Vraag

Verkracht en zelfmoordgedachten

  • 2 January 2018
  • 4 reacties
  • 1278 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn "beste vriendin" heeft mij 2 keer verkracht, ik was echt bang dus ik zei niks. En die 2 keren was er nog een andere vriendin bij maar die keek alleen toe en deed niks. En net heeft ze tegen mijn internetvrienden dat verteld en ze lachten mij gewoon uit, alsof het een grapje was, dan sturen ze ook een snap naar mij zo van hahah ... is verkracht. Ze dachten dat het een grapje was. Ik zei toen ook tegen haar niet doen en niet vertellen. Nu ben ik bang dat ze het tegen al mijn internetvrienden gaat zeggen. Ze heeft ook contact met mijn klas/school en mijn familie en ik ben ook bang dat ze het tegen hun gaat zeggen en nu heb ik allerlei zelfmoordgedachten door dat. Ik kan niet stoppen met huilen en ik probeer het maar het lukt gewoon niet. Die gedachten ook niet. Hoe krijg ik die angst en gedachten weg?

4 reacties

Probeer het te vertellen aan je ouders wat er is gebeurt. Hopelijk reageren ze daar begripvol op en zullen ze actie ondernemen. Als er 1 ding is wat je niet moet doen is zelfmoord. Je bereikt er niks mee en je hebt jezelf er alleen mee.
Blijf doorgaan wat er ook maar kan gebeuren. Geef NOOIT OP. ALS JIJ IETD WIL MET HEEL JE HART EN ZIEL DSN MORT JE ER VOOR WERKEN. en ja het zal idd veel pijn gaan doen. Lieve schat luister eens. Maak je geen zorgen wat hun zeggen. Het is rcht heel erg wat je hebt meegemaakt en als ze het de volgende keer proberen dan hoek je dr gwn trusf mie. Laat niemand jou kleineren nooit. Ookal haat heel de werled je moet je niet opgeven. Ergens daar llopt er iemand die opzoek naar je is. Het enige wat diegene bij je zal brengen is tijd. Blijf doorgaan meid geef NOOIT OP.
Hoi!

Wat verschrikkelijk dat die "vriendin" dat gedaan heeft. Ze is heel gemeen bezig, en is ver over de streep gegaan.

Je blijft hier best niet alleen mee zitten. Dit is een heel serieuze zaak, en het is best dat je ouders hiervan op de hoogte zijn. Wees niet bang voor hun reactie. Ze gaan vast schrikken, maar ze kunnen jou steunen. Jij bent het slachtoffer hier, en jij verdient steun en hulp. Verkrachting is een heel ernstige zaak, en professionele hulp is echt wel aangewezen. De gebeurtenissen verdringen heeft geen zin, want vroeg of laat komen die naar boven.

Je voelt dat het niet goed met je gaat. Je hebt zelfs zelfmoordgedachten. Je staat er echter niet alleen voor. Wanneer mensen rondom jou weten wat er gaande is, kunnen ze je helpen. Ik ben ervan overtuigd dat slachtoffers van verkrachting jou ook zouden aanraden om er met iemand over te praten, en er niet alleen mee te blijven zitten.

Durf je het aan iemand te vertellen? Een ouder, mentor, familielid... Iemand die je vertrouwt? Je kunt dit in een gesprek doen, maar via een brief of mail is ook prima.

Een hele dikke knuffel een veel succes! Wat je ook denkt op het moment, ik hoop dat je jezelf de schuld niet geeft. Je moet inzien dat jij hier het slachtoffer bent en hulp verdient.

Groetjes
x
Heel vervelend. Ik heb ook zelfmoordgedachtes gehad maar ik durf mezelf geen pijn te doen. Hopelijk zal jij jezelf geen pijn doen want daarvoor is een leven veel te duur.

Ik zal je ouders inlichten en misschien klinkt het raar maar probeer bewijzen te geven dat jij verkracht bent.... Ik denk dat als je een foto blurt je geen toestemming hoeft te hebben om hem te delen via chats en dergelijke.. Zo zullen je vrienden je weer geloven. Probeer je vooral niet klein te laten krijgen..

Reageer