Vraag

Verslaving

  • 20 January 2019
  • 14 reacties
  • 143 Bekeken

Badge +1
Waarom is het gewoon zo moeilijk om die kut gedachten aan de kant te zetten, terug door te gaan met me leven?
1 week rust gehad in me hoofd en nu wil ik weer weglopen en verlang ik er zo naar om een flinke hecht wond te maken. Terug die pijn te voelen en mezelf te straffen.
Moet elke dag dit gevecht aan om niet naar de HAP te gaan en mijn verslaving de overhand te nemen.

14 reacties

Hoi,

Wat naar om te horen dat je iedere dag zo'n gevecht met jezelf voert. Dat moet enorm zwaar zijn!

Ik hoop dat je tussen het plaatsen van het bericht en nu in, niks hebt gedaan. Misschien heb je wel wat leuks gedaan. Even gerelaxet.

Heb je hulp voor je verslaving? Je schrijft dat je best diep snijdt en ook wel eens naar de HAP moet voor hechtingen. Dan denk ik dat je ouders weten van je problemen.

Is er iets gebeurd, waardoor je jezelf snijdt? Weet je waarom je je naar voelt?

Zijn er bepaalde dingen die je kan doen, wanneer je jezelf wil snijden? Iets waar je rustig van wordt?

Je kan bijvoorbeeld naar beneden gaan, gezelschap opzoeken. Je kan gaan sporten, lezen, schrijven, tekenen.

Ik hoop dat je nu thuis zit en niet bij de HAP. Dat je daar verder ook niet bent geweest en ook niet naartoe gaat.

Gr. Pin
Ja, verslaving is het allerkutste wat er is :(( Ik voel met je mee, het is zoooooo stom! Maar je kunt het je kunt het je kunt het je kunt het je kunt het je kunt het je kunt het je kunt het je kunt het!!!!!!! Er zijn zoveel mensen over een verslaving heen gekomen dus jij kunt dat ook!!! Afleiding is het beste wat je kunt doen. Ook al heb je er geen zin in, ook al haat je wat je doet, ga iets doen. Wat dan ook. Ga sporten. Als je geen zin meer hebt, ga afspreken met mensen. Als je geen zin meer hebt, ga studeren. Als je geen zin meer hebt, ga rennen. Als je geen zin meer hebt, ga lezen. Ga door en door en door zodat je geen tijd meer hebt om aan hetgeen waar je verslaafd aan bent te denken. Als zo'n gedachte toch opkomt, gooi hem zo ver weg als je kan.

Trouwens, ik heb toevallig net geleerd dat hypnotherapie ontzettend goed werkt bij verslaving. Dus ik raad je dat zeer aan. Succes!!! Je bent een held! Dat je überhaupt al vecht tegen de verslaving zegt al genoeg.
Badge +1
@Pin
Klopt, ik ben nu net 3 weken uit de kliniek waar ik 10 maanden heb gezeten. Dit was voor mijn automutilatie en suïcide. Is nu ook even goed gegaan, de laatste keer was dat ik me arm open had gekrabt. Ik verlang er helaas nogsteeds zo erg naar om die wond te zien, die pijn te hebben maar me ook sterk te voelen over me eigen lichaam, dat ik iets te zeggen heb. Don't worry. Ik heb deze dag niks gedaan in de zin van mezelf snijden.

@yummiedemummie
Ik zal die hypnotherapie eens opzoeken dankjewel

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 9 - schadelijke content
Reputatie 3
Badge +3
Heey,

Ik vind het erg vervelend om te horen dat je jezelf snijdt. Zoals hierboven al is gezegd, kan je niet iets anders doen van plaats snijden? Bijvoorbeeld rennen of fietsen.

Of wat dan ook. En heb je al is geprobeerd om jezelf op een andere manier de pijn te geven zonder dat je je zelf verminkt. Door ijsblokjes in je hand te knijpen. Of door een elastiekje om je pols te doen en uit te rekken en los te laten?

Het is anders dan snijden dat snap ik. Maar het enigste wat ik zelf fijn vind van automutilatie is het begin voordat je het doet en het eind resultaat. Ik weet niet hoe jij dat ziet? Het elastiekje werkte voor mij altijd het beste.

En kan je de bestelling die je hebt gedaan nog annuleren? Je zou bij aankomst het pakje en al meteen weg kunnen gooien, of mee terug geven aan de bezorger.

^
Future
Badge +1
@Future
Voor uit te stellen gebruik ik inderdaad ook wel vaker het elastiekje.
Helaas werkt het in mijn gedachten anders, ik krijg echt dat voldaan gevoel om het bloed te zien en die krassen/wonden.
Reputatie 3
Badge +3
Ja dat herken ik ook bij mezelf. Maar kan je het dan niet uitstellen? Bijvoorbeeld van ik ga niet snijden tot vrijdag. En dat je dan vrijdag 2 streepjes zet. Het is dan nog steeds niet goed, maar beter 2 of 3 per week dan 2/3 in een kwartier. Of minuut zelfs.
Badge +1
@Future
Ik probeer het wel altijd maar als die gedachten dan bv einde van de dag zo hoog ligt lukt mij dat niet. Als ik het dan doe heb ik wel van, oké ik hou het "netjes" maar als ik dan eenmaal begin dan kan ik het er niet bij laten. Dan voelt het niet voldaan. En dan gaat het meestal fout. De tijd dat ik er mee bezig ben boeit me dan ook niet meer, die vergeet je gewoon. Ik ben dan echt alleen gefocust op het snijden.
Reputatie 3
Badge +3
Heey

Lukt het dan ook niet van dat je naar een paar strepen te hebben gezet van oké nou stop ik. Kan je dat niet tegen jezelf zeggen? Gooi gewoon het mes weg en kijk dan naar het resultaat.

Ik snij dus zelf ook. Dus ik herken het wel. Meestal doe ik het 's avonds. Maar dan pak ik het voorwerp en dan zit ik al te denken van nee dit moet ik niet doen dit gaat zoveel pijn doen. En dat is dan ook het gene wat ik zo fijn vind om te voelen.

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding van de forumregels – Nou snij ik dus op de plek waar me horloge zit, en op me bovenarm. Zodat mensen er geen last van hebben. Ik doe het ook niet voor de aandacht of om mensen te laten merken dat het slecht gaat. Ik zit veel achter de kassa en eigenlijk zegt niemand er wat van. Ik heb 1 vrouw gehad die werkte bij ene bejaardenhuis en die vroeg weg waarom ik die strepen had.

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding van de forumregels –

^
Future
Badge +1
@Future
Ik herken echt precies hetzelfde bij me zelf. Helaas lukt het mij dan niet om te stoppen en het erbij te laten. Toen ik ook nog werkte en naar school ging dees ik het ook altijd op me pols waar me horloge kwam. Alleen dat ging dan naar mijn boven arm, me benen, me andere arm en okk me onder benen. Dus ja ben beetje wandelend litteken aan het worden. Nu dat ik erop terug kijk heb ik wel, ja dit jaar geen korte broek aan. (me armen gaat nog wel hoop dat het snel weg trekt) en ja volgend jaar ofzo wanneer ik echt van de verslaving af ben maar erover laten tatoeëren. Ik had toen strax wel echt de gedachten - Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding van de forumregels – Maar nu dat ik al 18 dagen clean ben heb ik zoiets van ja oké die 2 weken moet ik ook nog proberen, en anders alleen maar krasjes.
Reputatie 3
Badge +3
Oh je bent wel clean? Dat is toch super goed nieuws.

Was ik dat maar haha. Je haalt de komende 14 dagen echt wel!
hey @Future
Ik weet dat je het goed bedoelt maar überhaupt elke vorm van automutilatie is slecht en zeker als je er verslaafd aan bent. Automutilatie zorgt ervoor dat je jezelf nog meer gaat haten omdat je een voldaan gevoel krijgt van de gedachten dat je minder waard bent et cetera. @Nandrabeer ga dus alsjeblieft een hobby vinden die je tijd in beslag neemt waardoor je jezelf niet meer zal verminken. Zelfs elastiekjes en ijsklontjes zijn erg schadelijk, het gaat namelijk om de intentie die je hebt, namelijk jezelf verminken.Ik zou het zelf heel erg vinden als je verder gaat hiermee en je lichaam kapot maakt dus doe het voor mij als je het niet voor jezelf wil doen?
zeg ook alsjeblieft tegen iemand dat je dit hebt gedaan, ga 'biechten' bij iemand en lieg niet. Daardoor kom je misschien ook meer zelf tot de realisatie wat je eigenlijk hebt gedaan. Misschien bij de kindertelefoon?
Hoi,

Je was nog clean toen ik m'n eerste bericht poste. Behoorlijk lang zelfs. Inmiddels ben je wel weer teruggevallen. Ik wil je alsnog complimenten geven voor de tijd dat je het wel hebt volgehouden.

Een verslaving is iets super lastigs. Daar kom je ook niet 1, 2, 3 vanaf. Het is niet erg om terug te vallen. Als je het nu maar weer oppakt en voor die 14 dagen clean gaat! Maak meteen een nieuw doel en ga daar voor!

Je bent 10 maanden intern geweest. Ik ben benieuwd wat je daar hebt geleerd. Heb je daar nog nuttige tips gekregen om met je automutilatie te stoppen?

Ik sluit me verder aan bij yummiedemummie dat het verstandig is om een hobby te zoeken, zodat je daar je tijd en aandacht in kan stoppen. Ik denk dat dat je echt kan helpen.

Gr. Pin

Reageer