Vraag

verleden en onzekerheid

  • 25 November 2021
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Ik heb in het verleden dingen gedaan uit onzekerheid waar ik mij nu erg voor schaam en veel over aan het nadenken ben, omdat ik veel thuis ben.  Zoals uit schaamte dingen verdraaien of verzinnen om leuk gevonden te worden. Ik ben bang dat als mensen dit allemaal van mij weten, ze nooit meer vrienden zouden willen zijn.. hoe ga ik hiermee om? Geef asjeblieft tips!


3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey L08.anoniem,

Iedereen heeft wel dingen waar iemand spijt van heeft. Jij bent daar echt niet de enige in!

Als jij er nu veel spijt over hebt, dan betekent dat dat je veranderd bent. Jij wil het waarschijnlijk niet weer doen. In mijn ogen is dat al genoeg, als iemand spijt heeft.

Wat je dus zou kunnen doen is tegen jezelf zeggen dat het goed is: je hebt het gedaan, maar wil het niet nog een keer doen en je hebt spijt. Dat is prima, en ik denk echt niet dat andere kinderen het erg gaan vinden dat je dingen had verdraaid!

Groetjes iemand.

Dankjewel voor je reactie, dat helpt al iets

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

Ik wilde nog even zeggen dat ik dit ook heb. Dan denk ik: Ik ben vast de enige die ooit zo stom is geweest. Ik vind het zelf ook nog steeds moeilijk om te beseffen dat iedereen wel eens iets fout heeft gedaan.

hier wat tips:

ik schrijf alles op en bewaar het op een veilige plek, hierdoor voelt het alsof ik het toch met iemand heb gedeeld.

Of ik deel het met mijn huisdieren (ik vind dat zelf heel fijn) en vertel ze hoe ik me voel, die kunnen niet ordelen of vertellen  wat je beter had kunnen doen.

Ook is: https://www.pratenonline.nl/ voor mij een hele goede oplossing geweest. Je start een chat (max 4 X volgensmij) en dan kan je praten met iemand over van alles. Diegene zal jou misschien kunnen helpen.

PS: Het is echt normaal iedereen heeft dit en het komt zeker goed.

Groetjes,

 

Reageer