Vraag

Verlegen onzeker niet mezelf

  • 6 February 2018
  • 1 reactie
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben zo onzeker!
Ik durf helemaal niks.
Ik uit me ook nooit.
Mensen zien nooit aan mij dat ik het leuk heb.

Ik werk in een kroeg en het is echt super leuk!!! Maar collega's denken dat ik het niet naar mijn zin heb, omdat ik nooit leuk mee doe ik ben ook nooit gezellig (ook niet chagrijnig maar gewoon normaal) dat vind ik zo jammer!

Ik wil gewoon gek doen, leuk doen en gezellig zijn, mezelf zijn!
Maar het komt er maar niet uit.
Ik durf / lukt gewoon niet.
Iets houd mij altijd tegen maar geen idee wat. Want iedereen doet leuk en gek en ik sta daar maar een beetje, ja dat valt dan best wel op.

Een gesprek voeren lukt ook al niet. Ik wacht net zolang af totdat de ander begint met een gesprek. En ik kom niet verder dan ja of nee.

Ik heb helemaal geen vrienden omdat ik niet leuk ben of doe.

Hoe maak ik mezelf los? alcohol?
Hoe word ik leuk?
Hoe leer ik er schijt aan hebben?
Hoe leer ik gewoon lekker mezelf te zijn?
Hoe laat ik anderen zien of merken dat ik het wel naar mijn zin heb?

Alvast bedankt!

1 reactie

Hoi, dit herken ik heel erg, ik heb hier ook veel last van! Ik zou probeeren antwoorden op je vragen te geven ik hoop dat je er wat aan hebt!

‘Hoe maak ik mezelf los?’ Ik denk dat daar niet echt een manier voor is je zult denk ik vooral van je schaamte af moeten komen, alcohl lijkt mij iniedergeval niet een goede manier!

‘Hoe word ik leuk?’ Ik geloof dat je al een leuk persoon bent! En ik vind dat je gewoon jezelf moet zijn, als je je anders gaat gedraagen om leuk te worden ben je niet meer jezelf en op die manier zul je ook niet gelukkig worden!

‘Hoe leer ik er schijt aan hebben?’ Ik denk dat een faal angst training je daar misschien wel bij zou kunnen helpen

‘Hoe leer ik gewoon lekker mezelf te zijn?’ deze vind ik heel moeilijk om te beantwoorden, sorry!

‘Hoe laat ik andere zien of merken dat ik het wel naar mijn zin heb?’ Ik heb zelf ook altijd dat mensen denken dat ik het niet naar mijn zin heb en ik probeer daarom altijd redelijk veel te zeggen dat ik het leuk vind en als mij word gevraagd of ik het wel naar mijn zin heb dan probeer ik echt zo anthousiast mogelijk te zeggen dat ik het echt heel leuk vind.

Nau ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes

Reageer