Vertrouwenspersoon?

• 17 december 2017
  • 7 reacties
  • 201 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Heey,
Ik had eigenlijk een kleine vraag over vertrouwpersoon. Want volgens mij betekent een vertrouwenspersoon iets anders dan ik dacht. Ik dacht dat een vertrouwenspersoon iemand random was met wie je kon praten deze houdt dan netjes zijn mond. Alleen degene waar ik mee heb gepraat heeft alles verteld aan andere... Dus omdat ik niet nog is zo'n fout wil maken, vroeg ik me af: wat verstaan jullie ondrr een vertrouwenspersoon? En waar kan ik die vinden? Hebben ze die ook op scholen als het ROC van Twente? Want ik zou graag met iemand willen praten zonder dat dat wordt gedeeld met de rest.

Alvast bedankt !

Gr: Mr.D

7 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hallo mr. D,
Wat een goede vraag.
Volgensmij heeft een vetrouwenspersoon een zwijgplicht, maar

-onder de 16 jaar is dat niet heel erg
-boven de 16 zijn er altijd nog uitzonderingen

Ik weett niet zeker of dit correct is.
Schrijf je later, doeg!
Badge +2
Ik heb nu een maatschappelijk werkster van school die contractje heeft getekend om dr mond te houden. Alleen op mijn verzoek mag ze t delen. Kom ik erachter dat ze dat nie doet mag ik er melding van maken bij t bestuur.
Tis echt een schat van een meid. En ik denk nie dat ze gaat lopen lullen.
Ik vind t wel naar btw dat t is gebeurt. Hopelijk heeft dit niet je zicht op praten veranderd. Zou zonde zijn.
Xx sophie
Heey,

Het heeft me zicht van het praten met iemand klein beetje veranderd, je denkt dat je iemand kan vertrouwen en vervolgens verteld die alles door. Ik moet maar is rustig kijken of ik een nieuw iemand kan vinden die wel alles voor zich kan houden.

Gr: Mr.D
Reputatie 4
Badge +6
Dan moet je bij goede vrienden zijn, denk ik.
Klopt, maar niet alle goede vrienden denken hetzelfde als mij, die willen dan bijv. Meteen hulp zoeken voor mij( wat heel lief is). Ik zal is kijken of er een echte goede vriend tussen zit!

Gr:Mr.D
Badge +3
Hoi

Normaal kan je gewoon met een vertrouwenspersoon praaten zonder
Dat hij/zij het door zegt.
Wat @ LEAC al zij
Als je boven de 16 jaar bent dan word er niks door gezegt.
Ze mogen het allen door zeggen als er gevaar voor je zelf of anden is.
Of je moet al iets hedden gedaan dat ze het door moetten vertellen.

Gr angelv
Badge +4
Beste mr. D.

Je vraagt of scholen zoals het ROC van Twente ook vertrouwenspersonen hebben. Dat hebben ze zeker. Op deze website kun je meer informatie vinden: http://www.rocvantwente.nl/vertrouwenswerk.

Groeten

De Kindertelefoon
Suzanne

Reageer