Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Vertellen?

• 30 november 2017
  • 5 reacties
  • 130 Bekeken

Hoihoi,

Zoals jullie misschien in mijn vorige topic hebben gelezen ben ik dus verkracht. Ik heb het lang voor mezelf gehouden, maar eigenlijk zou ik dit aan iemand willen vertellen. Alleen mijn vraag is of als ik het aan iemand op school verteld die geen vertrouwenspersoon ofzo is, mogen zij dit dan doorvertellen? En hoe zou ik het het beste kunnen vertellen?

Groetjes

5 reacties

Reputatie 5
Badge +16
Nouja, voor zover ik weet is het de bedoeling dat vertrouwenspersonen het niet verder vertellen, wat je niet van anderen kunt verwachten, maar in ernstige gevallen zijn zij zo ongeveer verplicht om anderen erover in te lichten.

Mijn advies zou zijn om er met of een vertrouwenspersoon te praten of een vriend of vriendin die jij het toevertrouwd.
Hoi!
Begrijp ik het goed dat je het aan een docent wilt vertellen? Voor zover ik weet mogen docenten dit wel als ze het nodig vinden.. maar je kan hem/haar zeggen dat je dat echt niet wil, en als hij/zij het echt nodig vindt zal hij dat dan (waarschijnlijk) wel zeggen, dan kunnen jullie samen kijken wat het beste is.

Ik zou wel echt met iemand gaan praten, het lucht echt op om het kwijt te kunnen. Als het je niet lukt om het in real life te zeggen, zou je diegene ook een mail kunnen sturen waarin je het verteld?
Reputatie 5
Hoi,

Wat moedig dat je het wilt vertellen! Ik zou het als eerst vertellen aan iemand die jij vertrouwt! Ik denk dat iedereen die je het verteld, het een goed idee zou vinden dat je wellicht er met een professioneel iemand over gaat praten. Je kunt dus op gevoel, maar ook tactisch kiezen bij wie je het verteld. Dus bijvoorbeeld iemand kiezen waarvan jij denk dat die je het meest kan helpen.

Ik zou vooral op je gevoel af gaan. Een goed gesprek is het meeste waard. Misschien is het ook wel goed als meer mensen in je omgeving het te weten komen, zodat je hulp kunt krijgen. Al is dat natuurlijk wel spannend, maar onthoud: je bent niet alleen!

Gr. Pin
Hoi!

Goed dat je al deze stap hebt gezet. Ik ben het eens met de anderen.
Je zou het aan een docent kunnen vertellen, maar die heeft geen beroepsgeheim.
(vertrouwenspersoon op school weet ik niet)
Ik denk dat als je het vraagt of diegene het niet door wilt vertellen het ook niet doet maar het zou kunnen van wel als diegene denkt dat het echt nodig is.
Doe wat je denkt wat goed voor je is, het komt allemaal goed.

Groetjes
Vertel het!

Reageer