindertelefoon.nl/over-ons/actief-verwijzen-naar-veilig-thuis/ onderaan de pagina.
De bel- en chatsessies zijn beschikbaar van 11.00-21.00 uur, dus misschien kan je dat morgen eens proberen? Op het forum kan je 24/7 terecht.

Je bent niet aan het einde van je leven. Nu voel je je misschien leeg en uitgeleefd, maar dat gevoel is niet per se blijvend. Het kan dat je binnen een paar jaar terugkijkt naar dit moment, en trots bent op mezelf omdat je bent blijven doorzetten, en op die manier gelukkiger bent geworden. Misschien is het nu moeilijk voor jou een positieve toekomst in te beelden, maar het is mogelijk.
Wachten met zm tot je 18 bent dan kun je toch terug naar china en misch je echte ouders zoeken.
Wel eerst wat werken voor t reisgeld.?
Hoi

Ik denk nog steeds aan zm... Heel erg ik heb nu een nieuw baantje ik vind het heel leuk en jammer dat ik niet kan stoppen om te werken want ik wil later bij de politie en daar heb ik een opleiding voor nodig anders ging ik fulltime werken want dat vind ik leuker. Ik mag helpen in de keuken van een restaurant en bedienen dat vind ik leuk want ik vind het leuk om met mensen om te gaan en mensen te helpen daarom ga ik bij de politie werken en dan krijg ik wss ook met zm te maken.. . en ik heb me leven ook verpest doordat ik havo 3 heb overgedaan en dan toch naar vmbo ga dan heb ik er 1 jaar langer over gedaan om op deze kut school te blijven... Het is dat ik een diploma nodig heb anders was k allang gestopt...

Kennen jullie 13 reasons why? Ik hoorde mensen erover en ik ging k ijken dat meisje heeft ook zelfmoord gepleegd en dat wil ik ook dan laat ik zien wat er mis is met mij en de wereld...

Ik denk teveel aan zm ik wil en kan het niet meer?

Gr
Fijn dat je een baantje hebt dat je leuk vindt. Mooie toekomstplannen ook, bij de politie. Je wilt graag mensen helpen, dat is heel mooi van jou.

Soms kan school echt vervelend zijn, en aanvoelen als tijdverspilling. Jammer genoeg heb je voor veel beroepen een diploma nodig, dus school skippen heeft zijn gevolgen.

Het kan vervelend zijn dat je een jaar moet overdoen, waardoor je nog langer op school moet blijven. Als je het op levensschaal bekijkt, stelt Ć©Ć©n jaar niet veel voor, maar op dit moment kan het als veel aanvoelen.

De serie 13 Reasons Why sprak mij ook heel erg aan. Het ding is dat Hannah helemaal niet had moeten sterven om bepaalde mensen te tonen hoe fout ze bezig waren. De tapes waren een goed initiatief, om duidelijk te maken waar het misgelopen was, en waarom ze zich zo ongelukkig voelde, maar haar eigen leven nemen was zonde. Net zoals jij is zij een goed persoon die het leven verdient. Daarom is het belangrijk nu door te zetten.

Jij hoeft geen zelfmoord te plegen om mensen te doen inzien dat ze fout bezig zijn. Jij hebt volgens mij een goede ingesteldheid, dat bevestigen je toekomstplannen bij de politie. Je wilt mensen helpen, wat jou belangrijk maakt op deze wereld. Jij kan mensen doen inzien dat ze fout bezig waren.

Ergens loopt er een Clay en Toby rond voor jou, die jou willen helpen en steunen. Misschien heb je ze nog niet ontmoet, of maken ze niet duidelijk dat jij veel voor hen betekent, maar dat komt. Op een dag zien mensen in wat je waard bent.
Hoi

Wanneer geven mensen om mij? Het is telaat want ik heb maar 1 jeugd zeiden mij ouders altijd laat het niet verpesten....
Het is te laat ik heb nog niemand gezien die me wou helpen of wat dan ook... Ik zou graag andere mensen helpen daarom de politie.
Ik weet het gewoon niet meer ik voel een diepe leegte en eenzaamheid ik zit tevaak op dit forum dat betekent teveel tijd en eenzaamheid... Ik heb geen leven meer... Wanneer gaan mensen mij accepteren zoals ik ben?

Ik heb wel een paar fake friends gehad ze gingen met me om maar als ik hun nodig had omdat ik bleef zitten in de 3e wilden ze niet meer met mij omgaan sindsdien heb ik echt geen vrienden meer...

Pfffff ik weet het niet als ik de kans krijg miss pleeg ik dan zm... Ik zou ook graag alles van 13 reasons why kijken alleen ik kom tijd te kort ik luister elke dag naar muziek om me iets beter te voelen ik leer niet meer maar luister naar muziek... Ooit hoop ik dat mensen elkaar in hun waarde laten.
Ik hoop dat andere dit lezen, ?

~Start again~

Gr K

- De tekst is verwijderd, is in strijd met de forumregels -
Er zijn mensen die een nare jeugd hebben gehad, maar met doorzetten na hun jeugd een schitterende tijd hebben. Gebeurtenissen in je verleden hoeven niet te bepalen hoe je verdere leven loopt.

Ik vind het jammer dat mijn kindertijd niet de onbezorgde kindertijd was die vele kinderen lijken gehad te hebben. Mijn jeugd is ook niet altijd zo fijn geweest. Wat de toekomst voor mij brengt, weet ik niet, maar ik probeer er het beste van te maken.

Het is jammer dat mensen rond je heen jouw goedheid niet inzien. Jij wilt er zijn voor anderen, anderen zouden er moeten zijn voor jou.

Jammer dat die vrienden het contact niet onderhielden. Als ze jou niet wisten te appreciƫren, verdien jij beter. Het kan niet anders dat op een dag mensen inzien wat jij waard bent. Het kan dat dat tot nu toe nog niet gebeurd is, maar het moment komt.

Als muziek ervoor zorgt dat jij je beter gaat voelen, kan dat een goede tijdsbesteding zijn.

Ik zou het jammer vinden als jij doodgaat. Goede personen als jij zijn nodig op deze wereld. Je voelt je heel ongelukkig. Misschien kan deze site je steun bieden: https://www.zelfmoord1813.be/zelfhulp
Hoi

Begrijp me aub ik ben anders geworden door het pesten en omdat ik ben geadopteerd dat heeft mij heel erg veranderd ik ben minder sociaal en terughoudend en verlegen geworden ik durf niet zoveel te zeggen tegen mensen... Dan kijken mensen mij weer raar aan.
Mijn verleden heeft teveel invloed dus het zou nooit meer worden zoals het had moeten worden...

~I wanna start again~

Gr

Ps ik blijf sws nog een jaar op dit forum tenzij ik zm heb gepleegd want volgend jaar moet k naar vmbo daar zou k wel weer gepest worden want dat zijn stumpers die het leuk vinden mensen te treiteren ik ben bang...

Reageer