Vraag

Voel me onzeker

  • 28 March 2018
  • 1 reactie
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik voel me de laatste tijd heel onzeker, ik heb maar 1 vriendin en die is depressief. De meiden uit mijn klas spreken heel vaak samen af en dan gaan ze shoppen. Dan zie ik foto's op Instagram en dan denk ik weer van waarom hebben ze me niet meegevraagt. Ik heb zelf een best brede neus en ben de kleinste van de klas, ik beet nagels en ik ben een nerd, haal ik goede cijfers zonder dat ik er echt iets voor hoeft te doen. Ik zit nu wel bij een psycholoog maar daar zit ik voor een ander probleem. Ik begin nu ook depressieve trekjes te krijgen. Plz help

1 reactie

Hoi!

Je voelt je onzeker. Het is niet fijn dat je vrienden in je klas je niet meevragen met shoppen. Misschien kun jij hen eens meevragen? Je hoeft niet meteen met heel de groep te gaan shoppen. Je kunt beginnen met het aan iemand te vragen waar je het goed mee kunt vinden.

Je vriendin is depressief. Heeft zij hulp voor die depressieve gevoelens? De kans is groot dat haar situatie alleen betert als ze professionele hulp krijgt, dus als ze die nog niet heeft, is het goed haar dat aan te raden.
Praten jullie veel? Weet zij dat jij je ook slechter in je vel begint te voelen?

Klein zijn, een bredere neus hebben en een nerd zijn zouden geen redenen mogen zijn om buitengesloten te worden. Wees maar trots op je mooie schoolresultaten, het is een talent dat je hebt.

Je zit bij een psycholoog. Daar zit je voor een bepaald probleem, maar dat sluit niet uit dat je over deze zaken kunt praten. Je psycholoog kan naar je luisteren en heeft vast tips voor jou. Uit deze situatie komen waarschijnlijk jouw depressieve trekjes voort, dus het lijkt me best van belang dat je psycholoog hiervan weet.

Groetjes
x

Reageer