Voor de trein



Toon eerste bericht

125 reacties

Je kan de brief bv. aan je pleegouders of mentor geven. Zij lijken me personen die je kunnen doorverwijzen naar professionele hulp. Ook hier kunnen ze je helpen: https://www.kindertelefoon.nl/over-ons/actief-verwijzen-naar-veilig-thuis/
Die pagina zou er niet zijn als die geen mensen hielp. Zou je het eens willen proberen?

Het is zowat onmogelijk dat je euthanasiemiddelen online zou kunnen krijgen. Daar is heel, heel strenge controle op. Het zou ook kunnen dat ze dat paketje in de post onderscheppen, het terugleiden naar jouw naam, en je vragen waarom je die middelen besteld hebt. Op die manier krijg je vast hulp, maar al dat gedoe kan je vermijden, door meteen hulp te vragen.

Ik vind dat ik onrechtvaardig behandel word, net als veel mensen dat worden. Ik doe mijn best, doe vriendelijk, maar krijg alleen beledigingen in de plaats. Daarnaast komt erbij dat ik blijf horen hoe onschuldige mensen pijn wordt gedaan, en het idee van in zo'n wereld te leven, maakt me moedeloos. Daarnaast maak ik me ook zorgen om mijn toekomst. Ik zie niet in wat ik kan.
Daarom vind ik kracht in de gedachte dat ik nog jong ben, en dat het allemaal nog kan veranderen. Wie weet welke personen kom ik nog allemaal tegen. Wie weet kan ik mijn dromen toch waarmaken, en in Japan gaan werken (is weer typisch voor mij een droom te hebben aan de andere kant van de wereld). Daarbij wil ik, voor zover ik kan, proberen bijdragen aan het dragelijker maken van het leven voor anderen. Ik wil de onrechtvaardigheid uit de wereld helpen, alleen weet ik nog niet hoe. Gelukkig heb ik nog veel tijd om daarover na te denken.

Ergens lopen er personen rond die jou nodig hebben. Misschien heb je die nog niet ontmoet, maar ze zijn er wel. Als je later terugkijkt op deze situatie, is de kans groot dat je zal inzien dat het het doorzetten waard was. Er loopt iemand rond die zich afvraagt hoe het is iemand als jou te ontmoeten. Als je niet wilt leven voor de personen die je nu kent, kan je proberen te leven voor de personen die je nog gaat ontmoeten.

Aangezien jij al een hoop hebt meegemaakt, weet jij hoeveel pijn het kan doen om bv. gepest te worden, en zal je dit niet bij anderen doen. Dat maakt dat we jou nodig hebben. Jij bent een persoon die van deze wereld een draaglijkere plek kan maken.
Hoi

Ik heb hetzelfde ik snap niet waarom mensen zo triest kunnen zijn en waarom mensen zo kunnen leven...
- Bericht aangepast door de Kindertelefoon -


Gr
Badge +2
Hallo K anoniem,

Wij hebben je reacties aangepast omdat deze in strijd zijn met forumregel 9, wil je erop letten dat je geen illegale informatie deelt op het forum?
9. Plaats geen illegale, schadelijke en/of choquerende content of links in je bericht op het forum. Het geven van of vragen om tips bij bijvoorbeeld zelfdoding, anorexia, illegale activiteiten of zelfbeschadiging is daarom ook niet toegestaan. Aankondigingen van zelfdoding worden verwijderd. Topics over deze onderwerpen zijn wel toegestaan.

Groet,
De Kindertelefoon
Als je hier de naam of het linkje van die site geeft, gaat dat in tegen de forumregels. Je mag geen middelen promoten waarmee je je leven kan beëindigen. Daarbij zou het jammer zijn als mensen die link gaan gebruiken, en op een site met onbetrouwbare producten terechtkomen. Die site kan zich voordoen als een Nederlandse site, maar als je er zomaar euthanasiemiddelen kan krijgen, is die niet te vertrouwen.

Net omdat er trieste mensen zijn, is het belangrijk dat goede mensen, zoals jij, blijven leven. De wereld kan het niet meer aan goede mensen te verliezen.

Wat je ook doet, blijf alsjeblieft leven. Ik hoop dat mijn woorden tot je doordringen, en dat je inziet dat je het leven waard bent.
Hoi

Zit jij ook nog opschool?
Want ik ben helemaal klaar met school ik haat school elke dag ga ik er weer met moeite naar toe want mensen gaan roddelen over mij als ik langs fiets dan doen ze altijd dat vind ik zo triest...

Gr
Belachelijk gedrag van die mensen. Er is zo'n quote: 'Don't worry about those who talk behind your back. They are behind you for a reason.'

Ik moet naar school. Ik heb bekeken of ik mijn diploma kan halen met zelfstudie, dat ik zelf studeer en examens afleg, maar niet meer naar school moet. Dat is me niet gelukt.

Je kan naar je mentor, afdelingsleider, conrector of leerlingenbegeleider gaan en de situatie, o.a. het gedrag van de pesters, uitleggen. Ik hoop dat ze dan de ernst van de situatie inzien. Als school jou zo ongelukkig maakt, is er misschien een mogelijkheid dat je meer van thuis uit kan doen.
Hoi

Ik ben vandaag jarig en ik wilde helmaal niet mijn verjaardag vieren ik voel me nu zo ongelukkig ik wil het niet meer... Ik moet morgen weer naar school ik wil dat niet... Ik haat mijn leven?? ik wil en kan het niet meer?het word alleen maar ergee?

Gr me
Als je verjaardag je ongelukkig maakt, kan je het proberen te bekijken als een dag als alle anderen. Je wordt elke dag ouder, alleen is het vandaag toevallig 16 jaar geleden dat je geboren bent.
Aan de andere kant wil ik het niet minimaliseren, aangezien het heel sterk is van jou dat je, ondanks moeilijkheden, bent blijven doorzetten. Van mij krijg je de beste wensen voor je leven. Jammer genoeg kan ik geen feestje voor je geven, anders had ik dat gedaan.

Ik heb nogal een obsessie met dingen uit Japan. Hier is een video speciaal voor jou: https://www.youtube.com/watch?v=a14jBY9EqQw
Happy birthday op een Japans instrument. Is eens wat anders. Ik hoop dat je het mooi vindt.

Je zei dat je hulp ging zoeken als het echt niet meer ging. Volgens mij is dit het juiste moment daarvoor. Zijn je pleegouders thuis? Kan je nu naar ze toegaan, en zeggen dat het niet goed met je gaat?
Hoe is de sfeer is huis momenteel?

Als jij mijn zoon zou zijn, zou ik je even tijd geven om tot rust te komen, en samen een oplossing voor je verdrietige gevoelens te zoeken. Misschien mag je van je pleegouders wel even thuisblijven als je uitlegt hoe het op school gaat. Thuisblijven zonder daar een verklaring voor te geven gaat niet, maar als jij eerlijk bent over hoe het met je gaat, kan het dat ze inzien dat school niet een goede plek is voor jou op het moment.

Dit is een fragment uit mijn lievelingsfilm, The Last Samurai: https://www.youtube.com/watch?v=g2lMcgvixN0
In het begin zie je hoe Algren (de man met het bruine haar) verliest. Door te blijven oefenen en te blijven doorzetten kan hij uiteindelijk toch gelijkspel behalen. Net zoals Algren kan jij door doorzetten gelijkspel behalen, en het respect krijgen dat je verdient.

Heb je al eens naar één van de vorige linkjes gekeken?
https://www.kindertelefoon.nl/over-ons/actief-verwijzen-naar-veilig-thuis/
https://www.113.nl
Is een afspraak met de huisarts mogelijk?
Hoi

Dat ik op dit forum zit op mijn verjaardag vind ik toch wel een diepte punt daarom ben ik er klaar mee. maar ik heb al eens gezegt dat ik niet goed in me vel zit dat weten ze wel ik had me gesneden maar ik wil geen hulp van mij ouders... Ik wil gewoon dood zodat ik me nergens meer druk om hoef te maken ? ik wil ook niet naar de huisarts dat durf ik niet doordat ik zo gepest ben ben ik verlegen geworden en durf ik niet veel te zeggen ook niet op school anders gaan ze er weer opin.......
Ik heb een bijbaan is het raar als ik wel naar het werk ga en niet naar school? Want het werken is meestal afleiding voor alles wat er gebeurt maar soms ook niet dan is de gedachte zo sterk dat ik er elke dag aandenk....


Gr
Ik zou je graag die site geven met die euthanasie middelen maar dat mag niet van kindertelefoon
Ik ben ook heel verlegen, en mij helpt het me uit te drukken via schrijven. Je kan een tekst schrijven waarin je uitlegt hoe je je voelt. Je kan je eventueel baseren op je topic hier. Je kan ook deze topic laten lezen door bv. de huisarts, maar alleen als je dat fijn vindt.
Je huisarts en ouders kan je ook mailen.
Ik vind persoonlijk een brief afgeven of een mail sturen minder eng dan in een gesprek mijn verhaal doen.

Je wilt dood zodat je je nergens druk om hoeft te maken. Daaruit leid ik af dat je wilt leven, maar zonder zorgen. Je kan van je problemen afkomen, ook door te leven. Dit hoef je niet alleen te doen, er is hulp. Die hulp was er niet geweest als er niemand was die die nodig had.

Naar mijn gevoel is het goed als school hierop in gaat. Ik durf ook niets te zeggen, uit angst dat het "gedoe" wordt, maar toen heb ik eens aangegeven dat ik hulp nodig had, en is er vanalles gebeurd op school, maar uiteindelijk was het wel beter zo. Ook al lijkt het "gedoe", het kan helpen.

Als werken jou een positieve afleiding biedt, is het goed je daarop te richten. Je voelt je momenteel ongelukkig, en dan is het goed te focussen op de dingen die je van dat nare gevoel kunnen afleiden. Als dat werk goed voelt, kan je erin doorzetten. Als je het gevoel hebt dat dat werk je niet helpt, stop je er best (tijdelijk) mee.

Hoe hebben je pleegouders gereageerd toen je zei dat je niet goed in je vel zat?
Hoi

Ze zeide niet zoveel toen ik dat zei
Maar hoe moet ik vertellen op school dat het niet goed gaat met me??


Gr k
Hoi

Ik zou graag vrienden willen hebben ik heb zo me best gedaan om goede vrienden te zoeken maar ik ben verlegen en zeg niet zoveel en ik ben 4 keer van school gegaan omdat ik adhd had... Ik haat me leven ik wil dood... Muziek is het enige waar ik me troost in kan vinden...


Gr
Je kan aan je mentor of een andere leerkracht die je vertrouwt vragen of jullie een gesprek kunnen hebben. Je kan om die afspraak te maken ook een mail sturen. In die mail kan je de situatie al een beetje uitleggen, maar dat hoeft niet. Je kan in die mail ook enkel een mentorgesprek / gesprek met een leraar aanvragen.

Je kan met de leerlingenbegeleiding een afspraak maken. Ook zij kunnen je helpen. Als je je mentor niet zo fijn vindt, en er is geen andere leerkracht waar je mee zou willen praten, is de leerlingenbegeleiding een mooie optie. Zij hebben ervaring met dit soort zaken. Jij zou niet de eerste zijn die met dit soort gevoelens en problemen naar hen komt. Ze zijn er voor je. Het is hun job jou te helpen en te steunen.

Het is heel frustrerend als je je best doet, en niet de vrienden krijgt die je verdient. Jij bent waarschijnlijk vriendelijk, maar mensen doen niet vriendelijk terug. Dat is heel stom van hen. Vroeg of laat zullen mensen rond jou inzien wat voor een goed persoon jij bent, en wat ze gemist hebben door jouw goedheid niet te willen inzien.

Muziek is een troost voor veel mensen. Als muziek je troost biedt, is het goed daar wat meer aandacht in te steken. Als je je naar voelt, focus je best op dingen die je goed doen voelen, en laat je nare dingen best zo veel mogelijk achterwegen.

Verlegen zijn is ok. Het kan het soms lastig maken om vrienden te maken, maar het is zeker niet hopeloos.

Zie je het zitten met school te praten over je situatie? Met een vertrouwde leerkracht of een leerlingenbegeleider? Als je dat doet, kunnen zij je helpen, en is de kans groot dat je je snel beter zal voelen. Daarnaast zou ik heel trots op je zijn als je om hulp vraagt, aangezien daar moed voor nodig is. Die moed zit in je, en je kan het.
Hoi

Is het verstandig als ik ga vragen op insta met een poll : als ik zelfmoord wil plegen houd je me dan tegen?? Want als ik dat doe gaan me klasgenoten en andere mensen zich zorgen maken en dan moet ik weer met de psycholoog van school praten dat wil ik niet ik mag haar niet.

Is het verstandig ja of nee want ik ben benieuwd wie er wel om me geven en wie niet

Gr
Hoi

Ik durf niet te zeggen dat het slecht met me gaat ik weet niet wat ik moet zeggen...

Heb jij ook tegen docenten gezegt dat het slecht gaat met jou?

Gr
Het lijkt me handiger om naar de leerlingenbegeleiding te gaan, en aan te geven dat je geen klik hebt met die psycholoog. Ze kunnen misschien een andere psycholoog voor jou regelen.
Het is heel normaal dat je soms geen klik hebt met sommige mensen. Daarom zijn er meerdere psychologen, elk met een eigen aanpak. Als jij op school aangeeft dat je graag een andere psycholoog spreekt, kunnen ze je eventueel doorverwijzen naar een psycholoog waar je je wel goed bij kan voelen.

Ik kan je vertellen dat er meer mensen om je geven dan je vermoedt. Ze laten dat misschien niet altijd merken, maar ze geven om je.
Je kan een brief of mail schrijven. Zoals je hier je problemen hebt opgeschreven, kan je dat in een brief doen. Je kan je topic kopiëren in een mail, en die versturen. Zo weten ze wat er aan de hand is.

Ik heb op school ook aangegeven dat het niet goed ging. Daar heb ik gesprekken voor gehad bij een psychiater, en dat hielp best.
Hoi

Hoe heb jij verteld dat het slecht ging met jou???
Ik heb jou tekst ook gelezen ik begrijp jou ook heel goed


Gr
Ik had een brief geschreven aan mijn moeder, en zij heeft mijn psychiater en school gecontacteerd. Je schrijft best een brief naar iemand die je vertrouwt, waarvan je weet dat ze de juiste mensen kunnen inschakelen.
Hoi

Maar ik las je bericht maar je moeder was boos zei je maar... Ik vertrouw niemand...

Gr
Mijn moeder is soms boos. Toen ik die brief gaf, dacht ik dat ze boos ging zijn, maar dat viel mee. Toen heeft ze de juiste hulp ingeschakeld. Soms doet ze nog wel boos, maar dankzij de hulp sta ik er niet alleen voor.

Er zijn mensen die je kan vertrouwen, alleen kan het moeilijk zijn ze dat vertrouwen te gunnen. Ik begrijp dat het moeilijk kan zijn anderen te vertrouwen als je zelf al zo veel pijn hebt gehad, maar soms moet je dat risico nemen. Je kan een mail naar een leerlingenbegeleider sturen, met daarin wat je hier geschreven hebt. Wat je vertelt is aan jou. Jij kiest wat je wanneer vertelt. Je hoeft niet per se alles in één keer te vertellen. Je kan een beetje vertellen, en dan bekijken of je die persoon vertrouwt. Als het vertrouwen goed voelt, kan je meer vertellen.
Hoi

Ik heb iemand die ook uit china komt ze heeft hetzelfde elke keer als ze zegt gaat het goed met je zeg ik ja want als k nee zeg maakt ze zich miss zorgen dat doe ik ook bij andere mensen
Dat je andere mensen zorgen wilt besparen is heel lief van jou, maar verlies jezelf niet uit het oog. Jij mag aangeven hoe het met je gaat, en wanneer je hulp nodig hebt. Die persoon die ook uit China komt is bekommert om jou, en volgens mij heeft zij een vermoeden dat het niet zo goed met je gaat als jij haar wilt doen geloven.
Je kan eerlijk tegen haar zijn. Zij zal zich vast opgelucht voelen als jij haar de waarheid hebt verteld, zodat jullie samen aan de slag kunnen op zoek naar een oplossing. Jullie hoeven dit niet alleen te doen, er is hulp. Zij kan jou helpen met het zoeken naar een psycholoog waar jij je goed bij voelt. Er zijn zeker psychologen waar je je goed bij voelt, ook al is dat niet het geval bij die psycholoog op school.

Je doet jezelf sterk voor voor andere mensen. Die andere mensen zijn ook bekommerd op jou, en hebben vast ook door dat je je sterker voordoet dan je je voelt. Het is ok iemand in vertrouwen te nemen. Daar is je medemens voor. Je zal ze opgelucht doen voelen als je hen de waarheid vertelt. Samen kunnen jullie hulp zoeken, en hoewel je dit nu misschien niet gelooft, kan het allemaal beter worden. Jij kan gelukkig worden.
Hoi

Hulp? Dan heb ik er toch meer gezeik bij met me ouders die wil ik dit niet laten weten dan gaan ze elke dag vragen hoe gaat het en dan heb ik geen vrijheid meer


Gr

Reageer