Vraag

Voel me alleen en leeg

  • 6 September 2019
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik voel me dus alleen en leeg. Dat komt vooral door school, ik heb daar echt geen vrienden. Op internet heb ik gewoon wel vrienden en ik vind mezelf niet lelijk ofzo dus ik snap niet waarom niemand vrienden met mij wil zijn en waarom ik er niet bij hoor? Ik weet niet of ik dit wel een depressie kan noemen. Ik moet wel elke keer huilen als ik thuis kom en ik voel me best onzeker. Ik wilde gewoon even mn verhaal kwijt. Ik kan dit verhaal ook bij een paar internet vrienden kwijt maar die zijn bijna nooit online /-:

Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit gevoel stoppen? Alvast bedankt...

3 reacties

Hey,
wat naar dat je je zo voelt, je kan misschien kijken of je buiten je klas vrienden kan vinden en misschien kan er er over praten met je mentor of ouders ik heb zo een probleem ook maar Dan heb ik nog het geluk dat ik buiten me klas vrienden heb ik hoop dat het uiteindelijk goed komt 💗💗
Hey Intromary

Wat jammer dat je je op school zo eenzaam voelt. Daarbij niet fijn dat je bij thuiskomst vaak moet huilen. Goed dat je je verhaal hier gedeeld hebt.

Het kan gebeuren dat school niet de plek is waar je sterke vriendschappen en hechte banden op zal bouwen. Soms duurt het even voor je iemand ontmoet waar je het goed mee kan vinden, en waar je telkens bij terecht kan. Ik vermoed dat je, naarmate je ouder wordt en je meer en meer richt op je interesses, je vaker personen zal ontmoeten waar het wel mee klikt.

Zoals Anne zei, kan je via de huisarts te weten komen of je lijdt aan een depressie. Moest er een diagnose gesteld worden, kan je op zoek naar hulp. Moest er geen diagnose gesteld worden, is het nog steeds nuttig om op zoek te gaan naar de redenen waarom je je bij momenten zo naar voelt. De kans is groot dat dat nare gevoel verholpen kan worden.

Op momenten dat je je ongelukkig voelt, kan het helpen om daarover te praten. Kan je terecht bij een familielid, of bij een docent? Als je je verhaal graag anoniem deelt, kan dat zoals je deed op het forum, of met een vrijwilliger van de Kindertelefoon.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 2
Badge +3
Hey intromary
Je kunt bij de huisarts een depressie teks aanvragen
En waarom je geen vrienden hebt weet ik niet maar ik weet wel dat er mensen zijn die van je houden en er zijn ook best wel mensen die vrienden mer je willen zijn

Reageer