verliefdheid en gevoelens


  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben een 15. In september 2016 had ik een vriendje op school, hij was mijn eerste vriendje.En hij maakte het uit na 3weken, toen wouden we dat allebij maar nu mis ik hem en ben nog steeds op hem. 😞 ik weet echt niet wat ik moet doen want ik zit met hem school en ik weet dat het echt niets meer gaat worden tussen ons. Ik ben ondertussen al op vele andere jongens geweest maar ik blijf de hele tijd op hem.

Ook heb ik gevoelens voor een hele goede vriendin van mij en ik word daar echt ambetant van!

Vaak voel ik mij slecht en dan krijg ik opeens huilbuien en soms suckt mijn leven echt hard door al die dingen.
vorig schooljaar heb ik mij ook al eens gesneden, een paar keer en ik heb 2 littekens. ik ben gestopt maar soms ben ik bang dat ik ga terugvallen.

Wat moet ik doen?

12 reacties

Tegen die jongen zeggen wat je voelt en als je gevoelens krijgt voor wen meisje hoef je niet meteen bi te zijn maar de waarheid is beter dan die shit voor je houden xx
ja, dat is mss wel zo. maar hij begint net terug aardig te doen en ik ben bang dat ik het terug ga verpesten....
hij leende vandaag een fiets van mij en ik was opeens kei blij.... maar ik hoop echt te harddd
Laat al je gedachtes je niet overvallen en laat het langzaam op je afkomen.
Hoi,

Hier heb je nu echt niks aan, maar uiteindelijk gaat alle verliefdheid over. Dus misschien zit je er nu al heel lang mee, maar echt: het gaat ooit weg.

Wil je liever een vriendschap waarbij jij je gevoelens moet verbergen of heb je liever dat je gewoon eerlijk kunt zijn? Wellicht dat jullie relatie dan verandert, maar dan hebben jullie wel een oprechte relatie (met relatie bedoel ik niet liefde).

Ik denk dat jouw grootste struggels voortkomen uit het achterhouden van je gevoelens. Hoe uit jij momenteel je gevoelens? Praat je met iemand? Schrijf je? Tekenen? Sporten? Iets anders? Het is heel erg belangrijk om je gevoelens te uiten. Dat helpt je je gevoelens te ordenen en je hart te luchten.

Gr. Pin
ja ik praat er met vele vriendinnen over en schrijf gedichten enzo.
het is gwn niet makkelijk
Hey,

Wat is niet makkelijk? Het feit dat je gevoelens hebt maar daar niet aan toegeeft? Dat is inderdaad niet makkelijk, dus het is ook niet raar dat je dit ervaart!

Het is wel heel erg knap van je dat je er met vriendinnen over praat en schrijft! Helpt dat je goed? Heb je het gevoel dat als je hebt gepraat of een gedicht af hebt, je dan iets lichter bent?

Ik vind het lastig om nu nog andere tips te bedenken, aangezien verliefdheid iets is wat weg moet slijten. Wellicht kun je jezelf af leiden door leuke dingen te gaan doen?

Gr. Pin
ja soms helpt dat wel maar soms lukt het niet omdat ik teveel pijn heb
Wat bedoel je?
soms heb ik zo veel innerlijke pijn dat ik alleen maar wil huilen maar op dat moment lukt zelfs dat niet. Fus ik kan dan echt letterlijk niets op dat moment!!!! en ik haat zo'n momenten want op dat moment zit ik echt in de put en als ik er dan terug bovenop ben ben ik zo verschrikkelijk moe van de inspanning en dan val ik al vrijwel snel terug
Hmm ja dat is inderdaad erg naar! Ik heb dat ook soms. Als het me lukt probeer ik me dan af te leiden met iets leuks, zodat ik ten minste ergens anders aan denk. Dat hoeft helemaal niet inspannend te zijn, je kunt bijvoorbeeld ook een serie gaan kijken of een boek gaan lezen. Dan verzet je toch je gedachten.

Het kost ook heel erg veel energie om je naar te voelen, daarom mag je best af en toe even extra lief voor jezelf zijn en je rust pakken. Ook al denk je misschien dat je dat niet verdient, als je het wel doet, voel je je beter en zal je het jezelf misschien ook eerder gunnen.

Wat ook goed helpt is om gezelschap op te zoeken. Je hoeft het dan niet eens te hebben over je gevoel. Gewoon in een gezelschap zijn is al goed voor je! :)

Gr. Pin
jah. ik ben nu opeens op een jongen van de klas verliefd die het ene moment lief doet en het ander moment echt stom

Reageer