Vraag

Vermoeid door nadenken

  • 14 March 2018
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii, ik heb een probleem waar ik graag met iemand over wil praten maar omdat ik niet weet met wie doe ik het hier maar. Sinds een jaar ben ik steeds heel erg bezig met hoe ik eruit zie en dan niet in positieve zin. Steeds als ik fiets, in de les zit, iets moet zeggen, voetbal bij alles denk ik na over hoe ik eruit zie. Of ik niet te dik lijk of te rood wordt of een gek gezicht trek. Ik ben wat steviger (niet dik) en ben niet heel lelijk ofz en dat weet ik zelf ook wel aar toch denk ik steeds na over wat anderen denken over mij. Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat deze gedachtes stoppen? Het kost me mega veel energie namelijk?

3 reacties

Hoi,

Het is onderdeel van de puberteit om (anders) te gaan denken over jezelf.

In een maatschappij waarin vaak het super dunne lantaarnpaal model wordt opgehemeld, is het vervelend wanneer je wat steviger bent. Ik heb hetzelfde.

Probeer te bedenken dat je goed bent zoals je bent. Wat mij ook altijd helpt is bedenken dat ik gewoon een gezond gewicht heb. Ik hoef niet helemaal onder aan die grens te zitten of zelfs ondergewicht te hebben, mijn gewicht is gewoon goed.

Verder kun je eens om je heen kijken. Er zijn ook andere mensen die wat 'voller' zijn. Jij bent echt niet de enige.

Gr. Pin
Ja precies dat ook bij mij over dat voorlezen en presenteren. Dat laatste probeer ik ook altijd te bedenken en ik probeer alles te relativeren maar het wordt maar niet minder. Eerder erger. Wel bedankt voor je rea xxx
Hoiii,
Ik weet precies wat je bedoelt, Ik ben sws al een tijdje depresief, Maar ik denk ook vaak na over mn uiterlijk... Ik ben altijd bezig met kijken op mn telefoon of er niet iets op mn gezicht zit, of ik geen rare kleding aan heb, of ik niet heel zenuwachtig/rood eruit zie bij een presentatie of als ik moet voorlezen. Allemaal dat soort dingen, Ik heb niet echt een manier gevonden om de gedachtes te stoppen... Maar het wordt bij mij wel minder als ik probeer te bedenken dat weinig mensen het boeit als er iets mis is met je uiterlijk.

Sterkte..
xxx

Reageer