Volgensmij gebruiken mn 'vrienden' mij

  • 14 March 2018
  • 2 reacties
  • 131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii
Ik ben 13 en zit in 2 havo, en ik heb het idee dat mijn vrienden mij gebruiken? Ik maak nog best vaak mn huiswerk of ik doe mn hw in de pauze en dan in de pauze verdelen we het alleen mijn vrienden zorgen er altijd voor dat ik het meeste deel doe en hun antwoorden zijn altijd maar half of gewoon niet gemaakt. Daarnaast zijn ze ook niet heel aardig ofz want ze maken vaak vervelende opmerkingen over mn uiterlijk enz
Weet iemand wat ik het best kan doen?


xxx Me

2 reacties

Hoi,

Dat over huiswerk hoeft niet per se te betekenen dat je vrienden geen vrienden zijn. De een is nu eenmaal wat gemotiveerder met z'n huiswerk dan de ander.

Je zegt dat ze ook vervelende opmerkingen maken over je uiterlijk. Dat doen vrienden niet. Alles bij elkaar genomen, kan het dus best dat je 'vrienden' je gebruiken.

Je kunt ze er op aanspreken en ze confronteren. Misschien veranderen ze iets aan hun gedrag. Je kunt ook vertellen dat je het niet fijn vindt en met ze breken.

Als ze rotopmerkingen blijven maken, kun je ook naar je mentor gaan.

Gr. Pin
Hoi!

Als je het vermoeden hebt dat je vrienden heel doelbewust jou met meer werk opzadelen, om zelf minder te moeten doen, is dat niet eerlijk. Vervelende opmerkingen over je uiterlijk zijn ook geen dingen die vrienden doen.

Het beste is je te omringen met mensen die je positief beïnvloeden, en mensen die dat niet doen, achterwege te laten. Probeer er met hen over te praten, en als ze niet naar jouw kant van het verhaal willen luisteren, kun je je de vraag stellen of het wel het beste is voor jou om met hen om te gaan.

Groetjes
x

Reageer