Voor de trein



Toon eerste bericht

125 reacties

Ik vind het fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het niet meer ziet zitten...

Gr
Ik ben 15
Beste K anoniem en Agirl2002,

Wat goed dat jullie steun aan elkaar hebben! Let erop dat jullie geen verdere persoonsgegevens over jezelf plaatsen (forumregel 6). Daarnaast is het ook niet de bedoeling dat dit een chatgesprek wordt, hierdoor kan het zijn dat anderen zich geremd voelen om mee te doen aan het topic (forumregel 7).

6. Plaats in je bericht geen persoonsgegevens
Jouw anonimiteit is jouw eigen verantwoordelijkheid. Geef alleen je voornaam of een fictieve naam op. Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadressen, profielen en dergelijke.

7. Dating is niet toegestaan
Dating van forumleden via het forum van de Kindertelefoon of het forum gebruiken als chat is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum en ook het uitwisselen van gegevens.

Lees de forumregels nog even goed na op https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/forumregels-de-kindertelefoon-28400.

Groetjes,

Danielle V
(De Kindertelefoon)
Beste Dannielle Van

Excuus voor dat ik zal erop letten
Ik bedoel V ?
Maar wij delen niet eens persoonsgegevens...
Hey ik had dit ook een keer zei ik op school letterlijk ik kan beter dood zijn dan dat ik nog leef
Hendrik dan gaan mensen zich druk maken om je dat had ik ook en dat is vervelend
Dat hoef niet
Hoi!

Jammer dat de mensen rond jou je niet waarderen. Jij verdient fijne vrienden en een gezellige thuissituatie, maar dat is niet altijd vanzelfsprekend.

Heb je een positieve band met je mentor? Je mentor is er voor dit soort zaken, zeker als medeleerlingen zo vervelend tegen je doen. Het is belangrijk dat jij inziet dat het uitschelden en buitensluiten negatief gedrag uit hen is, en dat het niet aan jou ligt. Neem het alsjeblieft niet persoonlijk. Pesters kiezen meestal iemand uit waar ze jaloers op zijn.

Een leerlingenbegeleider op school kan jou ook helpen. Je zit met donkere gedachten. Het zou zonde zijn nu al uit het leven te stappen, aangezien jij een mooi, gelukkig leven verdient.

Die ruzies thuis zijn niet fijn. Je bent geadopteerd, kan je de organisatie die die adoptie heeft geregeld contacteren? Ik vermoed dat zij jou kunnen helpen en advies kunnen geven voor als het moeilijk gaat thuis. Ook hierover kan je met je mentor of leerlingenbegeleider praten.

Je zal je vast opgelucht voelen als je hierover gepraat hebt. Alleen met deze problemen en zorgen blijven zitten leidt zelden tot een oplossing. Het is heel goed van jou dat je je bericht hier geplaatst hebt.

Iemand pesten met zijn of haar afkomst vind ik belachelijk. China dan nog wel, zo'n prachtig land. Ik hoop dat je het pesten meldt, zodat de pesters aangesproken worden op hun onaanvaardbaar gedrag. De kans bestaat dat jij niet hun enige slachtoffer bent.

Groetjes
x
Hoi bedankt voor je reactie

Ik heb niet echt een goede band met mijn mentor of andere docenten en ik heb dit aangegeven bij een mentor in het 2e jaar toen moesten de klasgenoten ermee ophouden... Dat hielp niet echt. En het is niet alleen op school maar ook buitenschool en ja ik denk dat school er te weinig tegen doet en anders gaan mensen zeggen dat je triest bent als je naar een docent gaat. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik ben naar een leerlingbegeleider moeten gaan vanwege snijden in mijn arm... Ik ben er nu wel klaar mee ik heb toch geen vrienden om iets mee te doen. Ik wil het liefst terug naar mijn eigen land want dat krijg ik zovaak te horen 'rot op naar je eigen land' alleen dat gaat niet... Ik weet niet meer wat ik moet doen behalve zelfmoord plegen... ?

Bedankt voor je reactie gr. K
In het tweede jaar had je dit al eens aangegeven, maar dat is niet doeltreffend aangepakt. Het is dapper van jou dat je het hebt aangegeven, ook al is daarmee niet het gewenste resultaat behaald.

Je bent helemaal niet triest als je naar een docent gaat. Het is juist dapper toe te geven dat dit met je gebeurt. School moet inzien dat ze strenger moeten toetreden, want het pesten moet gestopt worden. School kan pesten doeltreffend aanpakken, als ze de ernst van de situatie inzien.

Die leerlingenbegeleider, heeft die je kunnen helpen? Hij/zij weet dat je het moeilijk hebt, en kan daarom de juiste persoon om aan te spreken zijn.

Het klinkt misschien stom, en misschien staat je hoofd er niet naar, maar een hobby zou jou nieuwe zin in het leven kunnen geven. Op een club kom je mensen tegen met dezelfde interesse, waar je eventueel vrienden mee kan worden. Ik zit nu met mijn gedachten in China, misschien vind je Kungfu iets? Begrijp me niet verkeerd, het is niet de bedoeling dit tegen de pesters te gebruiken, maar met Kungfu haal je een stukje van China, het land dat je mist, naar hier. Ik vind het een prachtige sport.

Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord. Jij verdient een gelukkig leven, en hoewel je het nu misschien niet ziet, kan je gelukkig worden. Je kan naar je eigen land reizen, China is heel mooi, zolang je het maar niet onder het motief 'rot op naar je eigen land' doet, want die pesters weten niet waar ze het over hebben.
Hoi

Ik ben al eens naar china geweest en ik wou ook op kunfu alleen dat is niet bij mij in de buurt...

Gr
Een andere club die wel bij jou in buurt is? Je kan op Youtube informatieve video's over Kungfu bekijken, zodat je er wat over leert, voor het geval je het later wilt doen.

Een site waar je euthanasiemiddelen kan kopen kan niet betrouwbaar zijn. Het beste meld je die site, aangezien dit heel erg tegen de wet ingaat. Een afhaalpunt heb je niet nodig, aangezien de middelen die je bestelt ofwel fake zijn, ofwel niet zullen aankomen.

Zou je eens willen chatten of bellen met de KinderTelefoon? Zij hebben vast advies voor jou.
Hoi

- De tekst is verwijderd, is in strijd met de forumregels -
Als iemand klaar met zn leven is vind ik dat je dat ook zelf mag bepalen als je dood wil dus ik ga het niet rapporteren...
Kan je me please helpen weet jij hoe je uets kan bestellen en dan op een afhaalpunt kan ophalen?


Gr. K
Ik wil je helpen, maar niet met het beëindigen van je leven. Hoe ongelukkig jij je nu ook voelt, het zou oneerlijk zijn dat jij degene bent van wie het leven zo vroeg beëindigd is.

Ik weet niet hoe zo'n afhaalpunt werkt, sorry.

Wil je eens met deze mensen contact opnemen? https://www.113.nl
Deze mensen willen je helpen, en zullen er net als ik van overtuigd zijn dat jij het leven waard bent, hoe rot het nu ook kan zijn. Je voelt je nu vast heel radeloos, maar je kan hieruit geraken. De mensen op https://www.113.nl kunnen je helpen, bij de KinderTelefoon kunnen ze je helpen, je huisdokter, met beroepsgeheim tegenover je ouders, kan je helpen. Al deze opties zijn een stuk beter dan het uitzoeken van een afhaalpost voor middelen waar je waarschijnlijk niet aan sterft, maar gewoon hevige pijn van krijgt, die je nergens brengt.
Hoi

In principe wil ik niet dood maar ik wil van de problemen af en zelfmoord is dan de enige uitweg...
Ik kom vaak bij de huisarts ik ken de mensen die daar werken en die kennen mij ouders ook... Dus daar ga ik niet heen en ja de kindertelefoon kan niks anders dan praten.........


Gr
Zelfmoord is niet de enige uitweg. Je zegt zelf dat je niet dood wilt, dus dan lijkt het me niet de juiste keuze je eigen leven te nemen.
Bij de huisarts mogen ze niet zomaar je ouders inlichten. Als je je veiliger voelt bij een huisarts die je ouders niet kent, kan je aan je huidige huisarts vragen om je door te verwijzen naar een andere huisarts.
Bij de KinderTelefoon kunnen ze met je praten, maar daar kan je heel geholpen uitkomen. Je kan advies krijgen over wie je kan aanspreken, bv. welke mensen je kunnen helpen. De KinderTelefoon komt met advies dat niet in mij opkomt, aangezien de moderators van de KinderTelefoon een opleiding hebben gevolgd om kinderen en jongeren te helpen.

Ik zou ook graag sterven, maar blijf toch leven. We gaan op een dag allemaal dood, dat is een zekerheid, de enige zekerheid die we hebben. Daarom wacht ik tot die dag komt, maar zelf ga ik het proces niet versnellen. Hoe rot ik me soms voel, ik blijf erin geloven dat het nog kan beteren. Ik heb ook niet echt hele close vrienden, maar die kan ik nog tegenkomen. Wanneer ik van het middelbaar af ben, ga ik verder studeren, en daar hoop ik mensen tegen te komen die mij beter liggen. De kans is daar groter toe, aangezien je bij hogere studies steeds dichter bij je interesses komt, en dus mensen tegenkomt met dezelfde interesses.
Het lijkt me fijner te sterven met een gevoel dat ik geprobeerd heb er het beste van te maken, dan dat ik ongelukkig sterf.

Als je zo ongelukkig wordt op je huidige school, kan het een idee zijn van school te veranderen. Misschien voelt dat aan als opgeven, maar dat is het niet. Je laat de negatieve mensen om je heen achterwegen. Dat kan een hoop verdriet en stress wegnemen. Van school veranderen heeft al slachtoffers van pesten geholpen. Zou je dat zien zitten?

Heb je al eens gehoord van Lao Tse? Dat is een hele wijze, Chinese filosoof, en dit is een quote van hem: 'Wat de rups het einde noemt, noemt de rest van de wereld een vlinder.'
Wat jij nu als het einde ziet, kan het begin zijn van iets moois. Wie weet wat kom je nog tegen in je leven. Ik denk dat het jou kan helpen van school te veranderen, een nieuwe start, maar alleen als je je daar zelf goed bij voelt. Daarnaast denk ik dat het van belang is dat jij en je pleegouders eens goed praten, eventueel met professionele hulp erbij.

Kan je benoemen wat niet zo goed gaat tussen je ouders en jou?
Hoi

Ik ben al 4 keer van school gewisseld omdat ze dachten dat ik adhd had... Toen moest ik naar speciale klassen maar toen ik naar het voorgezet ging waaar ik nog steeds op zit begonnen ze me dus uitteschelden enz. Maar er zijn al zoveel dingen gebeurt die dieptepunten zijn dat elke tegenslag ik meer verlang naar zelfmoord elke tegenslag is nu de druppel dus elk moment kan ik zm plegen...

Ik heb vaak ruzie met mijn ouders en zusje ik weet niet waarom maar ik voel me er niet thuis ik voel me eigenlijk nergens echt thuis... Ik heb geen eigen plek dat ik een thuis kan noemen...

Gr k
Een school waar je niet rechtvaardig behandeld wordt kan geen positieve invloed op je hebben. Ik raad je aan van school te veranderen, om van het nare gedrag van de pesters af te zijn. Voelde je je fijn op één van je vorige scholen? Een nieuwe school, waar je nog nooit bent geweest, zou ook een mooie nieuwe start kunnen zijn.

Tegenslagen kunnen harder aankomen als je je al slecht voelt. Dat is begrijpelijk. Misschien kan volgende video je steun bieden: https://www.youtube.com/watch?v=aqzamLrc6ds&t=0s&index=21&list=PLx4x4xk3xTgxt8c6JBtaYuK7WV11waFZ1

Het kan dat jij jouw thuis nog niet gevonden hebt. Dat hoeft niet te betekenen dat je je nergens thuis kan voelen. Later kan je een eigen thuis voor jezelf realiseren, hoe jij het fijn vindt. Voor nu zou het fijn zijn dat je, ook al voelt het niet echt aan als thuis, je je beter voelt in je huidige huis. Kan je eens met je pleegouders rond de tafel gaan zitten, en bespreken wat er aan de hand is?

Als je het niet meer weet, of advies nodig hebt van mensen die het beste met je voorhebben:

https://www.kindertelefoon.nl/over-ons/actief-verwijzen-naar-veilig-thuis/
Onderaan de pagina zie je ook de mogelijkheid tot een chat- of belsessie. Op de 'Meer Hulp' pagina kan je met behulp van een moderator doorverwezen worden naar de organisatie die jou kan helpen. Ze kunnen je echt helpen. Jij bent niet de eerste die in een soortgelijke situatie zit, er zijn mensen die hier ervaring mee hebben, en weten hoe ze dit moeten aanpakken.

https://www.113.nl
Ook hier kunnen ze je heel goed helpen. Je kan het eens proberen. Als het je niet het gewenste resultaat oplevert, ben je niets verloren. Als het je wel het juiste resultaat oplevert, zijn we al een stapje verder.

Ik ga nu slapen. Kan jij goed slapen? Een helder hoofd is noodzakelijk om goede beslissingen te kunnen nemen. Met een moe hoofd word je sneller moedeloos. Je zit in een lastige situatie, en daarin kan het nuttig zijn een nachtje te slapen over wat je gaat doen.

Kian, het kan echt beter worden. Jij verdient een mooi leven. Een gelukkig leven. Dit kan je verkrijgen. Je hoeft dit niet alleen te doen. Nu lijkt het misschien een hele berg waar je overmoet, maar een berg beklim je stap voor stap, je struikelt af en toe eens, maar als je weer opstaat en verdergaat, is dat ok. Na alles wat je hebt meegemaakt is het me wel duidelijk: jij bent een doorzetter. Dit kan jij ook.
Hoi

Ja ik slaap opsich wel genoeg...
Ik ga als het echt tegen zit wel hulp zoeken denk ik. Maar ik hoor vaak van mensen dat ze zelfmoord laf vinden... Alleen als er weer een zm heeft gepleegt krijg ik ook meer de neiging... Ik weet nog niet wat ik in een afscheid moet zetten ik ga er sws in zetten dat ze me getreiterd en gepest hebben en gediscrimineerd. En tja ik weet het nog steeds niet ik ben ook bang voor de toekomst omdat ik me al zo zie zonder vrienden zonder vriendin zonder huis en geen werk. Zo wil ik niet leven en zo ziet het er wel uit...


Gr k
Je slaapt goed, dat is positief. Slaap is voor veel mensen een moment van rust.

Goed dat je vermoedt dat je hulp zoekt als het echt tegen zit.
Mensen die zelfmoord laf vinden begrijp ik niet. Er is heel veel moed nodig om jezelf van het leven te ontnemen. Het is enorm pijnlijk, zowel fysiek als mentaal.

Het kan dat je je moedelozer gaat voelen als je hoort dat iemand zelfmoord heeft gepleegd. Dat heb ik ook.

Je kan een afscheidsbrief schrijven. Schrijf maar alle redenen op waardoor je je zo ongelukkig voelt. Je kan die afscheidsbrief geven aan wie je wilt. Pleeg geen zelfmoord, maar zend het signaal uit dat het niet meer gaat. Die afscheidsbrief zou een uiting van je gevoelens kunnen zijn, waardoor mensen rond jou begrijpen dat ze je moeten steunen.

Voor het moment ziet mijn toekomst er ook niet schitterend uit. Dat kan echter nog alle kanten op. Je bent 15, en hebt nog heel veel tijd om uit te zoeken wat je met je leven wilt doen. Er zijn zeker mensen die jou weten te appreciëren, ook al moet je die misschien nog tegenkomen. Welk huis en welke baan je later zal hebben, valt nu moeilijk te voorspellen. Ook dat kan nog alle kanten uit.

Hard werk wordt beloond, en aangezien jij al veel hebt meegemaakt, ben je een vechter, en ben je in staat te verkrijgen wat je verdient, namelijk een gelukkig leven.

Zie je die brief zitten? Je kan hem in afscheidsbriefvorm schrijven, zodat de boodschap duidelijk overkomt, maar begrijp me niet verkeerd, het is niet de bedoeling dat je zelfmoord pleegt. Die brief dient niet als afscheid, maar als boodschap dat er iets aan de situatie moet veranderen.
Hi

Als ik een afscheidsbrief schrijf dan laat ik hem liggen als ik dood ben want het heet niet voor niet afscheidsbrief... En ik word morgen 16 en ik heb helemaal geen zinin mijn verjaardag... Ik voel me dan zo kut dat er zo weinig mensen komen en ik fiets ook elke dag alleen naar school?
Ik word er gewoon moe van...

Ik heb nog een vraag
Wat bracht jou hier op dit forum? Ik kwam hier omdat ik vragen had over hoe ik het beste zm kon plegen... Alleen dat mocht niet


Gr
In dat geval zullen we de brief die je kan schrijven geen afscheidsbrief, maar een levensupdate noemen. Ik ben er nog steeds een voorstander van dat je die brief geeft aan de perso(o)n(en) waaraan je je afscheidsbrief zou geven. Op die manier weten die personen hoe het met je gaat, en wat er in je omgaat.

Je wordt morgen 16, alvast proficiat. Ondanks moeilijke gebeurtenissen ben je blijven doorzetten.
Ik heb nooit een feest voor mijn verjaardag. Geen idee wie naar mijn feest zou komen. Ik ben ervan overtuigd dat ik later personen ga tegenkomen waar ik het goed mee kan vinden.

Ik ga ook alleen naar school. Niets mis mee. Ik begrijp dat het fijner kan zijn als er iemand was die met je meefietste. Het is jammer dat niemand inziet wat voor een leuk persoon jij bent. Ze ontlopen een goede vriend.

Wat bracht mij hier op het forum? Dat is lang geleden. Stukje toeval denk ik. Ik had misschien wat zoektermen ingegeven, en zo op een topic hier terechtgekomen.

Je mag hier niet vragen hoe je zelfmoord kan plegen, aangezien het niet de bedoeling is dat iemand op zulke jonge leeftijd uit het leven stapt. Hier proberen we elkaar te helpen, en elkaar te doen inzien dat er nog vanalles in het leven kan zitten. Ik wil ook graag dood, maar ik wil dat anderen blijven leven. Als ik hier mensen aanspoor om door te zetten en te blijven leven, zou ik het hypocriet van mezelf vinden zelf uit het leven te stappen.
Hoi

Klopt alleen aan wie geef ik die afscheidsbrief? Ik heb geen idee want ik heb eigenlijk niemand... - Bericht aangepast door de Kindertelefoon -... En waarom wil jij dood dan? Heb je het ook moeilijk?

Gr kian

Reageer