Vraag

Verjaardag

  • 22 July 2019
  • 2 reacties
  • 127 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben deppresief en mijn verjaardag komt eraan.
Mijn ouders weten niet dat ik depri ben en wil ook niet dat ze weten.
Alleen wil verjaardag echt niet vieren.
Maar hoe moet ik dat mijn ouders duidelijk maken??
Heeft iemand tipps

2 reacties

Reputatie 2
Badge +3
Meschien kun je zeggen dat je niet veel zin in heb om je verjaardag te vieren
Of kun je zeggen dat je een feestje heb geplend voor je vrienden en dan zeggen een dag van te voren dat niemant kan heb ik ook eens gedaan en het is gelukt

Hoop dat je je er wat aan hebt
Hey,

Je kan dit gewoon straight to the point vertellen. Dat je je verjaardag niet wil vieren. Als ze je vragen waarom, dan kun je zeggen dat je daar geen behoefte aan hebt of dat je het liever op een andere manier wil vieren (gwn taart eten ofzo). Het is best normaal rond jouw leeftijd om de traditionele manier van verjaardag vieren (zoals je dat vroeger wss deed) niet meer te willen. Misschien denken je ouders wel dat dat het is.

Je voelt je depri, maar je wil niet dat je ouders het weten. Waarom niet? Denk je niet dat het fijn is om hier met iemand over te spreken? Wat je voelt kan een hele last zijn die je nu alleen draagt. Door het te delen kun je dat verdelen en samen naar een oplossing zoeken om je beter te voelen. Je hoeft dit niet per se aan je ouders te vertellen, maar het is wel goed om het met iemand te delen. Bijvoorbeeld een vriend of vriendin, straks na de vakantie een docent of vertrouwenspersoon. Je kan natuurlijk ook chatten en bellen met de KT!

Gr. Pin

Reageer